Jotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.
Mikä on tuo vertailukohta nykyisille väännöille? Eli milloin väännöt oli vielä "normaalitasolla"?
Itse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.
Topicin aloittajalle: Kestääkö käynnistys muutaman sekunnin vai käynnistyykö auto saman tien kun avainta kääntää?
Itse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.
Topicin aloittajalle: Kestääkö käynnistys muutaman sekunnin vai käynnistyykö auto saman tien kun avainta kääntää?
Jos asentotunnistin on totaalisen rikki, eikä anna minkäänlaista pulssia moottorinohjaukselle, ei auto 100% varmasti käynnisty. Tai en ainakaan jaksa uskoa, että pelkän nokka-akselin asentotunnistimen avulla vois toimia, koska se ei varsinaisesti anna moottorin pyörintänopeudesta tietoa. Mikäli ka-asentotunnistimelta tulee hetkellisesti katkeilevaa tietoa, voi auto toimia ja pysyä käynnissäkin.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Ainoa asia minkä huoltojannu maintsi oli että testeri ei näytä ollenkaan moottorin kierroslukua joka hänen mielestään viittaa kampiakselin asentotunnistimeen.
PS: Jos kirjoitat "testeri" niin ...tustako sen kukaan tietää tarkoitatko pakokaasuanalysaattoria vai järjestelmätesteriä?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kaverin ammattitaidosta ei tietoa. Joo olis pitäny tarkentaa vähän eli järjestelmätesteriä tuossa tapauksessa tarkoitin!
Eikä löydy vikakoodiloita? No sitten lähtisin tarkkailemaan päästöjä että onko minkälaiset ...
Kyseessä on vissiin vedon puute joka nyt ilmennyt "yhtäkkiä" eikä siis kyseessä ole vain vanha ja väsynyt kone joka ei vaan pidä paineita mukin ja venttiilin välissä?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Aivan, ei ole kyse vanhasta ja väsyneestä koneesta... Vikakoodeja ei löydy. Hitsi kun joku ymmärtäis noiden päästöjen päälle mutta aika hiljaista on oman kylän firmoissakin.
Jos asentotunnistin on totaalisen rikki, eikä anna minkäänlaista pulssia moottorinohjaukselle, ei auto 100% varmasti käynnisty. Tai en ainakaan jaksa uskoa, että pelkän nokka-akselin asentotunnistimen avulla vois toimia, koska se ei varsinaisesti anna moottorin pyörintänopeudesta tietoa. Mikäli ka-asentotunnistimelta tulee hetkellisesti katkeilevaa tietoa, voi auto toimia ja pysyä käynnissäkin.
Ei sen tarvitse olla totaalisen rikki että ei antaisi täysiä tehoja. M52 todettu monen monta kertaa. Voi myöskin olla rikki ja olla antamatta vikakoodia..
Jotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.
Ei sen tarvitse olla totaalisen rikki että ei antaisi täysiä tehoja. M52 todettu monen monta kertaa. Voi myöskin olla rikki ja olla antamatta vikakoodia..
En nyt tiedä mikä on siun määritelmä tolle "sökölle", mutta jokatapauksessa kampiakselin asentotunnistimen tiedon perusteella tulee moottorin pyörintänopeustieto moottorinohjausboksille. Mikäli anturi on TOTAALISEN SÖKÖ, eli virtapiiri poikki/anturi mekaanisesti hajalla, ei kierroslukutietoa tule, eli moottorinohjausboksi ei edes älyä, että moottoria pyöritetään(esim. startilla), joten bensaakaan ei ruiskuteta/kipinää anneta, "koska moottori ei pyöri".
Jos taas anturi on "sökö" siten, että virtapiirissä on hetkellisiä katkoksia, voi esim. kierroksilla tulla hetken x-mittainen katkos, joka ilmenee terävästi kipinän katoamisena ja töksähdyksenä esim. kiihdytyksessä. Koska moottori ei kierroksilta pyörivien massojen energian ansiosta heti pysähdy, ei se myöskään sammu, vaikka kipinä/bensa hetken uupuisikin. Eli heti ka-asentotunnistimen palatessa toimintaan kulku jatkuu normaalisti, koska kierroslukutieto tulee.
Jos katkos kierroslukutietoon tulee tyhjäkäynnillä, niin auto sammuu huomattavasti herkemmin, koska moottorin pyörivillä osilla on paljon vähemmän liike-energiaa, kuin kierroksilla.
Eli edelleenkin väitän, että katkonainen kierroslukutiedon signaali ei vaikuta tehottomuuteen, vaan vika on jossain muualla. Ja täyskaasuvedossa kierroslukutiedon katoamista ei voi olla huomaamatta, kyllä se sen verran kovasti tökkää auton kulkua.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Jospa tossa on vaan katti(t) tukossa? Ainakin tota puhdittomuutta selittäisi.
Turbo Audi TT'tä ajoin joskus jossa katti tukossa, vastaavanlaisesti oireili.
Itsehän en ole asiantuntija ja joku tietävämpi voi sitten oikaista jos mentiin ihan mettään.
Comment