Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Vääntö kateissa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löwen
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 387
    • Finnland

    M50B25 Vääntö kateissa!

    Ei search auttanut eikä e36 topicissa ollut tietämystä niin josko täältä tärppäis... ...eli semmoinen ongelma että ei oikein tuo BMW (e36 325i) väännä entiseen malliin. Olen käyttänyt sen kahdessa eri firman testerissä joissa kumpikaan ei havainnut mitään. Ainoa asia minkä huoltojannu maintsi oli että testeri ei näytä ollenkaan moottorin kierroslukua joka hänen mielestään viittaa kampiakselin asentotunnistimeen. Voiko tuo tunnistin tosiaan oireilla niin että väännöt hiipuvat? Auto pyörii ihan hyvin paitsi hiukan hummaa tyhjäkäyntiä jota ei huomaa tosin vielä kiekkamittarista huomaa sekä lähtee käyntiin ihan hyvin. Päästötkin mittasi ja sanoi että olivat todella hyvät, itse en niistä ymmärrä mitään. Lisäksi sanoi että jos IMM tai lambda alkaa vanhuuttaan antaa vääriä arvoja niin se paljastuu heti pakokaasuista mittaamalla, tottako? Imuvuotoja ei hän enkä minäkään löytänyt vaikka etsimällä on etsittykin...

    Kiitos!
    Last edited by Leka; 22-03-2010, 20:12. Reason: Otsikko
    MB E220CDI '10 Braun
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5544
    • Kankaanpää

    #2
    No käys ny mittauttamas ne pakokaasut ensteks, ja kysele vaikka anturille hintaa.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Löwen
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 387
      • Finnland

      #3
      Originally posted by GARFFi View Post
      No käys ny mittauttamas ne pakokaasut ensteks, ja kysele vaikka anturille hintaa.
      No nehän on mitattu jo kuten mainitsin. Mitä anturia tarkoitat? Hintoja ei yleensä kysellä jos jotain tarvitaan vaan se silloin ostetaan. Tämän hintaluokan kärryihin ei tosin yleensä ostella summamutikassa tollaisia monen satkun antureita jos ei olla varmoja missä se vika on!
      MB E220CDI '10 Braun

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Saitko tulosteen siitä pakokaasumittauksesta?
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5544
          • Kankaanpää

          #5
          Originally posted by Löwen View Post
          No nehän on mitattu jo kuten mainitsin. Mitä anturia tarkoitat? Hintoja ei yleensä kysellä jos jotain tarvitaan vaan se silloin ostetaan. Tämän hintaluokan kärryihin ei tosin yleensä ostella summamutikassa tollaisia monen satkun antureita jos ei olla varmoja missä se vika on!
          Jaa, katos. En huomannu et ne oli mitattu, tai en osannu tulkita tekstistä.

          Mistä tiedät että on monen sadan euron osa?

          EDIT: Ihan sitä kampiakselin asentotunnistinta tarkotin anturilla.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            ...ja voihan sen anturin vaikka kaverilta lainata kokeiltavaksi, sit ostaa vasta uuden jos vaihtamalla paranee <-ei maksettu mainos
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 387
              • Finnland

              #7
              Juu ei se osa olekaan kun 50 - 150€ arvoinen mutta mieluummin ostan silläkin rahalla bensaa jos en kerta ihan varma ole missä vika on. Ajattelin kuitenkin kun täällä tuota tietoa paljon pyörii että jollain on varmaan omakohtaisia kokemuksia kyseisen osan hajoamisesta tai auton oireista. Lappua en pakokaasumittauksesta ikävä kyllä saanut koska he eivät saaneet sitä jostain syystä tulostettua... Kyseistä anturia on muuten vähän vaikea keltään lainta koska ei tuttavapiirissä kukaan edes omista e36 kopan 325i Bemua. Auttakaa nyt ihmeessä miestä mäessä jos teillä on jotain tietoa!
              Last edited by Löwen; 19-02-2010, 07:30.
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5544
                • Kankaanpää

                #8
                Paikkakunnan määrittelemällä, saattaisi löytyä jokin bmw henkinen harrastaja läheltä, joka sitä vois lainata?
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 387
                  • Finnland

                  #9
                  Tosiaan jos joku lähellä paikkakuntaani asuva Bimmerikuski olisi pientä vaivanpalkkaa vastaan valmis lainaamaan kyseistä osaa niin olisin tosi kiitollinen!
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • Löwen
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 387
                    • Finnland

                    #10
                    Tuplat tuli, sorry!
                    Last edited by Löwen; 18-02-2010, 22:45.
                    MB E220CDI '10 Braun

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Jotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.

                      Mikä on tuo vertailukohta nykyisille väännöille? Eli milloin väännöt oli vielä "normaalitasolla"?
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 387
                        • Finnland

                        #12
                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Jotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.

                        Mikä on tuo vertailukohta nykyisille väännöille? Eli milloin väännöt oli vielä "normaalitasolla"?
                        No jos toi on fakta niin sit sen tunnistimen voi sulkea pois epäiltävien osien listalta. Ja vertailukohdasta en osaa sanoa muuta kuin että alle 4000rpm moottorilla ei ole oikein mitään elämää. Esim. 120km/h ei oikein 5 vaihteella viitsi lähteä rekkaa ohittamaan jota pystyi auton ostaessani helposti tekemään!
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Löwen View Post
                          No jos toi on fakta niin sit sen tunnistimen voi sulkea pois epäiltävien osien listalta. Ja vertailukohdasta en osaa sanoa muuta kuin että alle 4000rpm moottorilla ei ole oikein mitään elämää. Esim. 120km/h ei oikein 5 vaihteella viitsi lähteä rekkaa ohittamaan jota pystyi auton ostaessani helposti tekemään!
                          Missähän kunnossa ilmansuodatin ja bensansuodatin on?
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • Löwen
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 387
                            • Finnland

                            #14
                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Missähän kunnossa ilmansuodatin ja bensansuodatin on?
                            Ilmansuodattimen vaihdoin 500km sitten, ostin myös bensasuotimen mutta sitten huomasin että on vähän ilkeä vaihtaa ilman nosturia joten sitä en saanut vielä vaihdettua...
                            MB E220CDI '10 Braun

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Löwen View Post
                              Ilmansuodattimen vaihdoin 500km sitten, ostin myös bensasuotimen mutta sitten huomasin että on vähän ilkeä vaihtaa ilman nosturia joten sitä en saanut vielä vaihdettua...
                              Jeps. En tosin usko, että ongelma on niissä, jos se voimattomuus esiintyy noin pienillä kierroksilla.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎