Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 M50b25 Autocom:n vikakoodin tulkinta-apua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paukku01
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 3
    • Tampere

    e36 M50b25 Autocom:n vikakoodin tulkinta-apua

    Tere,

    Autossani on ollut jo pitkään nykimisongelmaa. Löysin täältä täysin samantyyppisen tapauksen, jossa auto liikkui normaalisti tietyn matkan ja sitten alkoi täydellinen pätkiminen ja lopulta pysähdys. Tällä kyseisellä kaverilla se ratkesi bensapumpun liittimen putsaamisella. Tämä tulee itselle seuraavaksi tarkastettavaksi. Tämän vian lisäksi kierroslukumittarini elää välillä aivan omaa elämäänsä, eli tapista tappiin ja välillä ei ole mitään ongelmaa. Kun kiekkamittari alkaa nyppiä niin silloin tietää että auton meno loppuu kohta. Onko tästä kenelläkään tietoa mistä johtuu?

    Lisäksi sain juuri autocomin vikakoodin jonka tulkitsemiseen tarvitsisin pientä apua. Vikakoodi oli 101 ja ilmoitti viaksi "sytytyspääteaste. Lisäksi tarkennusta "sylinteri lohko 2". Osaako kukaan suomentaa??

    Tarkennusta mitä autoon on jo vaihdettu:
    Lambda-->uusi
    puolat--> tarkastettu
    kampiakselin asentotunnistin-->uusi
    johtosarjoja tarkastettu

    Kiitos avusta jo etukäteen!!
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Voiskohan olla jonkin sylinterin tupanhattu/puola yhdistelmä joka pätkii? Autocomin suomennokset ovat hiukan huonoja. Koita vaikka vaihtaa tulpan hattuja eripaikkoihin jos saisit tuon tarkennuksen lohko 2 vaihtumaan joksikin muuksi.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • Jonii
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 40
      • suomi

      #3
      tarkistappa moottorin maadoitus,mulla oli aikoinaan sama vika
      nykynen:e46 328
      ex:e30 316i
      ex:e30 318is
      ex:e36 325 coupe

      Comment

      • paukku01
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 3
        • Tampere

        #4
        Tarkennuksena vielä että auto on vuodelta -94

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #5
          Originally posted by paukku01 View Post
          Tere,

          Autossani on ollut jo pitkään nykimisongelmaa. Löysin täältä täysin samantyyppisen tapauksen, jossa auto liikkui normaalisti tietyn matkan ja sitten alkoi täydellinen pätkiminen ja lopulta pysähdys. Tällä kyseisellä kaverilla se ratkesi bensapumpun liittimen putsaamisella. Tämä tulee itselle seuraavaksi tarkastettavaksi. Tämän vian lisäksi kierroslukumittarini elää välillä aivan omaa elämäänsä, eli tapista tappiin ja välillä ei ole mitään ongelmaa. Kun kiekkamittari alkaa nyppiä niin silloin tietää että auton meno loppuu kohta. Onko tästä kenelläkään tietoa mistä johtuu?

          Lisäksi sain juuri autocomin vikakoodin jonka tulkitsemiseen tarvitsisin pientä apua. Vikakoodi oli 101 ja ilmoitti viaksi "sytytyspääteaste. Lisäksi tarkennusta "sylinteri lohko 2". Osaako kukaan suomentaa??

          Tarkennusta mitä autoon on jo vaihdettu:
          Lambda-->uusi
          puolat--> tarkastettu
          kampiakselin asentotunnistin-->uusi
          johtosarjoja tarkastettu

          Kiitos avusta jo etukäteen!!
          miten olet tarkastanut ne puolat ?. mahtoipa olla niin että se oli juurikin M50BXX sarjan moottorit joista löytyy BMW TIS: stä erityinen tehtaan korjausohje / vaihto suositus BEHR-valmisteisille puolille jotka juonittelevat ja aiheuttavat erinäisiä ongelmia. "lohko 2" tarkoittaa "bank 2" eli sylinterit 4-6.

          Comment

          • paukku01
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 3
            • Tampere

            #6
            Ostin kuusi käytettyä puolaa, jotka myös olivat bosch:laiset. Eroa edelliseen ei ollut minkäänlaista. Vaihdettaessa 6. tulpan päällä oli kyllä jonkin verran öljyä joka ilmeisesti tulee venttiilikopantiivisteen välistä. Mutta vaikka sieltä yks pytty olis kokonaan pois pelistä, niin eihän sen pitäisi aiheuttaa yllä olevia nykimisongelmia.?

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              #7
              Originally posted by paukku01 View Post
              Ostin kuusi käytettyä puolaa, jotka myös olivat bosch:laiset. Eroa edelliseen ei ollut minkäänlaista. Vaihdettaessa 6. tulpan päällä oli kyllä jonkin verran öljyä joka ilmeisesti tulee venttiilikopantiivisteen välistä. Mutta vaikka sieltä yks pytty olis kokonaan pois pelistä, niin eihän sen pitäisi aiheuttaa yllä olevia nykimisongelmia.?
              Kyllähän se aiheuttaa, jos katkoo kipinää. Tässä nyt ei varmaankaan tarkoitettu sitä, että joku muki on kokonaan pimeä. Vaihdoitko tulpat samalla?

              Itteeni vähän hämää tällanen summassa osien ostelu, vaikka sitä itsekin aina suutuspäissäni harkitsen..

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎