Muutama linkki Z3M Vaihdekepin asentamiseta, ns. Shost shiftin toteuttamisesta E36:iin. Ja ymmärtääkseni sama toteutus toimii myös E30:een. Mahdollisesti myös muihin malleihin, vertailkaa osa numeroita.
Sama Ron Stygar henkilö seikkailee linkeissä. On paljon selvitellyt ja vertaillut osia. On hyviä vinkkejä miten taivuttaa vaihdekeppiä, että saa sen keskelle ja miten linkki tankoa (Selector rod).
Itse toteutin tämän omaan E36 1.6 Compactiin. Ostin osat marmoritiskiltä ja asensin paikoilleen. Linkkitankoa joutui taivuttamaan jotta ei ottaisi kiinni kardaanin värähtely vaimentimeen.
Tämä taivutus samalla hoiti vahdekepin pituus suunnassa oikeaan kohtaan ja sivusuunnassa piti keppiä lisäksi taivuttaa 10mm päästä mitattuna kuljettajaan päin.
Pienenä herkkuna vielä poistin omasta vaihdevivun sisältä madollisimman paljon vaimennus kumia pois ja tilalle kemiallista metallia niin tuli hyvä ja tarkka tuntuma keppiin ekä jousuta yhtään.
Toteuttamisen arvoinen pieni projekti
Samaalla kannattaa vaihtaa tuo kumilaakeri holkki jos tuntuu viustossa olevan paljon löysää. Kuluessaan aiheuttaa sen.
Sama Ron Stygar henkilö seikkailee linkeissä. On paljon selvitellyt ja vertaillut osia. On hyviä vinkkejä miten taivuttaa vaihdekeppiä, että saa sen keskelle ja miten linkki tankoa (Selector rod).
Itse toteutin tämän omaan E36 1.6 Compactiin. Ostin osat marmoritiskiltä ja asensin paikoilleen. Linkkitankoa joutui taivuttamaan jotta ei ottaisi kiinni kardaanin värähtely vaimentimeen.
Tämä taivutus samalla hoiti vahdekepin pituus suunnassa oikeaan kohtaan ja sivusuunnassa piti keppiä lisäksi taivuttaa 10mm päästä mitattuna kuljettajaan päin.
Pienenä herkkuna vielä poistin omasta vaihdevivun sisältä madollisimman paljon vaimennus kumia pois ja tilalle kemiallista metallia niin tuli hyvä ja tarkka tuntuma keppiin ekä jousuta yhtään.
Toteuttamisen arvoinen pieni projekti
Samaalla kannattaa vaihtaa tuo kumilaakeri holkki jos tuntuu viustossa olevan paljon löysää. Kuluessaan aiheuttaa sen.
Comment