Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E36 venttiilien säätö ja kustannus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiRai
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 30

    #31
    Itellä kanssa ois edessä venttiilien säätö ennen auton kaivamista talviunilta.
    Ikinä en oo venttiilejä säätänyt, mutta aattelin sen kuitenkin ihan ite tehä.

    Tuossa joku DIY:

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1637

      #32
      Tilasin säätötyökalun USA:sta ja pitääkin ottaa Doniin yhteyttä säätöjeesin merkeissä.

      Comment

      • AnttiRai
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 30

        #33
        Ite kanssa mittasin venttiilien välykset ja ihme kyllä, kaikki oli ihan niinkuin kuuluukin, eli ei tarvinnut sen enempää ihmetellä.
        Tein kuitenkin ajankuluks semmossen koukeron, jolla saa painettua venttiilit ales.
        Eipä tuo säätäminen miltään mahdottomalta vaikuttanut.

        Comment

        • *makke*
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 884
          • Klaukkala

          #34
          Mites toi välys, Tis sanoo että imu sekä pako pitäisi olla 0.28-0.33, netistä katsellessa eri mestoissa on ollut imun välys 0.18-0.23? Hieman hämäävää. Muutama pako oli yli toleranssin ja kaikki imuvenat 0.30-0.35. Säädetäänkö imuvenat tohon 0.18-0.23 vai annetaanko olla? :think

          Kone s50b30
          Last edited by *makke*; 19-04-2010, 19:45.

          Comment

          • *makke*
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 884
            • Klaukkala

            #35
            Tis kertoo e46 m3 välykseksi ton 0.18-0.23, eli pitää noi pari pakoa kattoa kohalleen vaan. Vai mihin porukka säädellyt noita.

            Comment

            • *makke*
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 884
              • Klaukkala

              #36
              Laakkoselta säätöpalat 6.5e/kpl. Kävin myös volvolla kysymässä, koot alkaa 3.30-> ja hinta 6.70e/kpl. Itellä oli tarvetta 3.15 ja ja 3.10 paloille, joten volvon palat ei oikein ole käyttökelpoisia ainakaan s50 koneessa, vaikka netissä juttua olikin että ovat samankokoisia.

              Comment

              • RedBullet
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 256
                • Anttola

                #37
                Originally posted by Kapanos View Post
                Utelisin että miksi? tietoa löytyy ainakin sieltä



                Menipä kauan, mutta tässä muutama oma huomio:

                1. Asiakaspalvelu = vittuilua
                2. Kalliimpi kuin useimmat muut
                3. Oman ylivertaisuuden selkä korostaminen ja muiden taitojen haukkuminen
                4. Oikean ///M tiedon laita??
                No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4620
                  • Lahti.

                  #38
                  Voiko olettaa että jos säädön jälkeen kansi vieläkin naputtaa niin nokkaakseli on kulunut kun ventiilit ei ole säädetty ajoissa?
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Originally posted by EPDM View Post
                    Voiko olettaa että jos säädön jälkeen kansi vieläkin naputtaa niin nokkaakseli on kulunut kun ventiilit ei ole säädetty ajoissa?
                    Ei se koskaan hiljainen ole. Eikä sieltä kyllä nokkaa saa kulumaan liian isoilla venttiilinvälyksillä, saa olla melkoisesti pielessä ennenkuin alkaa hajoamaan.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • maik
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 262
                      • Helsinki

                      #40
                      Haluisiko joku vuokrata tuota S50 venttiilien säätöön tarvittavaa erikoistyökalua tässä lähitulevaisuudessa?


                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4620
                        • Lahti.

                        #41
                        Originally posted by Cell View Post
                        Ei se koskaan hiljainen ole. Eikä sieltä kyllä nokkaa saa kulumaan liian isoilla venttiilinvälyksillä, saa olla melkoisesti pielessä ennenkuin alkaa hajoamaan.

                        ok...no mitä sitten voi olla ventilien naputuksien syy jos ne kerran on säädetty laakkosella?...kyse on m3 e46
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by EPDM View Post
                          ok...no mitä sitten voi olla ventilien naputuksien syy jos ne kerran on säädetty laakkosella?...kyse on m3 e46
                          Ne on säädetty laakkosella

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5857
                            • Joccis City

                            #43
                            Originally posted by EPDM View Post
                            ok...no mitä sitten voi olla ventilien naputuksien syy jos ne kerran on säädetty laakkosella?...kyse on m3 e46
                            mutua mutua....

                            Eikös tossa ole keinuvivut jotka saattaa kulua vituiksi niillä suosituilla 0W-? ölpillä kovassa ajossa. Välykset voi olla oikeat, mutta muoto väärä.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #44
                              Originally posted by jannmann View Post
                              mutua mutua....

                              Eikös tossa ole keinuvivut jotka saattaa kulua vituiksi niillä suosituilla 0W-? ölpillä kovassa ajossa. Välykset voi olla oikeat, mutta muoto väärä.
                              Ei se viskositeetti niinkään, mutta ne lisäaineet.

                              Nuohan niistä kuitenkin saa menemään, jos kyseessä on se samulin vanha, niin hänen aikanaan siitä jo meni noita muutama muistaakseni. Varsinainen aiheuttaja voi tosin olla muuallakin, jos noita nyt alkaa menemään muuten vakiosta koneesta.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5857
                                • Joccis City

                                #45
                                Originally posted by Cell View Post
                                Ei se viskositeetti niinkään, mutta ne lisäaineet.

                                Nuohan niistä kuitenkin saa menemään, jos kyseessä on se samulin vanha, niin hänen aikanaan siitä jo meni noita muutama muistaakseni. Varsinainen aiheuttaja voi tosin olla muuallakin, jos noita nyt alkaa menemään muuten vakiosta koneesta.
                                OT, Cell oletkos koskaan törmännyt vialliseen/puuttuvaan öljyruiskusuuttimien paineventtiiliin ? Eikös näissä ole tämä hoidettu yhdellä ö-kanavaan tulevalla venttiilillä. Eikös se voisi saada aikaan huonot ö-paineet tyhjäkäynnillä ja syödä kannen osia ? Kierroksilla painetta ja tuottoa kuitenkin olisi riittävästi..
                                Vai olenko ihan pihalla kuten tavallista :think
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎