Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peräkontin tiivistys E36 -91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meifels
    • Feb 2025

    Peräkontin tiivistys E36 -91

    Auton peräkontti oli täysin ruosteessa tiivisteen kohdalta alhaalta, mitä lie aikasemmat omistajat tehneet mutta tuli se huomattua liian myöhään (kun oli ostanut auton monta vuotta sitten).

    Nyt ajattelin vihdoin tehdä asialle jotain ja vein "korjaamolle". 140e 2h työstä ja näkyvät muutokset olivat ne että olivat tehneet uuden T muotoisen levyn pellistä ja kiinnittäneet sen suoraan tuohon päälle ja tiivistäneet kaikki reiät ikkunatiivistemassalla.

    No ensinnäkin koko ikkunatiiviste oli pistetty osittain suoraan paskan ja ruosteen päälle joten se lähti yhdestä kohtaa vetämällä irti. Toisekseen konttiin vuoti edelleen vettä kun ikkunatiiviste ja autontiivisteen kohta ei ollut täysin tiivis ja se johtuu siitä kun auton tiivistettä pitävää peltiä ei ole parin sentin matkalla missä peräkontti nousee ylös lamppujen vieressä.

    No otin tuota ikkunatiivistettä niin paljon vittuun että sain rälläkällä itse vedettyä ruosteet pois niiltä osin mitä pystyin ja pistin noverexiä ruostekohtiin. Autoon jäi se T palkki jossa tiiviste on kiinni. Tuo t palkki on kiinni autossa myös samalla ikkunatiivisteellä.

    Eli kysymys:

    Nyt kun olen nuo ruostejutut korjannu niin kannattaako minun tukkia nuo vuotokohdat tuolla samalla ikkunatiivisteellä jos se pysyis paremmin kiinni vai tehdä jotain muuta? Jos päädyn tähän niin tarkoittaa sitä että auton tiiviste pitäs tiivistä tuolla ikkunatiivisteellä autoon kiinni pysyvästi ettei vuoda.

    Onko tuo ikkunatiiviste edes sopivaa tällaiseen käyttöön? Itse ajattelin jotain kittiä mutta kun tuossa nyt on osa jo korjattu tuolla ikkunatiivisteellä niin joku kitillä paikkaus tarkoittais etä pitäs repiä koko t palkki vittuun ja en tiedä millä nuo ikkunatiivisteet sais poistettua. Ja että kestääkö kitti jos paikkaa peräkonttia kun peräkontin aina paukauttaa kiinni?

    Hitsausvälineitä ei ole ja korjaaminen kunnolla tuolla liikkeessä olis kuulema ollut päivän työ joten ei kiitos
    Last edited by Guest; 16-05-2010, 12:17.
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5546
    • Kankaanpää

    #2
    ........

    EDIT: ei satana.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • mokanen
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 600
      • Rajamäki

      #3


      jospa tuosta ensin olisi apua....
      käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
      Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

      kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
      ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
      e36 touring1.8i,
      e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        e36 sedan.

        Pari kuvaa suoraan "huollosta". Noiden kuvien jälkeen revin osan tuosta tiivistemassasta vittuun ja rälläkällä hioin paskat puhtaas ja pistin novarexiä mutta tosiaan ekassa viestissä selitetty tarkemmin, että mitä tuolle kannattaisi tämän jälkeen tehdä? Laittaa ikkunatiivistemassaa lisää vai nakata koko roska tuleen? :o





        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Ruosteiset pellit pois , hitsaamalla korjauspala , siloitus , pohjakäsittely, maalaus. Minkään muun turaamisen kanssa ei kannata haaskata aikaa/rahaa piste

          Ei toi mikään satasen homma olekaan
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Ruosteiset pellit pois , hitsaamalla korjauspala , siloitus , pohjakäsittely, maalaus. Minkään muun turaamisen kanssa ei kannata haaskata aikaa/rahaa piste

            Ei toi mikään satasen homma olekaan
            Hitsaaminen ei ole itsellä mahdollista ja korjaamolla sanoi että jos kunnolla tehdään niin päivän homma mutta en näe järkeä sijoittaa 500e siihen että saavat yhden reiän tukittua hitsaamalla.

            Eli halvempi vaihtoehto jonka voi tehdä kotona ilman hitsivälineitä kiinnostaa.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by Meifels View Post
              Hitsaaminen ei ole itsellä mahdollista ja korjaamolla sanoi että jos kunnolla tehdään niin päivän homma mutta en näe järkeä sijoittaa 500e siihen että saavat yhden reiän tukittua hitsaamalla.

              Eli halvempi vaihtoehto jonka voi tehdä kotona ilman hitsivälineitä kiinnostaa.
              Kiinnostaisi itseäkin mahdottomasti joku tapa korjata ruostevaurioita ilman hitsaamista


              Ja eikö tossa ole vähän muutakin sanomista kuin "yksi reikä" ?
              Jos ns hyvää tekee niin 500 koko urakasta ei ole paha mun mielestä.
              Last edited by petrolhead; 16-05-2010, 21:51.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Meifels View Post
                Eli halvempi vaihtoehto jonka voi tehdä kotona ilman hitsivälineitä kiinnostaa.
                No ei siihen oikotietä oikein ole, ruostetta et saa pysäytettyä jos et sitä poista kokonaan ja kiinnitä uutta metallia tilalle.

                Jos taas vain korjaa oiretta, eikä vikaa, niin käy niinkuin tuossa aloitusviestissä, vaivaa on nähty ja rahaa on mennyt ja tulos on paska.
                Olli.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎