Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i "check coolant level" / arvaamatonta ajokäyttätymistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fiicus
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 6
    • Finland. Pori

    E36 325i "check coolant level" / arvaamatonta ajokäyttätymistä

    1#

    Ajotietokone on kiukutullut tuosta jo siitä asti kun auton ostin (1kk) sitten.
    Jäähdytinneste? Jos niin sitä on ainakin säiliössä niin ettei lisätä parane enempää.


    2#

    Toinen auton mukana tullut, huomattavasti harmillisempi vika on auton arvaamaton "töksöttäminen" usein tilanteissa joissa autolla on tovi ajeltu, ja jos joudutaan pysähtymään / pysäyttämään on usein liikkeelle lähtö sitä että alkaa voimakas nykiminen eikä kaasua polkiessa edes kierrokset ota noustakseen vaan koko auto tärisee ja moottori köhii..

    Edellämainittuja tilanteita ajon jälkeen kun auto on sammutettuna: tankkaus, kaupassa käynti..

    Tai moottorin käydessä: liikennevaloista lähtö joka on kaiken vittumaisin tilanne.


    Tuohon jälkeenmainittuun vikaan annettiin neuvoksi vaihtaa autossa ollut vapaavirtaus suodatin alkuperäiseen malliin, jonka onnistuin ostamaan tämän foorumin kautta. Mutta nyt on alkanut parin päivän normaaliajon jälkeen kilahdella uudelleen.

    Auto on tosiaan e36 325i sedan 1991
  • ToniLee
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 21
    • Paimio

    #2
    Originally posted by Fiicus View Post
    1#

    Ajotietokone on kiukutullut tuosta jo siitä asti kun auton ostin (1kk) sitten.
    Jäähdytinneste? Jos niin sitä on ainakin säiliössä niin ettei lisätä parane enempää.


    2#

    Toinen auton mukana tullut, huomattavasti harmillisempi vika on auton arvaamaton "töksöttäminen" usein tilanteissa joissa autolla on tovi ajeltu, ja jos joudutaan pysähtymään / pysäyttämään on usein liikkeelle lähtö sitä että alkaa voimakas nykiminen eikä kaasua polkiessa edes kierrokset ota noustakseen vaan koko auto tärisee ja moottori köhii..

    Edellämainittuja tilanteita ajon jälkeen kun auto on sammutettuna: tankkaus, kaupassa käynti..

    Tai moottorin käydessä: liikennevaloista lähtö joka on kaiken vittumaisin tilanne.


    Tuohon jälkeenmainittuun vikaan annettiin neuvoksi vaihtaa autossa ollut vapaavirtaus suodatin alkuperäiseen malliin, jonka onnistuin ostamaan tämän foorumin kautta. Mutta nyt on alkanut parin päivän normaaliajon jälkeen kilahdella uudelleen.

    Auto on tosiaan e36 325i sedan 1991

    1#--->Paisuntasäiliön pohjassa anturi tullut tiensä päähän.

    Comment

    • Fiicus
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 6
      • Finland. Pori

      #3
      Originally posted by ToniLee View Post
      1#--->Paisuntasäiliön pohjassa anturi tullut tiensä päähän.

      Onko sellainen osa minkä vaihtaa helposti itse? Huomenna olisi auto nostimella kun tarvitsisi pähkäillä öljynvaihdon ja bensasuodattimen vaihdon parissa..

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by Fiicus View Post
        Onko sellainen osa minkä vaihtaa helposti itse? Huomenna olisi auto nostimella kun tarvitsisi pähkäillä öljynvaihdon ja bensasuodattimen vaihdon parissa..
        Kyllä. Puskurin alta pohjamuovi pois, Muutamia pieniä ruuveja. Paisuntasäiliön pohjassa näkyy 2 johtoinen liitin, se irti. Itse anturi on kiinni isohkolla muovimutterilla joka ainakin omassa lähti ihan käsin vääntämällä auki, anturi pois, tulee n.litran verran nestettä samalla. Paikat puhtaaksi ja päinvastaisessa järjestyksessä palikat paikalleen. Lopuksi nesteen lisäys. Uusi anturi maksoi vuosi sitten marmorilla n.30€.

        Comment

        • Jpää
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 1909
          • Ylitornio

          #5
          Originally posted by Fiicus View Post
          1#

          Ajotietokone on kiukutullut tuosta jo siitä asti kun auton ostin (1kk) sitten.
          Jäähdytinneste? Jos niin sitä on ainakin säiliössä niin ettei lisätä parane enempää.


          2#

          Toinen auton mukana tullut, huomattavasti harmillisempi vika on auton arvaamaton "töksöttäminen" usein tilanteissa joissa autolla on tovi ajeltu, ja jos joudutaan pysähtymään / pysäyttämään on usein liikkeelle lähtö sitä että alkaa voimakas nykiminen eikä kaasua polkiessa edes kierrokset ota noustakseen vaan koko auto tärisee ja moottori köhii..

          Edellämainittuja tilanteita ajon jälkeen kun auto on sammutettuna: tankkaus, kaupassa käynti..

          Tai moottorin käydessä: liikennevaloista lähtö joka on kaiken vittumaisin tilanne.


          Tuohon jälkeenmainittuun vikaan annettiin neuvoksi vaihtaa autossa ollut vapaavirtaus suodatin alkuperäiseen malliin, jonka onnistuin ostamaan tämän foorumin kautta. Mutta nyt on alkanut parin päivän normaaliajon jälkeen kilahdella uudelleen.

          Auto on tosiaan e36 325i sedan 1991
          2: nuita nykimis ja tärisemis topiceja on pilvin pimein.
          sen kun valitsee mistä aloittaa lukemaan.
          mutta imuvuotoa voisi veikata tuon perusteella että tekee sitä lämpimänä.
          VW Crafter
          e90 320d
          ex:
          f31 320xda
          e61 530da
          e38 740d
          e34 535 bt
          e39 540ia
          Pårkkana E36
          e46 320 d
          e34 525 tds


          Comment

          • Fiicus
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 6
            • Finland. Pori

            #6
            Noniih.

            Vikakoodit luettiin toissapäivänä, ja lambda -anturissa jotain häikkää?
            Koodit poistettiin muistista ja lähdin ajelemaan niin eiköhän tuo prkl tuupannut jälleen tavan #2 mukaisesti..

            Voiko siihen vaikuttaa tuo lambda, ja jos niin minkähintaisesta laitteesta on tälläkertaa kysymys?

            Comment

            • sasu`
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 352
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Fiicus View Post
              Noniih.

              Vikakoodit luettiin toissapäivänä, ja lambda -anturissa jotain häikkää?
              Koodit poistettiin muistista ja lähdin ajelemaan niin eiköhän tuo prkl tuupannut jälleen tavan #2 mukaisesti..

              Voiko siihen vaikuttaa tuo lambda, ja jos niin minkähintaisesta laitteesta on tälläkertaa kysymys?
              Valittiko liian rikkaasta/laihasta lambda-arvosta, eikä itse lambda-anturin rikkinäisyydestä (jos edes mahdollista?) .

              Comment

              • Fiicus
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 6
                • Finland. Pori

                #8
                Originally posted by sasu` View Post
                Valittiko liian rikkaasta/laihasta lambda-arvosta, eikä itse lambda-anturin rikkinäisyydestä (jos edes mahdollista?) .

                En oikeastaan tiedä. Kun ei tuo autokorjaajan laite tainnut suoranaisesti mistään arvoista mitään mainita, tai sitten itse mies ei osannut asiaa ilmaista. Jostain "kakkos-anturista" se puhui, mutta sitä se ainakin sanoi että ei siellä välttämättä mikään anturi rikki olisi.

                Comment

                • Ruut
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 174
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Itsellä omassa kulkineessa ihan samat viat, kyseessä vielä samanlainen auto ja ikäkin täsmää. Itse otin ainakin sen anturin vanhasta syyläristä/paisuntasäiliöstä kun tuli vaihdettua uusi tilalle, nyt siis vanha anturi uudessa kiinni mutta herjailee silloin tällöin "check coolant level".. Pitäisi varmaan ostaa uusi.

                  Mutta löytyy nuita nykimis vikoja kanssa, tässä parisen vkoa sitten olin ajelemassa, ihan normaalisti ajelin ja yhtääkkiä rupesi hyytymään.. No ei muutakun kytkintä ja vähän kaasua että auton sai liikahtamaan tien sivuun alta pois.. Röökin ajan auto sammuksiin ja liikkeelle, ei taas ilmennyt mitään ongelmia. Tämä tapahtunut vain kerran..

                  Tyhjäkäynnin soutaminen ja hillitön bensan kulutus rassaa eniten, kun käydään 500-2000rpm tyhjäkäyntiä ja kulutetaan 16-20l/100km ei kaikki varmaankaan toimi niinkuin pitäisi, myös kiva pöträkkä tulee pakoputkesta eli takuulla seoksen päin vittua..

                  Mutta sitten taas hypnoosia, toissa ajokerralla auto taas kulutti normaalin 9-10l/100km kaupunki ja maantie ajossa eikä muutenkin oikkuillut kauheammin.. Että todennäköisesti joku osa vetelee viimesiään, ainakaan imuvuotoa tuskin on, jos sellainen olisi niin senhän pitäisi vaikuttaa aina.. ?

                  Apuja kaivataan !!
                  E46 M3 '01 rata-prokkis
                  EX: E36 325i '91
                  Kaikkia audista tojotaan
                  (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                  + perseestä perämoottoriin

                  "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Originally posted by Ruut View Post
                    Itsellä omassa kulkineessa ihan samat viat, kyseessä vielä samanlainen auto ja ikäkin täsmää. Itse otin ainakin sen anturin vanhasta syyläristä/paisuntasäiliöstä kun tuli vaihdettua uusi tilalle, nyt siis vanha anturi uudessa kiinni mutta herjailee silloin tällöin "check coolant level".. Pitäisi varmaan ostaa uusi.

                    Mutta löytyy nuita nykimis vikoja kanssa, tässä parisen vkoa sitten olin ajelemassa, ihan normaalisti ajelin ja yhtääkkiä rupesi hyytymään.. No ei muutakun kytkintä ja vähän kaasua että auton sai liikahtamaan tien sivuun alta pois.. Röökin ajan auto sammuksiin ja liikkeelle, ei taas ilmennyt mitään ongelmia. Tämä tapahtunut vain kerran..

                    Tyhjäkäynnin soutaminen ja hillitön bensan kulutus rassaa eniten, kun käydään 500-2000rpm tyhjäkäyntiä ja kulutetaan 16-20l/100km ei kaikki varmaankaan toimi niinkuin pitäisi, myös kiva pöträkkä tulee pakoputkesta eli takuulla seoksen päin vittua..

                    Mutta sitten taas hypnoosia, toissa ajokerralla auto taas kulutti normaalin 9-10l/100km kaupunki ja maantie ajossa eikä muutenkin oikkuillut kauheammin.. Että todennäköisesti joku osa vetelee viimesiään, ainakaan imuvuotoa tuskin on, jos sellainen olisi niin senhän pitäisi vaikuttaa aina.. ?

                    Apuja kaivataan !!
                    Lambda.

                    Comment

                    • Laakeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 983
                      • Rovaniemi

                      #11
                      #2 Omalla kohdalla oli samanlaista oireita (eli sammumispisteessä ei ota kierroksia eikä auta kaasuttaminen) aiheutti bensapumppu. Kannattaa tarkastaa onko se sulattanu jo liittimen, se kertoo aika hyvin jos se on menny välillä jumiin.
                      E34 S38B38
                      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                      2gen RAM 5.9 cummins

                      Comment

                      • Ruut
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 174
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Lambda.
                        Mikähän lambda tämän aiheuttaa ? Kiitoksia paljon
                        E46 M3 '01 rata-prokkis
                        EX: E36 325i '91
                        Kaikkia audista tojotaan
                        (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                        + perseestä perämoottoriin

                        "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          #13
                          Originally posted by Ruut View Post
                          Mikähän lambda tämän aiheuttaa ? Kiitoksia paljon
                          Jos autossasi edes on kaksi niin:

                          Ennen kattia oleva säätää seosta, jälkimmäinen on tarkkailua varten, ei osallistu moottorin toimintaan mitenkään.

                          Eli etummainen vaihtoon, kannattaa tietty varmistua vikakoodinluvulla asiasta.

                          Comment

                          • Ruut
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 174
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Jep juu tätä veikkasinkin, kiitoksia tästä !
                            E46 M3 '01 rata-prokkis
                            EX: E36 325i '91
                            Kaikkia audista tojotaan
                            (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                            + perseestä perämoottoriin

                            "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                            Comment

                            • Ruut
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 174
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Nyt on sellanen tilanne että autollahan ei mihinkään vikakoodin lukuun asti ajeta, sellanen pöträkkä ja kulutus että paljoa ei juhlita ja auto nykiikin kun epileptikon kädet.. 60e tulisi uudenveroinen lambda tuonne putkeen, eli siis kannattaako tämä nyt sitten ostaa ? Että voiko kyseinen vika johtua mistään muusta YLEIsestä viasta..?
                              E46 M3 '01 rata-prokkis
                              EX: E36 325i '91
                              Kaikkia audista tojotaan
                              (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                              + perseestä perämoottoriin

                              "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎