Ite en ainakaan ihan kokonaan syyläriä muistaakseni tyhjentänyt, en nyt muista tietenkään minkä kokonen se ämpäri oli mihin valutin nesteet syyläristä.
Vesipumpun vaihto.
1. Nesteet pihalle
2. Suojamuovien irrotus syylärin päältä.
3. Syyläri irti
4. Flekti irti 32mm ja vastakierre
5. Sitten tulee se koppa siinä flektin takana joka oli muistaakseni 4:llä pultilla kiinni.
6. Se siitä irti ja vesipumpun pitäs olla kädessäs.
Kasaaminen päinvastases järjestykses. Varo syyläriä ku otat sen pois ettet kolhi flektiin. Ilmaa huolella.
Siinä nyt pitäs olla jotain.. Korjatkaa, jos on korjattavaa ja korjaan jos huomaan jotain.
Itse en kyllä syyläriä irroittanut vesipumppua vaihtaessani, kyllä sen pumpun sieltä välistä saa pois kunhan flekti on saatu onnistuneesti irti.
E36 M52.
Itse en kyllä syyläriä irroittanut vesipumppua vaihtaessani, kyllä sen pumpun sieltä välistä saa pois kunhan flekti on saatu onnistuneesti irti.
E36 M52.
No, mutta sillä syylärin poistolla saa enemmän tilaa, mutta kukin tyylillään?
Täytyy käydä osat ostamassa. Tuleeko termostaatin ja pumpun mukana tarvittavat tiivisteet? Ensimmäisestä linkistä ymmärsin että vain toinen tiiviste olisi termostaatin paketissa.
Tuo termostaattikotelon tiiviste ei tainnu tulla termostaatin mukana eli se kannattaa hakea esim. merkkiliikkeestä jos ei muualta saa (tuskin on kallis).
Tuo termostaattikotelon tiiviste ei tainnu tulla termostaatin mukana eli se kannattaa hakea esim. merkkiliikkeestä jos ei muualta saa (tuskin on kallis).
Itse en kans muista. Mut kannattaa jotain tiivisteliimaakin ostaa siihen termostaattikotelon reunoille ku sitä laitat takasi.
Tuo termostaattikotelon tiiviste ei tainnu tulla termostaatin mukana eli se kannattaa hakea esim. merkkiliikkeestä jos ei muualta saa (tuskin on kallis).
Lainataampa ketjua. Meni siis syyläri tuossa vkl ja tänään tuli uus mutta mitä varten on ne kaksi paisarin vieressä olevaa lähtöä/tuloa? kyseisiä reikiä ei ollut vanhassa syylärissä:think.
Lainataampa ketjua. Meni siis syyläri tuossa vkl ja tänään tuli uus mutta mitä varten on ne kaksi paisarin vieressä olevaa lähtöä/tuloa? kyseisiä reikiä ei ollut vanhassa syylärissä:think.
Elikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.
Elikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.
Comment