Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Vääntö kateissa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löwen
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 387
    • Finnland

    #31
    Pakko nostaa että sais jotain jeesiä...
    MB E220CDI '10 Braun

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #32
      Originally posted by O-Peksi View Post
      Jotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.

      Mikä on tuo vertailukohta nykyisille väännöille? Eli milloin väännöt oli vielä "normaalitasolla"?
      Itse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.

      Topicin aloittajalle: Kestääkö käynnistys muutaman sekunnin vai käynnistyykö auto saman tien kun avainta kääntää?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Löwen
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 387
        • Finnland

        #33
        Originally posted by peltone View Post
        Itse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.

        Topicin aloittajalle: Kestääkö käynnistys muutaman sekunnin vai käynnistyykö auto saman tien kun avainta kääntää?
        Juu itseasiassa käynnistäminen kestää noin sekuntista kahteen eli ei lähde kuin kipinästä!
        MB E220CDI '10 Braun

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by peltone View Post
          Itse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.

          Topicin aloittajalle: Kestääkö käynnistys muutaman sekunnin vai käynnistyykö auto saman tien kun avainta kääntää?
          Jos asentotunnistin on totaalisen rikki, eikä anna minkäänlaista pulssia moottorinohjaukselle, ei auto 100% varmasti käynnisty. Tai en ainakaan jaksa uskoa, että pelkän nokka-akselin asentotunnistimen avulla vois toimia, koska se ei varsinaisesti anna moottorin pyörintänopeudesta tietoa. Mikäli ka-asentotunnistimelta tulee hetkellisesti katkeilevaa tietoa, voi auto toimia ja pysyä käynnissäkin.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #35
            Originally posted by Löwen View Post
            Ainoa asia minkä huoltojannu maintsi oli että testeri ei näytä ollenkaan moottorin kierroslukua joka hänen mielestään viittaa kampiakselin asentotunnistimeen.

            Kiitos!
            Olikohan kaverilla käsitystä pakokaasuanalysaattorin sielunelämästä?

            -Jarno

            PS: Jos kirjoitat "testeri" niin ...tustako sen kukaan tietää tarkoitatko pakokaasuanalysaattoria vai järjestelmätesteriä?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 387
              • Finnland

              #36
              Originally posted by petrolhead View Post
              Olikohan kaverilla käsitystä pakokaasuanalysaattorin sielunelämästä?

              -Jarno

              PS: Jos kirjoitat "testeri" niin ...tustako sen kukaan tietää tarkoitatko pakokaasuanalysaattoria vai järjestelmätesteriä?
              Kaverin ammattitaidosta ei tietoa. Joo olis pitäny tarkentaa vähän eli järjestelmätesteriä tuossa tapauksessa tarkoitin!
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • jii.veivo
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 564
                • Haapavesi

                #37
                Tarkistappa ettei pakoputki ole tukossa.
                e38 750ial
                Husaberg 650 fs -05
                http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 387
                  • Finnland

                  #38
                  Originally posted by jii.veivo View Post
                  Tarkistappa ettei pakoputki ole tukossa.
                  Otanko irti katin jälkeisen osan vai pakosarjalta asti ja kuinka se olisi helpoin tarkistaa?
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by Löwen View Post
                    Kaverin ammattitaidosta ei tietoa. Joo olis pitäny tarkentaa vähän eli järjestelmätesteriä tuossa tapauksessa tarkoitin!
                    Eikä löydy vikakoodiloita? No sitten lähtisin tarkkailemaan päästöjä että onko minkälaiset ...
                    Kyseessä on vissiin vedon puute joka nyt ilmennyt "yhtäkkiä" eikä siis kyseessä ole vain vanha ja väsynyt kone joka ei vaan pidä paineita mukin ja venttiilin välissä?
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jii.veivo
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 564
                      • Haapavesi

                      #40
                      Originally posted by Löwen View Post
                      Otanko irti katin jälkeisen osan vai pakosarjalta asti ja kuinka se olisi helpoin tarkistaa?
                      Kaveri painaan kaasua ja itse kokeileen putken päästä että hengittääkö.
                      e38 750ial
                      Husaberg 650 fs -05
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 387
                        • Finnland

                        #41
                        Aivan, ei ole kyse vanhasta ja väsyneestä koneesta... Vikakoodeja ei löydy. Hitsi kun joku ymmärtäis noiden päästöjen päälle mutta aika hiljaista on oman kylän firmoissakin.
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          #42
                          Originally posted by O-Peksi View Post
                          Jos asentotunnistin on totaalisen rikki, eikä anna minkäänlaista pulssia moottorinohjaukselle, ei auto 100% varmasti käynnisty. Tai en ainakaan jaksa uskoa, että pelkän nokka-akselin asentotunnistimen avulla vois toimia, koska se ei varsinaisesti anna moottorin pyörintänopeudesta tietoa. Mikäli ka-asentotunnistimelta tulee hetkellisesti katkeilevaa tietoa, voi auto toimia ja pysyä käynnissäkin.
                          Ei sen tarvitse olla totaalisen rikki että ei antaisi täysiä tehoja. M52 todettu monen monta kertaa. Voi myöskin olla rikki ja olla antamatta vikakoodia..
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Jotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.
                            Originally posted by peltone View Post
                            Itse sanoisin poikkisanan kyllä tähän. Todellakin voi olla asentotunnistin sökö ja auto käynnistyä silti. Ja pystyy ajamaankin suht normaalisti.
                            Originally posted by peltone View Post
                            Ei sen tarvitse olla totaalisen rikki että ei antaisi täysiä tehoja. M52 todettu monen monta kertaa. Voi myöskin olla rikki ja olla antamatta vikakoodia..
                            En nyt tiedä mikä on siun määritelmä tolle "sökölle", mutta jokatapauksessa kampiakselin asentotunnistimen tiedon perusteella tulee moottorin pyörintänopeustieto moottorinohjausboksille. Mikäli anturi on TOTAALISEN SÖKÖ, eli virtapiiri poikki/anturi mekaanisesti hajalla, ei kierroslukutietoa tule, eli moottorinohjausboksi ei edes älyä, että moottoria pyöritetään(esim. startilla), joten bensaakaan ei ruiskuteta/kipinää anneta, "koska moottori ei pyöri".

                            Jos taas anturi on "sökö" siten, että virtapiirissä on hetkellisiä katkoksia, voi esim. kierroksilla tulla hetken x-mittainen katkos, joka ilmenee terävästi kipinän katoamisena ja töksähdyksenä esim. kiihdytyksessä. Koska moottori ei kierroksilta pyörivien massojen energian ansiosta heti pysähdy, ei se myöskään sammu, vaikka kipinä/bensa hetken uupuisikin. Eli heti ka-asentotunnistimen palatessa toimintaan kulku jatkuu normaalisti, koska kierroslukutieto tulee.

                            Jos katkos kierroslukutietoon tulee tyhjäkäynnillä, niin auto sammuu huomattavasti herkemmin, koska moottorin pyörivillä osilla on paljon vähemmän liike-energiaa, kuin kierroksilla.

                            Eli edelleenkin väitän, että katkonainen kierroslukutiedon signaali ei vaikuta tehottomuuteen, vaan vika on jossain muualla. Ja täyskaasuvedossa kierroslukutiedon katoamista ei voi olla huomaamatta, kyllä se sen verran kovasti tökkää auton kulkua.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Löwen
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 387
                              • Finnland

                              #44
                              Ottakaa lähialueen Bemaristit yhteyttä YV:llä jos ois kiinnostusta ja vermeitä katella korvausta vastaan noita livedatoja tuosta mun mobiilista!
                              Last edited by Löwen; 23-03-2010, 21:35.
                              MB E220CDI '10 Braun

                              Comment

                              • Jummi_Jammi
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 40
                                • Helsinki

                                #45
                                Jospa tossa on vaan katti(t) tukossa? Ainakin tota puhdittomuutta selittäisi.
                                Turbo Audi TT'tä ajoin joskus jossa katti tukossa, vastaavanlaisesti oireili.
                                Itsehän en ole asiantuntija ja joku tietävämpi voi sitten oikaista jos mentiin ihan mettään.
                                e39 530i touring -01
                                Ex. E36 328iC Club Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎