5 vaihteinen ZF on käsittääkseni ollut M3 3.0 ja 328 malleissa, kaikissa muissa 5 vaihteinen Getrag paitsi M3 3.2 jossa oli 6 lovinen joka on sitten ihan eri laatikko.
Välitykset on lähes identtiset molemmissa mutta Getragin sanotaan antautuvan 300 konin jälkeen (2. vaihde hajoaa) kun taas ZF kestäisi tuplasti.
Itseähän ei nuo tehonkestot niinkään kiinnosta mutta onkos kellään tuoreita vertailukohtia muistissa onko eroa vaihtamisen helppoudessa, nopeudessa jne? Itsellä vähän sellainen perstuntuma että ZF olisi liukkaampi ja jämäkämpi tuntumaltaan mutta tuntumaa saattoi sotkea short shift kitti enkä pääse lähiaikoina asiaa testaamaan vakiokepillä olevalla laatikolla.
Jos vaihtaisi Getragin tohon ZF:ään niin taitaisi mennä kardaani sekä laatikon takapään kannake vaihtoon, ei kovin paha.
Välitykset on lähes identtiset molemmissa mutta Getragin sanotaan antautuvan 300 konin jälkeen (2. vaihde hajoaa) kun taas ZF kestäisi tuplasti.
Itseähän ei nuo tehonkestot niinkään kiinnosta mutta onkos kellään tuoreita vertailukohtia muistissa onko eroa vaihtamisen helppoudessa, nopeudessa jne? Itsellä vähän sellainen perstuntuma että ZF olisi liukkaampi ja jämäkämpi tuntumaltaan mutta tuntumaa saattoi sotkea short shift kitti enkä pääse lähiaikoina asiaa testaamaan vakiokepillä olevalla laatikolla.
Jos vaihtaisi Getragin tohon ZF:ään niin taitaisi mennä kardaani sekä laatikon takapään kannake vaihtoon, ei kovin paha.
Comment