Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä. ONGELMIA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a_korkeamäki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 63
    • Ähtäri

    E36 kysymyksiä. ONGELMIA

    Noniiiii. Autotietäjiltä apua.
    Eli miten auto käyttäytyy, kun nokkaakselissa on keinujen kohdalla sormin tunnettavia naarmuja/jälkiä. On ilmeisesti nokka akseli roskis kamaa??

    Äkkiä varmaa vastausta.

    JA NYT PUHUTAAN TAAS M40 1.6i.

    edit: tällaiset viat takana päin. parani koneen vaihtamalla...
    Last edited by a_korkeamäki; 24-02-2010, 00:16.
  • a_korkeamäki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 63
    • Ähtäri

    #2
    Nii ja jos keinuissakin on kulumaa. Eli akselissa ja keinuissa silmin nähtävissä ja sormin tunnettavissa... Isoja naarmuja.

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Todennäköisesti siellä koneessa on sitten pyörinyt jotain ylimääräistä mikä on rouhinut nokan pilalle, vaihtaisin öljyt heti. Itse en ainakaan laittaisi sellaista nokkaa paikoilleen kun foorumiltakin varmasti löytyy edullisesti hyviä nokkia. Ja muutkiin naarmuuntuneet hilppeet vaihtaisin.

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        Nokka on roskis kamaa!
        jos vaihdat uuden nokan, pitää myös uusia seuraajat
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • a_korkeamäki
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 63
          • Ähtäri

          #5
          Öljyt on vaihdettu. Kansi kävi juuri koneistuksessa ja tuli uudet venttiilit, kannentiiviste venttiilivarrenkumit ja koneistaja oli vielä uusinut jotain venttiilien ympärille. Aasi kun olen huomasin vasta venttiilikopan kantta asentaessa että nokka akseli on aivan pirun kulunut ja katkoo tyhjäkäynnillä ja voi käydä myös hieman raskaasti. korkeammilla kierrosalueilla toimii suht hyvin.

          Eli keinut ja akseli vaihtoon. onko varma et tuo käynti johtuisi tästä.?

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Originally posted by a_korkeamäki View Post
            Öljyt on vaihdettu. Kansi kävi juuri koneistuksessa ja tuli uudet venttiilit, kannentiiviste venttiilivarrenkumit ja koneistaja oli vielä uusinut jotain venttiilien ympärille. Aasi kun olen huomasin vasta venttiilikopan kantta asentaessa että nokka akseli on aivan pirun kulunut ja katkoo tyhjäkäynnillä ja voi käydä myös hieman raskaasti. korkeammilla kierrosalueilla toimii suht hyvin.

            Eli keinut ja akseli vaihtoon. onko varma et tuo käynti johtuisi tästä.?
            Varmaahan se ei ole. Mutta ainakaan se ei kuullosta enää 40v vuotta vanhalta pesukoneelta käynnissä ollessa.
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • a_korkeamäki
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 63
              • Ähtäri

              #7
              Noh, tarkennan kuitenkin vielä tyhjäkäyntiä.

              Eli pysyy loistavasti käynnissä. Mutta "katkoo", sen kuulee putken päästä hyvin, sillä tällä hetkellä ei kattia ollenkaan. Ei käy rikkaalla, pakokaasu normaalia... Katkoo vaan ja ei ilmeisesti paljon katsastus mies tykkää jos ei käy kunnolla.

              Comment

              • a_korkeamäki
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 63
                • Ähtäri

                #8
                Eikö varmuutta mistä kiikastaa?

                Comment

                • JD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1194
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by a_korkeamäki View Post
                  Noh, tarkennan kuitenkin vielä tyhjäkäyntiä.

                  Eli pysyy loistavasti käynnissä. Mutta "katkoo", sen kuulee putken päästä hyvin, sillä tällä hetkellä ei kattia ollenkaan. Ei käy rikkaalla, pakokaasu normaalia... Katkoo vaan ja ei ilmeisesti paljon katsastus mies tykkää jos ei käy kunnolla.
                  Jos ne näyttää tältä että nokassa on vajaan millin kuluma ja keinuvivut on syvillä kuopilla

                  niin metallikeräys on oikea osoite niille.

                  Ei käy enää kunnolla varsinkaan isommilla kierroksilla.
                  Tyhjäkäynnin pätkiminen taas saatta johtua jostakin muusta ongelmasta, nokka-akseli taitaa aiheuttaa tasaisen huonoa käyntiä.
                  Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                  https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                  Comment

                  • Eepo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 5388
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by a_korkeamäki View Post
                    Eikö varmuutta mistä kiikastaa?
                    millos viimeks olet vaihtanut/tarkistanut, tulpat?johdot?virranjakajankannen?pyörijän?
                    onko alipainevuotoja? imm ja kaasuläpän välinen kumiputki ehjä?
                    millaisilla seoksilla se pyörii? lambda ehjä?
                    -Harley Davidson Sportster - 89-
                    -Harley Davidson softail -89-
                    -Suzuki PV50 -86-

                    Comment

                    • a_korkeamäki
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 63
                      • Ähtäri

                      #11
                      Vaihdettua / korjattua osaa.

                      Lamda, tyhjäkäyntimoottori, tulpat, johdot, IMM, melkein kaikki imupuolen letkut ja putket, IMM:ltä kaasuläppäkotelolle menevä putki tarkistettu ihan pirun monta kertaa, kansi koneistettu, pakoventtiilit istutettu uudelleen, uudet imuventtiilit, venttiilivarrenkumit, kannentiiviste... en muista ees kaikkee. syyläri ja vesiletkut...

                      Eikä käynti parane millää.. alkaa ottamaa rahapussin päälle

                      Comment

                      • a_korkeamäki
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 63
                        • Ähtäri

                        #12
                        Originally posted by Eepo View Post
                        millos viimeks olet vaihtanut/tarkistanut, tulpat?johdot?virranjakajankannen?pyörijän?
                        onko alipainevuotoja? imm ja kaasuläpän välinen kumiputki ehjä?
                        millaisilla seoksilla se pyörii? lambda ehjä?


                        Auto on ollu mulla 4 kk ja koko ajan olen osia vaihdellu
                        Antaakoha katsastusmies leiman...

                        Comment

                        • Eepo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 5388
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by a_korkeamäki View Post
                          Antaakoha katsastusmies leiman...
                          Kannattaa varmaan kysyä siltä konttorin inssiltä eikä täältä...
                          -Harley Davidson Sportster - 89-
                          -Harley Davidson softail -89-
                          -Suzuki PV50 -86-

                          Comment

                          • a_korkeamäki
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 63
                            • Ähtäri

                            #14
                            Maybe...

                            Miten vaikuttaako paljon sytytykseen, jos nokkapyörä ei ole aivan keskiasennossa. siinähän on vähän väljää kun se on löysällä...

                            Mikä v***u voi olla... ei vaan käy kunnolla. voisko johtua siitä ettei oo katti paikallaa? ei kai ny..

                            sytytysvialta kuulostaa vähän. osaako kukaan sanoo, et paljonko niiden johtojen pitäis näyttää jos ne mittaa? vaihdoin kaytetyt johdot sinne, koska vanhat oli melkeen irti tulpan hatuista.

                            Comment

                            • JD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1194
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by a_korkeamäki View Post
                              Maybe...

                              Miten vaikuttaako paljon sytytykseen, jos nokkapyörä ei ole aivan keskiasennossa. siinähän on vähän väljää kun se on löysällä...

                              Mikä v***u voi olla... ei vaan käy kunnolla.
                              Tuolla säädetään nokka-akselin ajoitus, jos ei ole tarkasti säädöissä niin eipä käy kunnolla.

                              Säätö ei ole "keskiasento" vaan se jossa nokka-akseli lukittuna työkalulla keskiasentoon ja kampiakseli lukittuna tapilla yläkuolokohtaan ja hihnan kiristykset kuten ohje sanoo, siihen asentoon sitten kiristetään nokkapyörä.
                              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎