.......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 jäähdytysjärjestelmä ongelmia..
Collapse
X
-
Originally posted by GeeTee View PostElikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.Originally posted by JJTViisariko laitettu vituilleen ja nyt kun pitäis näyttää jo lämmintä niin on vasta asteikon alussa menossa?En oo purkanu sitä niin en tiiä mikä siinä on että onko siellä joku jousi tai muu antautunu.:think
e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Joo tuntuu olevan vähän sama vika omassakin autossa kun topicin aloittajalla, ei lämpene sisältä kovinkaan nopeasti. Jostain luin että 10min lämmöt ja puhaltimet kaakossa niin pitäisi hytin olla kun sauna.. Itellä pysyy aineskin nätisti viileänä. Vettäkin hävisi ennen, mutta tulipa tuossa viikonloppuna irroteltua syyläri ja kateltua niin siinähän oli paisuntasäiliön vieressä muovi halkeillut nätisti, sieltähän se siis pukkas nätissä vasemalle kääntyvässä kaaressa aina ajon jälkeen savua.. Tuli reikä korjattua ja ilmattua, mutta tuskimpa kauaa pitää, eli uutta varmaan kannattaa katsella (?). Voikohan tuo sitten johtaa siihen ettei hyttiin tule lämpöä ?E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G )Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Comment
-
-
Tjoo uutta syyläriä ja termaria tulossa, eli tästäkin huolesta päästiin.. Oli vanha syyläri "vähän" halkeillut paisuntasäiliön vierestä :PE46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G )Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Comment
-
-
Eli tilanne seuraava: e39 m52b25 vesi ei kierrä, vaihdettu vesipumppu ja termostaatin toiminta testattu keittämällä kattilassa(92 asteinen termari ja mielestäni aukeaa aika myöhään ja todella vähän. n.4-5mm, onko normaalia), myöskään sisälle ei puhalla lämmintä. Ilmausta ei tehty colapullomenetelmällä, aiemmin ilmattu sama auto ja muitakin ainoastaan pumppaamalla alavesiletkua. Eli mitä muita mahdollisuuksia on kuin ilmalukko jossain tai se että tuo termari aukeaa liian vähän?M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostEli tilanne seuraava: e39 m52b25 vesi ei kierrä, vaihdettu vesipumppu ja termostaatin toiminta testattu keittämällä kattilassa(92 asteinen termari ja mielestäni aukeaa aika myöhään ja todella vähän. n.4-5mm, onko normaalia), myöskään sisälle ei puhalla lämmintä. Ilmausta ei tehty colapullomenetelmällä, aiemmin ilmattu sama auto ja muitakin ainoastaan pumppaamalla alavesiletkua. Eli mitä muita mahdollisuuksia on kuin ilmalukko jossain tai se että tuo termari aukeaa liian vähän?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostVarmuuden vuoks uusi termari ja pullolla ilmaus, tosin oliko 9/98 jälkeen tehdyt pitäis ilmata itsensä mikäli kiertovesipumppu toimii:thinkM550d
Comment
-
-
Ongelma ratkaistu(ainakin toistaiseksi), kaadoin ylävesiletkusta vettä järjestelmään ja käytin hetken ilman puhallinta --> Alkoi puhaltaa hetken pumppailun jälkeen lämmintä, ja uskoin että vesi alkoi kiertää. Mutta ei, alavesiletku vieläkin ihan kylmä ja teki painetta paisariin. Annoin auton jäähtyä kunnolla, ja vähän ajan päästä tyhjäkäynnille ja pumppailemaan alavesiletkua. Tämän jälkeen nesteet alkoi pikkuhiljaa tulla myös alavesiletkulle/syylärille asti, sekä syyläri alkoi lämpiämään pikkuhiljaa paisarinpuoleisesta kulmasta aina alas asti. Eli ilmeisesti nesteet syylärissä oli niin jäässä/mössönä ettei jaksanut lähteä kiertämään:think
M550d
Comment
-
Comment