Auton peräkontti oli täysin ruosteessa tiivisteen kohdalta alhaalta, mitä lie aikasemmat omistajat tehneet mutta tuli se huomattua liian myöhään (kun oli ostanut auton monta vuotta sitten).
Nyt ajattelin vihdoin tehdä asialle jotain ja vein "korjaamolle". 140e 2h työstä ja näkyvät muutokset olivat ne että olivat tehneet uuden T muotoisen levyn pellistä ja kiinnittäneet sen suoraan tuohon päälle ja tiivistäneet kaikki reiät ikkunatiivistemassalla.
No ensinnäkin koko ikkunatiiviste oli pistetty osittain suoraan paskan ja ruosteen päälle joten se lähti yhdestä kohtaa vetämällä irti. Toisekseen konttiin vuoti edelleen vettä kun ikkunatiiviste ja autontiivisteen kohta ei ollut täysin tiivis ja se johtuu siitä kun auton tiivistettä pitävää peltiä ei ole parin sentin matkalla missä peräkontti nousee ylös lamppujen vieressä.
No otin tuota ikkunatiivistettä niin paljon vittuun että sain rälläkällä itse vedettyä ruosteet pois niiltä osin mitä pystyin ja pistin noverexiä ruostekohtiin. Autoon jäi se T palkki jossa tiiviste on kiinni. Tuo t palkki on kiinni autossa myös samalla ikkunatiivisteellä.
Eli kysymys:
Nyt kun olen nuo ruostejutut korjannu niin kannattaako minun tukkia nuo vuotokohdat tuolla samalla ikkunatiivisteellä jos se pysyis paremmin kiinni vai tehdä jotain muuta? Jos päädyn tähän niin tarkoittaa sitä että auton tiiviste pitäs tiivistä tuolla ikkunatiivisteellä autoon kiinni pysyvästi ettei vuoda.
Onko tuo ikkunatiiviste edes sopivaa tällaiseen käyttöön? Itse ajattelin jotain kittiä mutta kun tuossa nyt on osa jo korjattu tuolla ikkunatiivisteellä niin joku kitillä paikkaus tarkoittais etä pitäs repiä koko t palkki vittuun ja en tiedä millä nuo ikkunatiivisteet sais poistettua. Ja että kestääkö kitti jos paikkaa peräkonttia kun peräkontin aina paukauttaa kiinni?
Hitsausvälineitä ei ole ja korjaaminen kunnolla tuolla liikkeessä olis kuulema ollut päivän työ joten ei kiitos
Nyt ajattelin vihdoin tehdä asialle jotain ja vein "korjaamolle". 140e 2h työstä ja näkyvät muutokset olivat ne että olivat tehneet uuden T muotoisen levyn pellistä ja kiinnittäneet sen suoraan tuohon päälle ja tiivistäneet kaikki reiät ikkunatiivistemassalla.
No ensinnäkin koko ikkunatiiviste oli pistetty osittain suoraan paskan ja ruosteen päälle joten se lähti yhdestä kohtaa vetämällä irti. Toisekseen konttiin vuoti edelleen vettä kun ikkunatiiviste ja autontiivisteen kohta ei ollut täysin tiivis ja se johtuu siitä kun auton tiivistettä pitävää peltiä ei ole parin sentin matkalla missä peräkontti nousee ylös lamppujen vieressä.
No otin tuota ikkunatiivistettä niin paljon vittuun että sain rälläkällä itse vedettyä ruosteet pois niiltä osin mitä pystyin ja pistin noverexiä ruostekohtiin. Autoon jäi se T palkki jossa tiiviste on kiinni. Tuo t palkki on kiinni autossa myös samalla ikkunatiivisteellä.
Eli kysymys:
Nyt kun olen nuo ruostejutut korjannu niin kannattaako minun tukkia nuo vuotokohdat tuolla samalla ikkunatiivisteellä jos se pysyis paremmin kiinni vai tehdä jotain muuta? Jos päädyn tähän niin tarkoittaa sitä että auton tiiviste pitäs tiivistä tuolla ikkunatiivisteellä autoon kiinni pysyvästi ettei vuoda.
Onko tuo ikkunatiiviste edes sopivaa tällaiseen käyttöön? Itse ajattelin jotain kittiä mutta kun tuossa nyt on osa jo korjattu tuolla ikkunatiivisteellä niin joku kitillä paikkaus tarkoittais etä pitäs repiä koko t palkki vittuun ja en tiedä millä nuo ikkunatiivisteet sais poistettua. Ja että kestääkö kitti jos paikkaa peräkonttia kun peräkontin aina paukauttaa kiinni?
Hitsausvälineitä ei ole ja korjaaminen kunnolla tuolla liikkeessä olis kuulema ollut päivän työ joten ei kiitos
Comment