Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -94 tehoton ja vääntö kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw1994
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 77
    • Espoo

    #16
    eikö kellään ole vääntö ongelmia ???

    Comment

    • zJark
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 740
      • Ylöjärvi

      #17
      Originally posted by bmw1994 View Post
      Airbox vuotaa, mutta vaikuttaako se pahastikin MAF lukemaan?
      Olisitko itse vastannut omaan ongelmaasi. Vai?
      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #18
        Tarkoitetaankos tässä Airboxilla sitä vapaavirtausilmansuodatimen imukoteloa :think

        Tuolla kun mainittiin että katti poistettu. Ei siis molempia?
        Last edited by Jürgen_; 27-06-2010, 15:56. Reason: Ihmettelyä...
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • bmw1994
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 77
          • Espoo

          #19
          Uus ilmanputsarinkotelo eli " airbox " vaihdettu ja ei parantunu ja katti on tosiaan poistettu autosta..

          Comment

          • Mane-
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 8
            • Lahti

            #20
            m50b25 -93

            Täällä kans vähän alaväännöt hukassa(plus tyhjäkäynti seilaa tietyissä tilanteissa, tietyissä tilanteissa käy taas kun sveitsiläinen kello). Ajossa auto ei nyi ja kulkee tasaisesti, kulutus tosin hieman korkea. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee jonkun verran bensan käryä.

            Lambda ja massamittari vaihdettu, uudet letkut, norsun kärsä ja imusarjan tiivisteet ja o-renkaat suuttimiin vaihdettu. Ei siis imuvuotoja enään. Ka-tunnistin näytti mulla 580 ohmia joten aikalailla samaa ku sullakin. Autodata kerto että pitäs olla luokkaa 1150-1460 mut tiiä sitte kun jollain muillakin oli täällä näyttäny noin 500 ohmia.

            Nokan tunnistimelle ei taida olla mitään arvoja ainakaan autodatan mukaan joten sitä on paha mitata. Sellainen huomio tosin tuli tehtyä että kun liittimen irrottaa auto lähtee käyntiin ja käy yhtä hyvin kuin liittimen kanssakin. Käsittääkseni tunnistin ohjaa suuttimia ja jos anturi on paskana niin ilmenee juuri tehon puutetta. Seuraavaksi olis edessä ton vaihto ellei tässä ilmene jotain muuta kun vielä tutkii. Siinä mielessä vittumainen homma kun ei anna vikakoodeja.

            Comment

            • arska86
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 309
              • Helsinki

              #21
              Sitä nokan anturia ei kannata/saa vastusmittarilla mitata, koska on hall-tyyppinen ainakin vanos-koneessa. Voi hajota jo yleismittarin syöttämästä ulkopuolisesta virrasta.

              Saa vielä vikaa korjatessa tehtyä uuden rikkomalla anturin.


              Originally posted by Mane- View Post
              Täällä kans vähän alaväännöt hukassa(plus tyhjäkäynti seilaa tietyissä tilanteissa, tietyissä tilanteissa käy taas kun sveitsiläinen kello). Ajossa auto ei nyi ja kulkee tasaisesti, kulutus tosin hieman korkea. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee jonkun verran bensan käryä.

              Lambda ja massamittari vaihdettu, uudet letkut, norsun kärsä ja imusarjan tiivisteet ja o-renkaat suuttimiin vaihdettu. Ei siis imuvuotoja enään. Ka-tunnistin näytti mulla 580 ohmia joten aikalailla samaa ku sullakin. Autodata kerto että pitäs olla luokkaa 1150-1460 mut tiiä sitte kun jollain muillakin oli täällä näyttäny noin 500 ohmia.

              Nokan tunnistimelle ei taida olla mitään arvoja ainakaan autodatan mukaan joten sitä on paha mitata. Sellainen huomio tosin tuli tehtyä että kun liittimen irrottaa auto lähtee käyntiin ja käy yhtä hyvin kuin liittimen kanssakin. Käsittääkseni tunnistin ohjaa suuttimia ja jos anturi on paskana niin ilmenee juuri tehon puutetta. Seuraavaksi olis edessä ton vaihto ellei tässä ilmene jotain muuta kun vielä tutkii. Siinä mielessä vittumainen homma kun ei anna vikakoodeja.

              Comment

              • maukk1s
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 565
                • Kangasala

                #22
                Originally posted by hoocee325 View Post
                kysytääs ny näin että kauanko auto ollu sulla eli onko tehot kadonnu vuosien saatossa vai kuinka.. oma 2.5 on ilman vanosta ja ei oo mitää virityksiä tehty ja se rupee kiekasee tossa 4500rpm.. tuntu se mullaki silloin ko ostin et tehoo löytyy mut vuosien saatossa tottunu autoon ja tuntuu melko laiskalta.. omasta mielestä..
                Näin, tosin itsellä automaatti nyt vuoden ollut ja hirvee rykäsy siellä 4500rpm kohdalla kanssa. Ei pelkookaan sutimisesta edes märällä, noh ei kytkintä mutta. Jollain samanlaisia kokemuksia tomaatista? Kumminkin, kun kellottaa 0-100 niin n.9sek siinä menee ja tehtaalla luvattu n.8,5, eli ei mikään raketti tämä tomaattiaskilla.
                E60 530i -05


                Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  #23
                  Originally posted by maukk1s View Post
                  Näin, tosin itsellä automaatti nyt vuoden ollut ja hirvee rykäsy siellä 4500rpm kohdalla kanssa. Ei pelkookaan sutimisesta edes märällä, noh ei kytkintä mutta. Jollain samanlaisia kokemuksia tomaatista? Kumminkin, kun kellottaa 0-100 niin n.9sek siinä menee ja tehtaalla luvattu n.8,5, eli ei mikään raketti tämä tomaattiaskilla.
                  Sulla ei ilmeisesti ole vanosta? Ei tuossa motissa tapahdu mitään ennen 3500 kierroksia, mikäli sitä vanosta ei ole. Ainakin näin omassa ja siinä ei taatusti ole putkisto tukkeessa

                  Vastapainoksi ei kyllä kuluta ainetta pahasti 2.5-litraiseksi. Toki enemmän kuin vanos kone, koska vanoksella ollaan saatu paljon parempi alavääntö. Mikäli sitä ripeyttä täytyy olla, niin siirry suoraan isompiin koneisiin. Motorsporttia tai kasikonetta
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • maukk1s
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 565
                    • Kangasala

                    #24
                    Originally posted by ka00z View Post
                    Sulla ei ilmeisesti ole vanosta? Ei tuossa motissa tapahdu mitään ennen 3500 kierroksia, mikäli sitä vanosta ei ole. Ainakin näin omassa ja siinä ei taatusti ole putkisto tukkeessa

                    Vastapainoksi ei kyllä kuluta ainetta pahasti 2.5-litraiseksi. Toki enemmän kuin vanos kone, koska vanoksella ollaan saatu paljon parempi alavääntö. Mikäli sitä ripeyttä täytyy olla, niin siirry suoraan isompiin koneisiin. Motorsporttia tai kasikonetta
                    Juup ei ole vanos, sekalaisessa ajossa kulutus siinä 10.5l. Näin muistan monesti kuulleenikin, että alavääntö aika paskaa.
                    E60 530i -05


                    Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                    Comment

                    • tikkku
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 146
                      • Pieksämäki

                      #25
                      joko on kunnossa? jako heittää?

                      Comment

                      • aikamatkaaja
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 601
                        • Pori

                        #26
                        Originally posted by Mane- View Post
                        Täällä kans vähän alaväännöt hukassa(plus tyhjäkäynti seilaa tietyissä tilanteissa, tietyissä tilanteissa käy taas kun sveitsiläinen kello). Ajossa auto ei nyi ja kulkee tasaisesti, kulutus tosin hieman korkea. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee jonkun verran bensan käryä.

                        Lambda ja massamittari vaihdettu, uudet letkut, norsun kärsä ja imusarjan tiivisteet ja o-renkaat suuttimiin vaihdettu. Ei siis imuvuotoja enään. Ka-tunnistin näytti mulla 580 ohmia joten aikalailla samaa ku sullakin. Autodata kerto että pitäs olla luokkaa 1150-1460 mut tiiä sitte kun jollain muillakin oli täällä näyttäny noin 500 ohmia.

                        Nokan tunnistimelle ei taida olla mitään arvoja ainakaan autodatan mukaan joten sitä on paha mitata. Sellainen huomio tosin tuli tehtyä että kun liittimen irrottaa auto lähtee käyntiin ja käy yhtä hyvin kuin liittimen kanssakin. Käsittääkseni tunnistin ohjaa suuttimia ja jos anturi on paskana niin ilmenee juuri tehon puutetta. Seuraavaksi olis edessä ton vaihto ellei tässä ilmene jotain muuta kun vielä tutkii. Siinä mielessä vittumainen homma kun ei anna vikakoodeja.

                        Mulla aikalailla samanlaista vikaa, mutta nyt kun vaihdoin vapaavirtaussuodattimen vakioon kun joku sellaisen oli laittanut niin kierrokset eivät enää seilaile, mutta tuntuu se silti vähän nuhalta, kun vertaa kaverin e34 525:seen niin se on paljon ripeämpi..
                        Mistä tietää onko vanos koneella vai ilman..?
                        e61 525i -05 & e23 732i -84

                        Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                        Comment

                        • Tucci
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 76
                          • Finland

                          #27
                          ei kait vapari koneelta alakierroksilla odotetakkaan mitään ihmeitä. varsinkaan vakiosta.

                          Comment

                          • aikamatkaaja
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 601
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by Tucci View Post
                            ei kait vapari koneelta alakierroksilla odotetakkaan mitään ihmeitä. varsinkaan vakiosta.
                            No ei tietenkään, mutta jotenkin vain tuntuu että on hirveen nuhanen verrattuna juuri tuohon kaverin vakioon e34 525:seen..
                            e61 525i -05 & e23 732i -84

                            Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                            Comment

                            • Shifter
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 538
                              • Keski-Suomi. Pihtipudas

                              #29
                              Originally posted by aikamatkaaja View Post
                              Mistä tietää onko vanos koneella vai ilman..?
                              -93 tais tulla ekat vanokselliset :think
                              G4 -00

                              Entiset ajokit:
                              e36 328i Coupé -95
                              e36 316i Sedan -98

                              Comment

                              • aikamatkaaja
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2009
                                • 601
                                • Pori

                                #30
                                Originally posted by Shifter View Post
                                -93 tais tulla ekat vanokselliset :think
                                eli mun ei oo :(
                                e61 525i -05 & e23 732i -84

                                Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎