Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä. ONGELMIA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a_korkeamäki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 63
    • Ähtäri

    #16
    Joo no kyllä se sitten oikein on. juuri noin sen laitoin.
    Mitä se oikein meinaa, ku ottaa tyhjäkäyntimoottorista johdon irti nostaa kierroksia, ja käy "paremmin"... nostaa ainakin kierroksia.

    Mites se vaikuttaa jos nokkaakselissa on niitä naarmuja.? Onko tässä joku nakutustunnistin johon se vois vaikuttaa tai jotai?

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #17
      Jos se nokka on kulunut, auto ei kierrä mielellään yli 3000rpm niin vaihtoon vain. Samaan syssyyn pitää vaihtaa nostajat jne. yläkerrasta koska ne on taatusti aivan yhtä kuluneita.
      Tuo kone on tunnettu herkästi kuluvasta yläkerrastaan, sekä huonosta yläkerran voitelusta, pääasiassa sen aiheuttaa nokan päällä oleva pieni öljyputki joka tukkeutuu helposti.

      Onko nuo kaikki vaihtamasi osat UUSIA, eikä käytettynä ostettuja "ehjiä"?
      Tuollaista pätkimistä voi aiheuttaa, puola, virranjakajan kansi, saarnamies (pyörijä)..Ja jos oikein kaivellaan niin motronic laatikko, mutta epäilen.
      Tyhjäkäyntimoottorin voi myös puhdistaa jarrukliinerillä, nekin monesti jumittavat.

      Ja jos autosta katti puuttuu niin saat uskoa että inssi sanoo kotiin korjamaan morjes.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • a_korkeamäki
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 63
        • Ähtäri

        #18
        Kyllä katti laitetaa tänää kiinni , ja suurin osa osista on uusia. tulpan johdot ja pari vesiletkua on varaosaautosta.

        Kiertää rajottimelle asti ja toimii isommilla kierroksilla ihmeen hienosti, tyhjäkäynti vaan on perseestä.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #19
          Eli oletko vaihtanut mitään uutta ja 100% tiivistä letkua alipainepuolelle?
          Ja mitä muuta uutta olet vaihtanut? (siis oikesti uutta, ei uutta käytettyä osaa).
          Aprilia RSV4

          Comment

          • a_korkeamäki
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 63
            • Ähtäri

            #20
            Olen vaihtanut uusia letkuja. siis uusia. ostanut metritavarana ja laittanut joka ikiseen letkuun klemmarit...

            Comment

            • a_korkeamäki
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 63
              • Ähtäri

              #21
              Lisää infoa.
              Ajoin 48 km, pysähdyin 20 km jälkeen 1,5h ajaksi. Ja sitten ajoin loput matkasta hallille. Käynti ei ole parantunut yhtään. Avasin käynnissä ollessa öljy korkin ja käynti ei muuttunut yhtään, yhtä huonosti kävi, sekä öljykorkissa oli kelta/valkoista ja ylävesiletku lähtenyt irti. Mitä vi##ua.. Onko kansi halki...??? Voiko se sitten vaikuttaa tuohon käyntiin??

              Comment

              • a_korkeamäki
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 63
                • Ähtäri

                #22
                Niin ja siis se kone tärisee joutokäynnillä. päälle tonnin ku nousee kierrokset, ei tärinää huomaa.

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1763
                  • Honkajoki

                  #23
                  Ootko käyny mittauttamassa päästöt? Jos päästöt on rajoissaan, älä tee mitään.

                  Kannattaako tollaseen M40 mehulinkoon nähä kauheesti vaivaa. Mikäli se lähtee käyntiin ja liikkuu ja menee päästöistä läpi, niin mitä merkitystä on sen pienillä vapinoilla ja pätkimisellä.
                  Vähän sama, jos mä yrittäisin saada mun eskortin 1.6 chv konetta käymään tasaisesti ja pätkimättä
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • nahkis
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 219
                    • Helsinki (Kontula)

                    #24
                    mulla oli tollane esso hummas ku vanha valssaus kone

                    Comment

                    • a_korkeamäki
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 63
                      • Ähtäri

                      #25
                      Originally posted by okko View Post
                      Ootko käyny mittauttamassa päästöt? Jos päästöt on rajoissaan, älä tee mitään.

                      Kannattaako tollaseen M40 mehulinkoon nähä kauheesti vaivaa. Mikäli se lähtee käyntiin ja liikkuu ja menee päästöistä läpi, niin mitä merkitystä on sen pienillä vapinoilla ja pätkimisellä.
                      Vähän sama, jos mä yrittäisin saada mun eskortin 1.6 chv konetta käymään tasaisesti ja pätkimättä


                      No toisaalta on yllä aivan totta.

                      Rasittaa vaan ku on emännän käyttöauto ja se alkaa jo 3kk remontin jälkee "vähä" narisemaa näistä pikku remonteista.

                      Jos jollaki olis koko M40 1.6 kone myydä todella halvallanii tänne vaa...
                      Jonku kans tein jo vähä kauppaa tällasesta koneesta, olikoha jostai kokkolasta päi, mutta poistin vahingossa sen viestit ja siinä meni samalla numeroki. Jos luet tätä nii laita taas privaa.

                      Entä onko se kuinka normaalia, et öljykorkki on keltainen tollasen matkan jälkeen?? Se hiukan ihmetyttää.

                      Comment

                      • a_korkeamäki
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 63
                        • Ähtäri

                        #26
                        Nonii.Löysin uuden koneen jolla rullailtu 170000 ja risat...
                        Toivottavasti pelaa niinku lupas.

                        Comment

                        • a_korkeamäki
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 63
                          • Ähtäri

                          #27
                          Ihme ongelmia

                          Tässäpä lisää kysyttävää.

                          1. Mistähän mahtaa johtua vingahtava ääni startatessa. Ei tee kun kerran tai ehkä kaksi en muista, mutta kuuluu todella selvästi. Ja vain kun starttaa.
                          Vaihdoin koneen vaihdon yhteydessä startinkin ja alkoi tekemään tätä. Kone kyllä käy todella nätisti ei mitään ongelmaa, mutta tuo "vingahdus" kuulostaa pahalta. Onko startti paska, tai menossa sellaiseksi...?

                          2. Kaveri kiristeli ylävesiletkun klemmaria joskus ekan remontin aikaan ja paskakshan se meni. Nyt on kokeiltu jo vaikka mitä, on ollu rauta putkee kiinni yms... nyt on montaa eri muoviputkea sulatettu kiinni, päällekkäin ja omasta mielestä tiviisti. silti tiputtaa siitä jostain tipan kerrallaan. Kannattaako hommata vaan uus syyläri, vai onko joku saanu kuntoo ihan näillä sulatus konsteilla.

                          Comment

                          • a_korkeamäki
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 63
                            • Ähtäri

                            #28
                            eikö kukaan tiedä vastausta tuolle "vingahdukselle".?
                            Last edited by a_korkeamäki; 24-02-2010, 17:40.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎