Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320i poltto-aineen kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika021
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 96

    #31
    Originally posted by kimpsu View Post
    lukaseppas tota mun threadia, saattais olla apua, kun itse painiskelen samanlaisen ongelman kanssa :think
    Ok. Kiitti vinkeistä.

    Comment

    • Baggio77
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 99
      • Pirkanmaa

      #32
      Kuinka luotettavan lukeman bemun ajotietokonen antaa? Onko suurikin heitto todelliseen? Mulla näyttää 320d keskikulutukseksi ajotietokone 5 litraa / 100km.

      Jos pitää paikkaansa
      F31 320d xDrive -13
      -------------------------
      ex e39 523 -96
      ex e46 320d touring -03
      ex e28 518 -82

      Comment

      • Valtsude
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2007
        • 739
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by Baggio77 View Post
        Kuinka luotettavan lukeman bemun ajotietokonen antaa? Onko suurikin heitto todelliseen? Mulla näyttää 320d keskikulutukseksi ajotietokone 5 litraa / 100km.

        Jos pitää paikkaansa
        Yleensä muutamia desimaaleja liian vähän näyttää vrt. todellisuus.
        E34

        Comment

        • mika021
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 96

          #34
          Tänään tuli testattuu tuota matkakulutusta. Tankin pistin piri pintaan täyteen bensaa. Ajoin 100,3 km matkavauhti n. 80-100 enkä ohitellut.
          Kävin uudestaan tankkaamas ihan täyteen niin ei menny ku 6,4litraa.
          En kyl ois arvannu että noin vähän menis

          Kuitenki kun aikasemmin sekasessa pätkäajossa meni viimeks 11.8l/ 100km
          ja ei lohkolämmitintä käytetty.

          Et oisko mulla kuiteski joku imuvuoto jossain kun kaasun löysää niin 1000-1000rpm ja sitten kohta vasta laskee sinne 700-800rpm ????
          Vaikuttasko se noin paljon tuohon kulutukseen kun aikasemmin kun ajelin taajama-ajookin niin piti sitä kaasua löysäillä :think

          Vinkkejä? Näkyisköhän tuo imu vuoto (pienikin) jos kävis päästöt mittaututtamassa?

          Comment

          • mika021
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 96

            #35
            Originally posted by mika021 View Post
            Tänään tuli testattuu tuota matkakulutusta. Tankin pistin piri pintaan täyteen bensaa. Ajoin 100,3 km matkavauhti n. 80-100 enkä ohitellut.
            Kävin uudestaan tankkaamas ihan täyteen niin ei menny ku 6,4litraa.
            En kyl ois arvannu että noin vähän menis

            Kuitenki kun aikasemmin sekasessa pätkäajossa meni viimeks 11.8l/ 100km
            ja ei lohkolämmitintä käytetty.

            Et oisko mulla kuiteski joku imuvuoto jossain kun kaasun löysää niin 1000-1000rpm ja sitten kohta vasta laskee sinne 700-800rpm ????
            Vaikuttasko se noin paljon tuohon kulutukseen kun aikasemmin kun ajelin taajama-ajookin niin piti sitä kaasua löysäillä :think

            Vinkkejä? Näkyisköhän tuo imu vuoto (pienikin) jos kävis päästöt mittaututtamassa?

            niin onko tietoo kellään näkyiskö tuollainen pienikin imuvuoto päästöissä?

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #36
              Kun auto liikkuu tyhjäkäynti on korkeampi. Kuuluu asiaan.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • 328 e36
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 488
                • pori

                #37
                Originally posted by MinDBeaT View Post
                Mulla ei tarkkaa tietoa omasta kulutuksesta ole, mutta obc:n mukaan matka-ajossa kulutus on siinä 6.8-7.5 Hieman yli (talvi)nopeusrajoitusten tolla omallani. Kesällä vastaava lukema oli 8+.
                Kaupungissa kulutus taas on nyt sitten talvikelien yllättäessä ollut jossain 11-13 litran paikkeilla, ei niin sievästi ajellessa

                En tiedä sitten onko vertailukelpoinen kun on kuitenki M50 koneella?

                Jotenkin tuntuu olevan aika paljon heittelyitä näissä kulutuksissa :think
                tuohon obc:n lukemaan ei kannata sokeasti luottaa,tuntuvat näyttävän lähes aina liian pieniä kulutuslukemia, itselläkin todellinen kulutus melkein litran enemmän kuin mitä mittari väittää..
                e36 320 cabrio.
                e36 328 coupe.

                Comment

                • McSuti
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 47
                  • Oulu

                  #38
                  Mä olen kaikille sanonut että toi mun 320iA kuluttaa vitusti mutta kukaan ei usko. Siis en ole vielä lyönyt tankkia täyteen ja kattonut paljonko sillä ajelee eikä ole isoa obc:täkään. Mutta mä pääsen 10eurolla joku 40km ja se on siinä. Onko ihan normaalia että mä en pääse sillä mittaristossa olevalla hetkellisenkulutuksen mittarilla ikinä tasasella ajolla edes 8l/100km. se on aina pyörii siinä 9-11/12 akselilla kun ajelen 80teillä tai motarilla. Ei voi vittu toi automaattiloota vaikutta noin paljon vaikka kuinka joku väittäisi. Missään ei näy bensavuotoja ainakaan äkkiseltään. Mikähän se on se hopeisen värinen jotain metallisieosta oleva mötikkä siinä keskellä konetta maskinpuolella (joo on tyhmiä kysymyksiä mutta ei oo uuteen autoon vielä kerinnyt värkkäillä sen kummemmin)? Ja kuuluuko sen maskinpuoleisen huohottimen olla semmonen muovailuvahan tuntunen venyvä scheisse?
                  E36 320iA sedan 8/92


                  Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
                  Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
                  Ex. Honda Accord Coupe cb7

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #39
                    Originally posted by 328 e36 View Post
                    tuohon obc:n lukemaan ei kannata sokeasti luottaa,tuntuvat näyttävän lähes aina liian pieniä kulutuslukemia, itselläkin todellinen kulutus melkein litran enemmän kuin mitä mittari väittää..
                    Tuli joskus vertailtua e36 323i:ssä tuota obc:n näyttämää ja todellista kulutusta, viimeks obc:n näyttämä 8,3 l/100 km ja laskettu 8,1.
                    Tuota keskikulutustahan voi kalibroida.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • mika021
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 96

                      #40
                      Originally posted by Cell View Post
                      Kun auto liikkuu tyhjäkäynti on korkeampi. Kuuluu asiaan.

                      Mitäköhän tuolla lie tarkoitat??

                      Siis vaikka lämpimällä koneella ajat pihaan ja pysähdyt. Sen jälkeen kaasua kun painaa ja sit löysää niin kierrokset hetken 1000-1100 rpm ja sit parin sekunnin päästä laskee vasta 700-800 rpm
                      ja sama se on ajussakin esim kun vaihdetta vaihtaa (kytkintä painaa) niin kiekat siel 1000 hujakoilla.
                      Ihan niinkun kaasu hirttäis mutta kun ei hirtä :think
                      ois kiva selvittää tää ongelma. Oisko se tosiaan jokin IMUVUOTO JA NÄKYISKÖ SE JOS KÄVIS NE PÄÄSTÖT MITTUUTTAA???

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #41
                        Originally posted by McSuti View Post
                        Ja kuuluuko sen maskinpuoleisen huohottimen olla semmonen muovailuvahan tuntunen venyvä scheisse?

                        Ei kuulu mutta sellaiseksi se menee vanhuuttaan...
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • kimpsu
                          Newbiemmer
                          • Aug 2008
                          • 13
                          • Tuusula

                          #42
                          Siis vaikka lämpimällä koneella ajat pihaan ja pysähdyt. Sen jälkeen kaasua kun painaa ja sit löysää niin kierrokset hetken 1000-1100 rpm ja sit parin sekunnin päästä laskee vasta 700-800 rpm
                          ja sama se on ajussakin esim kun vaihdetta vaihtaa (kytkintä painaa) niin kiekat siel 1000 hujakoilla.
                          Ihan niinkun kaasu hirttäis mutta kun ei hirtä
                          ois kiva selvittää tää ongelma. Oisko se tosiaan jokin IMUVUOTO JA NÄKYISKÖ SE JOS KÄVIS NE PÄÄSTÖT MITTUUTTAA???
                          Mulla alkoi oireet ihan samalla tavalla, ensin en kiinittänyt asiaan sen enempää huomiota kun ei muuten häirinnyt, jossain vaiheessa oireet alkaa kuitenkin voimistumaan ja muuttuu v*ttumaisemmiks ja bensaa alkaa kulumaan kanssa ihan riittävästi. Kierrosten ollessa korkealla tulee automaatilla ajosta mielenkiintoista, risteyksissä saa seistä jarrun päällä ja hitaissa nopeuksissa esim. jäisellä parkkipaikalla villiä ku takaa työntää ja edessä absit vaan rutisee... meinannu puskea pariinkin autoon

                          Suosittelisin käymään ne letkut läpi, sillä ainakin pois suljet mahdollisuuden imuilmavuodosta, on halvempaa ku lambadan vaihto ensin, ja sitten vasta letkujen, jos ei olekkaan lambadassa vika, joudut kuitenkin uusimaan niitä letkuja! Samalla saat puhdistettua lisäilmaluistimen ja ilmamassamäärämittarinkin, ostat imusarjantiivisteet, air sensor cleaneria im-mittarille, jarrupuhditajaa letkuille, oikean kokoisia letkuja ja kiristimiä valmiiks, nii koko hommassa menee alle pari tuntia
                          Ite oon just vaihtamassa surutta kaikki letkut ja putket uusiin, ettei jää edes nuppineulanpään kokoista reikää mihinkään...
                          Kumiletkun keski-ikä kun on kuulemma noin 10. vuotta jonka jälkeen se alkaa jo itsekseenkin haurastumaan ja halkeilemaan, saati sitten kun se koko ikänsä on joutunut bensan ja öljyn kanssa kosketuksiin! ...silloin niistä tulee
                          just sellasta muovailuvahan tuntuista scheissee

                          Voi olla että loppujen lopuksi mullakin vika löytyy lambadasta, mutta katsotaan nyt...
                          BMW E36 325CiA -92
                          BMW E30 320i 2d -84
                          LADA 1300super -92
                          LADA 1500hyper -87
                          BMW E28 520i -86
                          Toyota yaris -02
                          Toyota corolla -89
                          Ford escort -81 (taivaspaikka lunastettu)
                          Fiat 127 jääauto
                          Saab 99 jääauto

                          Comment

                          • mika021
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 96

                            #43
                            Originally posted by kimpsu View Post
                            Mulla alkoi oireet ihan samalla tavalla, ensin en kiinittänyt asiaan sen enempää huomiota kun ei muuten häirinnyt, jossain vaiheessa oireet alkaa kuitenkin voimistumaan ja muuttuu v*ttumaisemmiks ja bensaa alkaa kulumaan kanssa ihan riittävästi. Kierrosten ollessa korkealla tulee automaatilla ajosta mielenkiintoista, risteyksissä saa seistä jarrun päällä ja hitaissa nopeuksissa esim. jäisellä parkkipaikalla villiä ku takaa työntää ja edessä absit vaan rutisee... meinannu puskea pariinkin autoon

                            Suosittelisin käymään ne letkut läpi, sillä ainakin pois suljet mahdollisuuden imuilmavuodosta, on halvempaa ku lambadan vaihto ensin, ja sitten vasta letkujen, jos ei olekkaan lambadassa vika, joudut kuitenkin uusimaan niitä letkuja! Samalla saat puhdistettua lisäilmaluistimen ja ilmamassamäärämittarinkin, ostat imusarjantiivisteet, air sensor cleaneria im-mittarille, jarrupuhditajaa letkuille, oikean kokoisia letkuja ja kiristimiä valmiiks, nii koko hommassa menee alle pari tuntia
                            Ite oon just vaihtamassa surutta kaikki letkut ja putket uusiin, ettei jää edes nuppineulanpään kokoista reikää mihinkään...
                            Kumiletkun keski-ikä kun on kuulemma noin 10. vuotta jonka jälkeen se alkaa jo itsekseenkin haurastumaan ja halkeilemaan, saati sitten kun se koko ikänsä on joutunut bensan ja öljyn kanssa kosketuksiin! ...silloin niistä tulee
                            just sellasta muovailuvahan tuntuista scheissee

                            Voi olla että loppujen lopuksi mullakin vika löytyy lambadasta, mutta katsotaan nyt...
                            Juu minun buimuriin on vasta tuo imusarjan tiiviste ja lambda vaihdettu(bosch) että ei pitäis niissä vika olla.
                            Ei oikein noita letkuja tossa parkkipaikalla jaksas rueta tutkailemaan kun näkyy nytkin olevan -20 astetta pakkasta ja muutenkin tuo parkkipaikka näplääminen ei oo kovin mukavaa
                            Pitäs kait se käydä ne päästöt mittuuttaa jos niistä jotain näkyis.

                            Comment

                            • kimpsu
                              Newbiemmer
                              • Aug 2008
                              • 13
                              • Tuusula

                              #44
                              Joo ei se oo herkkua, jos ei itellä oo tallia tai mahdollisuutta käyttää kenenkään tallia, koko viikon lykänny koko projektia just sen takii ettei tarviis tossa kerrostalon pihalla pakkasessa alkaa kikkailemaan, sit kävi järjetön stägä, ku löysin yhen paikan missä sain tänään väsätä autoa kuntoon, paska vaan ku siel ei vissiin voi useammin autoa laitella... Toivotaan että pääset johonkin lämpimään tutkimaan mahdollisia vuotoja ja että saat buimurin toimimaan kunnolla!. Postailen tippuiko mulla kulutuskin samassa rytäkässä, kunhan nyt saan sen selville!
                              BMW E36 325CiA -92
                              BMW E30 320i 2d -84
                              LADA 1300super -92
                              LADA 1500hyper -87
                              BMW E28 520i -86
                              Toyota yaris -02
                              Toyota corolla -89
                              Ford escort -81 (taivaspaikka lunastettu)
                              Fiat 127 jääauto
                              Saab 99 jääauto

                              Comment

                              • toNmbbA
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2009
                                • 2330
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by juhomo View Post
                                Itse olen omistanut 316, 318, 320, ja 328 autot ja kyllä tuo 320 on vaan kiistatta noista kaikista isoruokaisin auto.
                                sama täällä, kyllä tuo nykyinen 320 vie enemmän bensaa kuin edelliset puimurini. on ollu 1,6-2,5 moteilla ja tuo vie eniten.... tosin se vie 8l maantiellä ja kaupungissa ~10l.
                                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎