mulla kokeiltiin vaihtaa releet ehjiin (siis ne mikkä on sulakerasiassa) ja niilläkään ei päässy lukemaan koodeja. alkoko sulla ihan ykskaks vaan nuo lamput palamaan? paljokohan nuo abs/asc+t boksi kustantaa jos siinä on vika. tai onkohan kovinkaan yleistä että nuo boksit simahtaa?
No mulla tossa omassa projektiautossa palanut koko ajan. Ostin tuon kolaroituna, mutta ei ollut kolarissa hajonnut mitään abs/asc systeemiin liittyvää. Kävi jo mielessä että onko ajettu tahallaan lunastukseen kun valot ruvenneet palamaan..
tuon jarrutehostimen anturin pystyy korjaamaan jos vähänkin on hajua elektroniikasta, eli purkaa anturin ja juottaa pinnin uudelleen kiinni ja toimii varmasti... Itsellä oli myös sama vika ja purin anturin, juotin juotoksista murtuneet pinni uudelleen kiinni ja on toiminut absit ilman valon syttymisiä... Uusi anturi kustansi muistaakseni 120e ja korjaamalla oli ilmainen....jebou!!!
E36 bemaristakin löytyy vissiin samanlainen anturi.? Miten tuon saa irti jarrutehostimesta vai pitääkö se purkaa siinä paikallaan ollessa?
Onko jarrupolkimen päässä jotain antureita mikä kans voi herjata abseja/Luistonestoa?
E36 bemaristakin löytyy vissiin samanlainen anturi.? Miten tuon saa irti jarrutehostimesta vai pitääkö se purkaa siinä paikallaan ollessa?
Onko jarrupolkimen päässä jotain antureita mikä kans voi herjata abseja/Luistonestoa?
Olikohan siinä nyt jokin sokka.. Sokka pois ja vetämällä lähtee. Siellä on painetta joten o-rengas tiiviste lentänee huitsin nepaliin anturia poistaessa. Näin ainakin itsellä kävi. Onneksi vaihtoanturissa oli tiiviste. En itsekään uusinut mutta vaihdoin ehjän käytetyn kun en tiennyt mistään korjaamis mahdollisuuksista. Niin ja siis autona E36 328 -96
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Olikohan siinä nyt jokin sokka.. Sokka pois ja vetämällä lähtee. Siellä on painetta joten o-rengas tiiviste lentänee huitsin nepaliin anturia poistaessa. Näin ainakin itsellä kävi. Onneksi vaihtoanturissa oli tiiviste. En itsekään uusinut mutta vaihdoin ehjän käytetyn kun en tiennyt mistään korjaamis mahdollisuuksista. Niin ja siis autona E36 328 -96
Jep. Se metallipanta pitää sitä anturia kiinni, joutuu kaivamaan sitä jollain pienellä talttapää meisselillä, sitten tosiaan vetämällä pois ja tiivisteen imas mullakin sisään,että pölinä kävi.. Anturi ei ole oikeasti tehty korjattavaksi mutta se on silti helppoa. Joutuu vähän vuolemaan liimauksista jotta piirilevyn saa vedettyä pois, jos on juotosvikaa niin silloin pinnien juotokset ovat murtuneet ja piirilevy jää sisään koteloon. Muista vetää varovasti auki ettei tule lisävaurioita. Sitten kun saat anturin auki niin ei muutaku uudet juotokset kehiin ja samassa järjestyksessä takas. Joutuu sitä kiinnityskohtaa pikkasen teippailemaan vulganoituvalla teipillä että tulee tiivis eikä paska ja kosteus pääse hapettaan kontakteja... Jarrupolkimen päässä on vain jarruvalokatkaisija, muuta ei pitäisi olla...Andi87, laita vaikka privaa jos tarvit lisävinkkejä hommaan... Ja autona mullakin e36 328ia -95...
Last edited by n0fear; 03-11-2011, 21:55.
Reason: lisäsy
en oo iteltä vielä kerinnyt tuota jarrutehostimen anturia tutkia, mutta voiko tuolla olla tekemistä sen kanssa että mulla jää absit 'hakkaan' pikkuvauhdeissa vaikkei jarrua painaiskaan? Toisinaan edelleenkin sytyttelee abs ja asc valoja mutta nyt edellisen kerran kun teki tuon että jäi absit narisemaan niin valot ei ollu vielä syttynyt vaan syttyi vasta hetken päästä.
muut absi anturit on mittailtu ja ehjät pitäis olla.
en oo iteltä vielä kerinnyt tuota jarrutehostimen anturia tutkia, mutta voiko tuolla olla tekemistä sen kanssa että mulla jää absit 'hakkaan' pikkuvauhdeissa vaikkei jarrua painaiskaan? Toisinaan edelleenkin sytyttelee abs ja asc valoja mutta nyt edellisen kerran kun teki tuon että jäi absit narisemaan niin valot ei ollu vielä syttynyt vaan syttyi vasta hetken päästä.
muut absi anturit on mittailtu ja ehjät pitäis olla.
Suosittelen tarkistamaan sen tehostimen anturin, helppo homma... Tuota anturia ei oikein pysty mittaamaan kun on muuttuva vastuksinen anturi, alipaineella toimii ja muistaakseni 4 eri vastusarvoa pitäis antaa mutta tod.näk on vaan juotokset murtuneet ja vika siinä... Aukaise kuitenkin todella varovasti jos meinaan onkin ehjä anturi ja rikot se siinä purkaamis vaiheessa niin sillon sviduttaa varmasti..........
No niin, mittasin omasta suoraan antureilta vastukset. Edestä antoi pätevät lukemat mutta molemmat taka-anturit näytti ääretöntä. Vaihdoin taakse uudet anturit ja sadan metrin ajon jälkeen abs ja asc valot sammui ja molemmat järjestelmät rupesivat toimimaan normaalisti.
mulla ei ainakaan näyttäny olevan tuossa jarrutehostimessa tuota travel sensoria. mä olin käsittäny että ois, jos on asc+t.
nooh, sama meno jatkuu ja valot palaa taulussa. kai se pitäis seuraavaks oskilloskoopilla tutkia noita renkaiden abs antureita jos se vika kuitenki ois siellä ennenku ostan tuota abs boksia uutta.
mullahan muuten palaa airbaginki valo ja aattelin nuo turvavöiden esikiristien liittimet kattoa läpi niin kannattaako niitä mennä juottamaan vai katkasenko sen nippusiteen vaan pois ja putsaan liittime ja laitan takas ja kiristän kunnolla? niin ja istuintunnistimessa ei vikaa ole tälläkertaa.
nooh, sama meno jatkuu ja valot palaa taulussa. kai se pitäis seuraavaks oskilloskoopilla tutkia noita renkaiden abs antureita jos se vika kuitenki ois siellä ennenku ostan tuota abs boksia uutta.
Sulla jää valo palamaan kun laitat virrat päälle? Motonetistä ostat etu ja taka-anturin ja testaat joka kulman laittamalla uuden anturin liittimeen, virrat päälle ja sammuuko valo. Ylimääräiseksi jääneen anturin viet takaisin, myyt täällä tai laitat hyllyyn kun kohta se kuitenkin on tarpeen
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Laitetaampas tännekin, kun tuolla toisessa topicissa oli otsikko niin hanurista. Itellä siis 328i e36 -97.
Nyt se syttyi itsellekin! Kurkkasin tuonne hanskalokeron alle ajatuksena mitata antureiden vastukset. Omassa 55-pinnisessä pistokkeessa ei näytä nippelit mätsäävän tuon kuvan kanssa. Mulla tuo nro. 28 on tyhjä, kuten viereisessä valokuvassa näkyy. Onko jollakin tullut vastaava pistoke vastaan? Mitkähän pinnit tässä vastaavat tuon vasemman puoleisen pareja 27/45, 28/46, 29/47, 30/48?
oliko jollaki selvyys tähän että mitkä tinnit vastaa tuossa oikeanpuoleisessa liittimessä noita vasemman puoleisia? itellä tyssäs nyt tämä mittailu tähän.
oliko jollaki selvyys tähän että mitkä tinnit vastaa tuossa oikeanpuoleisessa liittimessä noita vasemman puoleisia? itellä tyssäs nyt tämä mittailu tähän.
Ihan samoin päinhän tuo liitin kuvassa oikealla on kuin piirros kuvassa. Voi olla etten ymmärtänyt kysymystä mutta ei kai tuossa epäselvää pitäisi olla.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Sulla jää valo palamaan kun laitat virrat päälle? Motonetistä ostat etu ja taka-anturin ja testaat joka kulman laittamalla uuden anturin liittimeen, virrat päälle ja sammuuko valo. Ylimääräiseksi jääneen anturin viet takaisin, myyt täällä tai laitat hyllyyn kun kohta se kuitenkin on tarpeen
Täytyy kuitenkin muistaa ,että abs anturit ovat induktiivisiä antureita eli tarvitsee pyörittää rengasta jotta anturi antaa signaalia.
Täytyy kuitenkin muistaa ,että abs anturit ovat induktiivisiä antureita eli tarvitsee pyörittää rengasta jotta anturi antaa signaalia.
Jos valo jää palamaan ennen kuin lähtee liikkeelle niin anturi on täysin hajalla. Jos valo syttyy kun lähtee liikkeelle niin silloin se ei anna signaalia. Omassa ex E36 meni kolme niitä tuolla ensin mainitulla tavalla ja siihen tuo ehdottamani tapa on toimiva ja olen itse sitä käyttänyt.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
tarkotin siis sitä kun tuossa kuvassa ja liittimessä paikka 28 on tyhjä, ja sen pitäisi olla oikeanpuoleisen kuvan mukaan pari liittimelle 46.
mutta kaveri tulosti mulle sähkökaavion ja tuon liittimien tinnit mikä vastaa mitäkin. voisin yrittää skannata ne paperit tänne muittenki ihmeteltäväks kun näitä ongelmia kaikilla jatkuu niinkauan kun e36 on olemassa.
juu, itellä näytti vasen etu anturi ääretöntä vastusta, ja sen nyt sitte vaihdoin. (olipa paskamainen homma, eihän se ehjä irti lähtenyt. vinkiks vois sanoa että suosiolla jarrusatula mäkeen pois edestä kun lähtee kuitenki minuutissa irti.)
edelleen kuitenki mulla palaa abs ja asc valot että taidampa kokeilla ettiä uuden ohjausyksikön. vastusta näytti taakse 0,980Kohmia molemmin puolin ja edessä vähä reilua yhtä Kohmia molemmilla puolilla. Mitä sanotte tuosta erosta?
Comment