Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E36 venttiilien säätö ja kustannus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4620
    • Lahti.

    #46
    Originally posted by Cell View Post
    Ei se viskositeetti niinkään, mutta ne lisäaineet.

    Nuohan niistä kuitenkin saa menemään, jos kyseessä on se samulin vanha, niin hänen aikanaan siitä jo meni noita muutama muistaakseni. Varsinainen aiheuttaja voi tosin olla muuallakin, jos noita nyt alkaa menemään muuten vakiosta koneesta.
    Niin samulin autossa ne kai oli kulunut, ja sama juttu on kai tässä minulla kiikarissa oleva auto ( hyvinkäällä). Jos näistä voi päätellä mitään niin moottorit mitkä ovat lievästi sanonut saanut happea/ käynnyt korkeissa kieroksissa jne, ja/tai huonosti huolettu, niin jos ventiilien palat eivät ole säädetty ajoissa niin veivit voi myös alkaa kulumaan ja aiheuttaa naputusta...ja se kai sitten voi johtaa nokkien kulumiseen....?!

    Laakkosen mukaan tässä tapauksessa veivit siis ovat kulunneet.

    Jos ymmärsin oikein niin ne veivit voi vaihtaa ilman että purkaa kansi kokonaan?
    Last edited by EPDM; 22-07-2010, 08:56.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4620
      • Lahti.

      #47
      Originally posted by jannmann View Post
      OT, Cell oletkos koskaan törmännyt vialliseen/puuttuvaan öljyruiskusuuttimien paineventtiiliin ? Eikös näissä ole tämä hoidettu yhdellä ö-kanavaan tulevalla venttiilillä. Eikös se voisi saada aikaan huonot ö-paineet tyhjäkäynnillä ja syödä kannen osia ? Kierroksilla painetta ja tuottoa kuitenkin olisi riittävästi..
      Vai olenko ihan pihalla kuten tavallista :think
      noin samulin uudessa lohkossa oli luultavasti tilanne...
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #48
        Originally posted by EPDM View Post
        Niin samulin autossa ne kai oli kulunut, ja sama juttu on kai tässä minulla kiikarissa oleva auto ( hyvinkäällä). Jos näistä voi päätellä mitään niin moottorit mitkä ovat lievästi sanonut saannut happea/ käynnyt korkeissa kieroksissa jne, ja/tai huonosti huoluttu, niin jos ventiilien palat eivät ole säädetty ajoissa niin veivit voi myös alkaa lulumaan ja aiheuttaa naputusta...ja se kai sitten voi johtaa nokkien kulumiseen....?!

        Laakkosen mukaan tässä tapauksessa veivit siis ovat kulunneet.

        Jos ymmärsin oikein niin ne veivit voi vaihtaa ilman että purkaa kansi kokonaan?
        Sinänsä venttiilikoneistoa ei kiinnosta kuin kierrosluku, se ei kuormituksesta ym. tiedä mitään. Kierrosluvusta riippumatta yläkerran pitäisi olla suunniteltu siten, ettei se kulu käytännössä yhtään jos öljyä vaan on. En menis päättelemään mitään polkemisesta tuon perusteella. En myöskään usko että venttiilien säätämättömyydellä on asiaan mitään tekemistä, nokkien rampit on niin tiukat ettei pieni välys luultavasti tee kuin meteliä.

        Laakkosen sanomisten perusteella en lähtis vaihtamaan nokkia, joku asiasta oikeesti ymmärtävä vois kurkata sitä ensin.

        jannmann: Miksipä ei. Asentajia on monenlaisia ja karstasta auki jumiutuneita on kyllä nähty. Kannestakin tuntuu osakuvien perusteella löytyvän monenlaista öljyvirtaan liittyvää härpäkettä.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • bwm
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 123
          • Pyhäsalmi city

          #49
          Onko nämä kylmästä koneesta mitattuna oikeat?

          0.28 to 0.33mm exhaust and 0.18 to 0.23mm inlets

          EDIT: Taitaapa ollakin s50b30 koneessa 0.30mm kumpainenkin..
          Last edited by bwm; 05-06-2012, 17:58.
          E36 M3 "Kompressor" -93
          E60 530d -04

          Comment

          • Wibu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 62
            • Pälkäne

            #50
            Vian etsintää

            Voiko tällänen vika johtua siitä että ei entinen omistaja ei ole kuuden vuoden aikana mitä auto on ollut suomessa ei ole säätäny kertaakaan venttiileitä. Ittellä auto ollut nyt noin puol vuotta ja alkanu nyt seuraavaa. Käy tyhjäkäyntiä aaltoilevasti ja jotenkin todella raskaasti. Bensaa viä helvetisti enemmän mitä ennen. Alhaalla ei oikein tunnu olevan vääntöjä, lähtee vasta siinä 4000rpm kodalla vetään kunnolla. Sitten vielä 2000-3000rpm kohdalla röpöttää ja pätkii. Ei kylläkään pätki enään, kun vaihdoin vnc-boksin. Sitten mitä muuta on tehty. Tulpat, lamdat vaihdettu. Imuvuotojakaan ei löytyny.
            Rupee meneen pikku hiljaa toivo, kun mikään ei tahdo auttaa. Jos jollain olis jotain tietoo mikä mahtais olla olisin enemmän kun kiitollinen!

            Comment

            • Harrison
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1529
              • Iisalmi

              #51
              Originally posted by Wibu View Post
              Voiko tällänen vika johtua siitä että ei entinen omistaja ei ole kuuden vuoden aikana mitä auto on ollut suomessa ei ole säätäny kertaakaan venttiileitä. Ittellä auto ollut nyt noin puol vuotta ja alkanu nyt seuraavaa. Käy tyhjäkäyntiä aaltoilevasti ja jotenkin todella raskaasti. Bensaa viä helvetisti enemmän mitä ennen. Alhaalla ei oikein tunnu olevan vääntöjä, lähtee vasta siinä 4000rpm kodalla vetään kunnolla. Sitten vielä 2000-3000rpm kohdalla röpöttää ja pätkii. Ei kylläkään pätki enään, kun vaihdoin vnc-boksin. Sitten mitä muuta on tehty. Tulpat, lamdat vaihdettu. Imuvuotojakaan ei löytyny.
              Rupee meneen pikku hiljaa toivo, kun mikään ei tahdo auttaa. Jos jollain olis jotain tietoo mikä mahtais olla olisin enemmän kun kiitollinen!
              Ilmamäärämittari vialta tunnustas, kun vasta 4000rpm jälkeen herää. Tarkistuta myös venttiilit ja säädä mieluiten itse, jos käsiä riittää.
              Kokeile aluksi puhdistaa IMM lanka ja katso onko vähäänkää vaikutusta.
              Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
              Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
              Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

              Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

              Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

              EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

              Comment

              • Wibu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 62
                • Pälkäne

                #52
                saisko joltain lainaks sitä erikoistyökalua? ja suihkin tossa yks päivä sinne massamittarin lankaan jotain siihen tarkotettua puhdistus ainetta, eikä ollu mitään vaikutusta.

                Comment

                • Kannaksenhanu
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 165
                  • Klaukkala

                  #53
                  Itsellä röpötyksen syy löytyi tyhjäkäyntiventtiilistä ja uusin samalla kaikki huohotinletkut ja öljyneroittimen. Siihen loppui mun pieni röpötys tyhjäkäynnillä.
                  Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                  Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                  Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎