M50B25 Vääntö kateissa!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jürgen_
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Olen lukenut täältä joskus että noita massamittareita olis mahdollista saada myös varaosapisteistä eikä ainoastaan orkkis osana. Mistähän niitä kannattais lähtee kyselemään kun täällä mun paikkakunnalla ei ole kun ainoastaan noita Fixus liikkeitä, oisko jollain heittää jotain yhteystietoja tai nettiosoitteita?
    Älä sekaannu mihinkään merkittömässä laatikossa myytävään kiinalaiseen halpikseen. Vain aito alkuperäinen Bosch kannattaa ostaa. Ekanahan voi testata kaverin ehjäksi todetulla osalla varmistaakseen että vika on todellakin siinä, koska osa on melko kallis ostos vain kokeilun vuoksi hankkia.

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    Originally posted by Laakeri View Post
    Kokeile ekana ottaa yöksi akun miinusnapa irti. Aamulla kun lähdet, niin on taas vetoja, tämä toimenpide nollaa moottorinohjauksen. Mulla oli vastaavaa puutumista omassa joskus, syyksi paljastui nokan asentoanturi jossa johto pyöri tyhjää anturin sisässä.

Onkohan ne nyt edes kunnolla päässeet käsiksi siihen moottorinohjaukseen, vika löytyy varmasti jos osaa ja pystyy livedataa lukemaan. Ihmetyttää, ettei jää massamittarin irroituksesta tms. mitään muistiin.

Hyvällä tuurilla voi olla, että vika on johtunu hetkellisestä katkoksesta ja tuon "nollauksen" jälkeen autosi taas pelaa huoletta.
    Mulla oli yks yö molemmat navat 8h irti ja en huomannu eroa, oisko pitäny irroittaa pelkkä miinus ja pidemmäksi aikaa? Voiskohan mulla myös olla tuossa nokan anturissa vikaa? Ja en usko minäkään että osasivat lukea oikein tuota ohjausta, aivan tura meininki ollut molemmilla kerroilla... Ois kiva jos joku tästä lähiseudulta joka pystyy lukee livedataa vois jeesata mua tän jutun kanssa, pientä vaivanpalkkaa vastaan tietysti!

Leave a comment:

• Laakeri
    replied
    Kokeile ekana ottaa yöksi akun miinusnapa irti. Aamulla kun lähdet, niin on taas vetoja, tämä toimenpide nollaa moottorinohjauksen. Mulla oli vastaavaa puutumista omassa joskus, syyksi paljastui nokan asentoanturi jossa johto pyöri tyhjää anturin sisässä.

Onkohan ne nyt edes kunnolla päässeet käsiksi siihen moottorinohjaukseen, vika löytyy varmasti jos osaa ja pystyy livedataa lukemaan. Ihmetyttää, ettei jää massamittarin irroituksesta tms. mitään muistiin.

Hyvällä tuurilla voi olla, että vika on johtunu hetkellisestä katkoksesta ja tuon "nollauksen" jälkeen autosi taas pelaa huoletta.

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    Olen lukenut täältä joskus että noita massamittareita olis mahdollista saada myös varaosapisteistä eikä ainoastaan orkkis osana. Mistähän niitä kannattais lähtee kyselemään kun täällä mun paikkakunnalla ei ole kun ainoastaan noita Fixus liikkeitä, oisko jollain heittää jotain yhteystietoja tai nettiosoitteita?

Leave a comment:

• Jürgen_
    replied
    IMM saattaa antaa virhellistä tietoa ilman että siitä tulee mitään vikakoodia...

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Ilmamäärämittaria vois varmaan seuraavaks epäillä.:think
    Sen johdon ainakin tempasin irti ja kyllä se pudotti kierrokset hetkeks eikä testerikään siitä herjannut. Mut sehän voi jo vanhuuttaan reistailla sillai että sitä ei diagnoosissa havaitse? Voiko sen toimivuutta jotenkin muuten vielä mitata? Siinä IMM:n tunnelin päissä olevissa verkoissa oli muuten repeämiä, tiedä sitten meinaako mitään...

Leave a comment:

• O-Peksi
    replied
    Sitähän tuo isäukkokin sano kun aiemmin siltä tiedustelin. Mielenkiintoinen tää "vika" kun ei anna muuta oiretta kun lievä hummailu tyhjäkäynnillä ja sit tämä voimattomuus...
    Ilmamäärämittaria vois varmaan seuraavaks epäillä.:think

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    Jeps. En tosin usko, että ongelma on niissä, jos se voimattomuus esiintyy noin pienillä kierroksilla.
    Sitähän tuo isäukkokin sano kun aiemmin siltä tiedustelin. Mielenkiintoinen tää "vika" kun ei anna muuta oiretta kun lievä hummailu tyhjäkäynnillä ja sit tämä voimattomuus...

Leave a comment:

• O-Peksi
    replied
    Ilmansuodattimen vaihdoin 500km sitten, ostin myös bensasuotimen mutta sitten huomasin että on vähän ilkeä vaihtaa ilman nosturia joten sitä en saanut vielä vaihdettua...
    Jeps. En tosin usko, että ongelma on niissä, jos se voimattomuus esiintyy noin pienillä kierroksilla.

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    Missähän kunnossa ilmansuodatin ja bensansuodatin on?
    Ilmansuodattimen vaihdoin 500km sitten, ostin myös bensasuotimen mutta sitten huomasin että on vähän ilkeä vaihtaa ilman nosturia joten sitä en saanut vielä vaihdettua...

Leave a comment:

• O-Peksi
    replied
    No jos toi on fakta niin sit sen tunnistimen voi sulkea pois epäiltävien osien listalta. Ja vertailukohdasta en osaa sanoa muuta kuin että alle 4000rpm moottorilla ei ole oikein mitään elämää. Esim. 120km/h ei oikein 5 vaihteella viitsi lähteä rekkaa ohittamaan jota pystyi auton ostaessani helposti tekemään!
    Missähän kunnossa ilmansuodatin ja bensansuodatin on?

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    Jotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.

Mikä on tuo vertailukohta nykyisille väännöille? Eli milloin väännöt oli vielä "normaalitasolla"?
    No jos toi on fakta niin sit sen tunnistimen voi sulkea pois epäiltävien osien listalta. Ja vertailukohdasta en osaa sanoa muuta kuin että alle 4000rpm moottorilla ei ole oikein mitään elämää. Esim. 120km/h ei oikein 5 vaihteella viitsi lähteä rekkaa ohittamaan jota pystyi auton ostaessani helposti tekemään!

Leave a comment:

• O-Peksi
    replied
    Jotenkaan en kyllä jaksa uskoa, että vika on ka-asentotunnistimessa. Jos kierroslukutietoa ei tule, ei auto edes käynnisty. Ja, jos kierroslukutieto hukkuu hetkittäin kierroksilla ajaessa, tuntuu se suht terävänä pätkimisenä. Väittäisin, että et voi olla huomaamatta.

Mikä on tuo vertailukohta nykyisille väännöille? Eli milloin väännöt oli vielä "normaalitasolla"?

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    Tuplat tuli, sorry!
    Last edited by Löwen; 18-02-2010, 21:45.

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    Tosiaan jos joku lähellä paikkakuntaani asuva Bimmerikuski olisi pientä vaivanpalkkaa vastaan valmis lainaamaan kyseistä osaa niin olisin tosi kiitollinen!

Leave a comment:

Working...