Pakko nostaa että sais jotain jeesiä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50B25 Vääntö kateissa!
Collapse
X
-
Originally posted by O-Peksi View PostJotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.
Mikä on tuo vertailukohta nykyisille väännöille? Eli milloin väännöt oli vielä "normaalitasolla"?
Topicin aloittajalle: Kestääkö käynnistys muutaman sekunnin vai käynnistyykö auto saman tien kun avainta kääntää?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostItse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.
Topicin aloittajalle: Kestääkö käynnistys muutaman sekunnin vai käynnistyykö auto saman tien kun avainta kääntää?MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostItse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.
Topicin aloittajalle: Kestääkö käynnistys muutaman sekunnin vai käynnistyykö auto saman tien kun avainta kääntää?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostAinoa asia minkä huoltojannu maintsi oli että testeri ei näytä ollenkaan moottorin kierroslukua joka hänen mielestään viittaa kampiakselin asentotunnistimeen.
Kiitos!
-Jarno
PS: Jos kirjoitat "testeri" niin ...tustako sen kukaan tietää tarkoitatko pakokaasuanalysaattoria vai järjestelmätesteriä?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOlikohan kaverilla käsitystä pakokaasuanalysaattorin sielunelämästä?
-Jarno
PS: Jos kirjoitat "testeri" niin ...tustako sen kukaan tietää tarkoitatko pakokaasuanalysaattoria vai järjestelmätesteriä?MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostKaverin ammattitaidosta ei tietoa. Joo olis pitäny tarkentaa vähän eli järjestelmätesteriä tuossa tapauksessa tarkoitin!
Kyseessä on vissiin vedon puute joka nyt ilmennyt "yhtäkkiä" eikä siis kyseessä ole vain vanha ja väsynyt kone joka ei vaan pidä paineita mukin ja venttiilin välissä?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostOtanko irti katin jälkeisen osan vai pakosarjalta asti ja kuinka se olisi helpoin tarkistaa?
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostJos asentotunnistin on totaalisen rikki, eikä anna minkäänlaista pulssia moottorinohjaukselle, ei auto 100% varmasti käynnisty. Tai en ainakaan jaksa uskoa, että pelkän nokka-akselin asentotunnistimen avulla vois toimia, koska se ei varsinaisesti anna moottorin pyörintänopeudesta tietoa. Mikäli ka-asentotunnistimelta tulee hetkellisesti katkeilevaa tietoa, voi auto toimia ja pysyä käynnissäkin.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostJotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.Originally posted by peltone View PostItse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.Originally posted by peltone View PostEi sen tarvitse olla totaalisen rikki että ei antaisi täysiä tehoja. M52 todettu monen monta kertaa. Voi myöskin olla rikki ja olla antamatta vikakoodia..
Jos taas anturi on "sökö" siten, että virtapiirissä on hetkellisiä katkoksia, voi esim. kierroksilla tulla hetken x-mittainen katkos, joka ilmenee terävästi kipinän katoamisena ja töksähdyksenä esim. kiihdytyksessä. Koska moottori ei kierroksilta pyörivien massojen energian ansiosta heti pysähdy, ei se myöskään sammu, vaikka kipinä/bensa hetken uupuisikin. Eli heti ka-asentotunnistimen palatessa toimintaan kulku jatkuu normaalisti, koska kierroslukutieto tulee.
Jos katkos kierroslukutietoon tulee tyhjäkäynnillä, niin auto sammuu huomattavasti herkemmin, koska moottorin pyörivillä osilla on paljon vähemmän liike-energiaa, kuin kierroksilla.
Eli edelleenkin väitän, että katkonainen kierroslukutiedon signaali ei vaikuta tehottomuuteen, vaan vika on jossain muualla. Ja täyskaasuvedossa kierroslukutiedon katoamista ei voi olla huomaamatta, kyllä se sen verran kovasti tökkää auton kulkua.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Jospa tossa on vaan katti(t) tukossa? Ainakin tota puhdittomuutta selittäisi.
Turbo Audi TT'tä ajoin joskus jossa katti tukossa, vastaavanlaisesti oireili.
Itsehän en ole asiantuntija ja joku tietävämpi voi sitten oikaista jos mentiin ihan mettään.e39 530i touring -01
Ex. E36 328iC Club Sport
Comment
-
Comment