Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i "check coolant level" / arvaamatonta ajokäyttätymistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Ota lambdan liitin irti ja kokeile. Oletkos kurkkaillut imuvuotoja tai että onko tulpankoloissa öljyä?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2318
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by Fiicus View Post
      1#
      Ajotietokone on kiukutullut tuosta jo siitä asti kun auton ostin (1kk) sitten.
      Jäähdytinneste? Jos niin sitä on ainakin säiliössä niin ettei lisätä parane enempää.
      Jos ei heti jaksa vaihdella tuota anturia, niin väliaikaisratkaisuksi voi tehdä vaikka rautalangalla luupin liittimen napojen välille. Eli pistoke irti anturista, ja johtimen navat yhteen. Sillä saa ainakin ajotietokoneen kongin huijattua hiljaiseksi. Itselläni on parhaillaan ko. viritys liittimessä kun en ole jaksanut vielä vaihtaa anturia.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • hamann
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 485
        • Oulu

        #18
        "check coolant level"

        tosiaankin anturi tai sitten anturin pistokkeen juuresta jompi kumpi piuha poikki ( mulla ollut kahdessa e36.ssa poikki ) ja hätä ratkaisuna voi liittää piuhat yhteen.

        Comment

        • Ruut
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 174
          • Jyväskylä

          #19
          Ei ole tulpankoloissa öljyä, ja pitää katella se johdon kunto sitten. Voikos sille tehdä mitään väliaikaista ratkaisua vai onko uuden paikka ? Siis kyse nyt vissiin lambda anturista, siis putkessa olevasta ? =)
          E46 M3 '01 rata-prokkis
          EX: E36 325i '91
          Kaikkia audista tojotaan
          (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
          + perseestä perämoottoriin

          "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #20
            Originally posted by Fiicus View Post
            1#
            2#

            Toinen auton mukana tullut, huomattavasti harmillisempi vika on auton arvaamaton "töksöttäminen" usein tilanteissa joissa autolla on tovi ajeltu, ja jos joudutaan pysähtymään / pysäyttämään on usein liikkeelle lähtö sitä että alkaa voimakas nykiminen eikä kaasua polkiessa edes kierrokset ota noustakseen vaan koko auto tärisee ja moottori köhii..

            Auto on tosiaan e36 325i sedan 1991
            Imuvuoto...
            Tarkasta se paksu haitariletku imm ja imusarjan väliltä.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • Janssoni
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 371
              • Helsinki

              #21
              Labmdan piuhan voi ottaa irti huoletta ja auto siirtyy käyttämään ohjearvoja, ei kylläkään mene päästöistä läpi noin mutta kulutus ei nouse ollenkaan.. Ihan vastaavia ongelmia ollu omassa autossa ja vian sai rajattua lambdaan nyppäämällä liittimen irti.. Ja kyseisessä autossahan on 1kpl lambdoja juuri ennen kattia, saa kyljen nostamalla nypättyä vaikka parkkipaikalla. Ja jos kyse on lambdasta niin osta suoraan liittimellinen malli vaikka maksaakin enemmän, säästyt monelta ongelmalta..


              Originally posted by Ruut View Post
              Ei ole tulpankoloissa öljyä, ja pitää katella se johdon kunto sitten. Voikos sille tehdä mitään väliaikaista ratkaisua vai onko uuden paikka ? Siis kyse nyt vissiin lambda anturista, siis putkessa olevasta ? =)
              .



              sigpic

              Comment

              • Ruut
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 174
                • Jyväskylä

                #22
                Joo laitoin ne lambdalle menevät piuhat poikki pihdeillä. Nyt kulkee ohjearvoilla, 10 tienoilla pyörii kulutus.. Matkaajossa ihan normaali mutta normaalia herkemmin pienissäkin kiihdytyksissä nostaa kulutuksen ihan kivaksi.. Mutta ohan tuokin parempi kuin jatkuva 40l :P

                Onkos tuo motonetissä myytävä lambda anturi sellainen liitin mallia oleva ?
                E46 M3 '01 rata-prokkis
                EX: E36 325i '91
                Kaikkia audista tojotaan
                (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                + perseestä perämoottoriin

                "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                Comment

                • Ledlite
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 12
                  • Finland

                  #23
                  Originally posted by Fiicus View Post
                  Noniih.

                  Vikakoodit luettiin toissapäivänä, ja lambda -anturissa jotain häikkää?
                  Koodit poistettiin muistista ja lähdin ajelemaan niin eiköhän tuo prkl tuupannut jälleen tavan #2 mukaisesti..

                  Voiko siihen vaikuttaa tuo lambda, ja jos niin minkähintaisesta laitteesta on tälläkertaa kysymys?
                  itellä oli e34 ja sama vika tuli ilmi ! oli kuulemma lambda anturi sökö. ja sit ku se vaihettiin ni parin kiihdytyksen päästä alko taas nykiminen

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎