eikö kellään ole vääntö ongelmia ???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325 -94 tehoton ja vääntö kateissa
Collapse
X
-
m50b25 -93
Täällä kans vähän alaväännöt hukassa(plus tyhjäkäynti seilaa tietyissä tilanteissa, tietyissä tilanteissa käy taas kun sveitsiläinen kello). Ajossa auto ei nyi ja kulkee tasaisesti, kulutus tosin hieman korkea. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee jonkun verran bensan käryä.
Lambda ja massamittari vaihdettu, uudet letkut, norsun kärsä ja imusarjan tiivisteet ja o-renkaat suuttimiin vaihdettu. Ei siis imuvuotoja enään. Ka-tunnistin näytti mulla 580 ohmia joten aikalailla samaa ku sullakin. Autodata kerto että pitäs olla luokkaa 1150-1460 mut tiiä sitte kun jollain muillakin oli täällä näyttäny noin 500 ohmia.
Nokan tunnistimelle ei taida olla mitään arvoja ainakaan autodatan mukaan joten sitä on paha mitata. Sellainen huomio tosin tuli tehtyä että kun liittimen irrottaa auto lähtee käyntiin ja käy yhtä hyvin kuin liittimen kanssakin. Käsittääkseni tunnistin ohjaa suuttimia ja jos anturi on paskana niin ilmenee juuri tehon puutetta. Seuraavaksi olis edessä ton vaihto ellei tässä ilmene jotain muuta kun vielä tutkii. Siinä mielessä vittumainen homma kun ei anna vikakoodeja.
Comment
-
-
Sitä nokan anturia ei kannata/saa vastusmittarilla mitata, koska on hall-tyyppinen ainakin vanos-koneessa. Voi hajota jo yleismittarin syöttämästä ulkopuolisesta virrasta.
Saa vielä vikaa korjatessa tehtyä uuden rikkomalla anturin.
Originally posted by Mane- View PostTäällä kans vähän alaväännöt hukassa(plus tyhjäkäynti seilaa tietyissä tilanteissa, tietyissä tilanteissa käy taas kun sveitsiläinen kello). Ajossa auto ei nyi ja kulkee tasaisesti, kulutus tosin hieman korkea. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee jonkun verran bensan käryä.
Lambda ja massamittari vaihdettu, uudet letkut, norsun kärsä ja imusarjan tiivisteet ja o-renkaat suuttimiin vaihdettu. Ei siis imuvuotoja enään. Ka-tunnistin näytti mulla 580 ohmia joten aikalailla samaa ku sullakin. Autodata kerto että pitäs olla luokkaa 1150-1460 mut tiiä sitte kun jollain muillakin oli täällä näyttäny noin 500 ohmia.
Nokan tunnistimelle ei taida olla mitään arvoja ainakaan autodatan mukaan joten sitä on paha mitata. Sellainen huomio tosin tuli tehtyä että kun liittimen irrottaa auto lähtee käyntiin ja käy yhtä hyvin kuin liittimen kanssakin. Käsittääkseni tunnistin ohjaa suuttimia ja jos anturi on paskana niin ilmenee juuri tehon puutetta. Seuraavaksi olis edessä ton vaihto ellei tässä ilmene jotain muuta kun vielä tutkii. Siinä mielessä vittumainen homma kun ei anna vikakoodeja.
Comment
-
-
Originally posted by hoocee325 View Postkysytääs ny näin että kauanko auto ollu sulla eli onko tehot kadonnu vuosien saatossa vai kuinka.. oma 2.5 on ilman vanosta ja ei oo mitää virityksiä tehty ja se rupee kiekasee tossa 4500rpm.. tuntu se mullaki silloin ko ostin et tehoo löytyy mut vuosien saatossa tottunu autoon ja tuntuu melko laiskalta.. omasta mielestä..E60 530i -05
Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by maukk1s View PostNäin, tosin itsellä automaatti nyt vuoden ollut ja hirvee rykäsy siellä 4500rpm kohdalla kanssa. Ei pelkookaan sutimisesta edes märällä, noh ei kytkintä mutta. Jollain samanlaisia kokemuksia tomaatista? Kumminkin, kun kellottaa 0-100 niin n.9sek siinä menee ja tehtaalla luvattu n.8,5, eli ei mikään raketti tämä tomaattiaskilla.
Vastapainoksi ei kyllä kuluta ainetta pahasti 2.5-litraiseksi. Toki enemmän kuin vanos kone, koska vanoksella ollaan saatu paljon parempi alavääntö. Mikäli sitä ripeyttä täytyy olla, niin siirry suoraan isompiin koneisiin. Motorsporttia tai kasikonettaW124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostSulla ei ilmeisesti ole vanosta? Ei tuossa motissa tapahdu mitään ennen 3500 kierroksia, mikäli sitä vanosta ei ole. Ainakin näin omassa ja siinä ei taatusti ole putkisto tukkeessa
Vastapainoksi ei kyllä kuluta ainetta pahasti 2.5-litraiseksi. Toki enemmän kuin vanos kone, koska vanoksella ollaan saatu paljon parempi alavääntö. Mikäli sitä ripeyttä täytyy olla, niin siirry suoraan isompiin koneisiin. Motorsporttia tai kasikonettaE60 530i -05
Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by Mane- View PostTäällä kans vähän alaväännöt hukassa(plus tyhjäkäynti seilaa tietyissä tilanteissa, tietyissä tilanteissa käy taas kun sveitsiläinen kello). Ajossa auto ei nyi ja kulkee tasaisesti, kulutus tosin hieman korkea. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee jonkun verran bensan käryä.
Lambda ja massamittari vaihdettu, uudet letkut, norsun kärsä ja imusarjan tiivisteet ja o-renkaat suuttimiin vaihdettu. Ei siis imuvuotoja enään. Ka-tunnistin näytti mulla 580 ohmia joten aikalailla samaa ku sullakin. Autodata kerto että pitäs olla luokkaa 1150-1460 mut tiiä sitte kun jollain muillakin oli täällä näyttäny noin 500 ohmia.
Nokan tunnistimelle ei taida olla mitään arvoja ainakaan autodatan mukaan joten sitä on paha mitata. Sellainen huomio tosin tuli tehtyä että kun liittimen irrottaa auto lähtee käyntiin ja käy yhtä hyvin kuin liittimen kanssakin. Käsittääkseni tunnistin ohjaa suuttimia ja jos anturi on paskana niin ilmenee juuri tehon puutetta. Seuraavaksi olis edessä ton vaihto ellei tässä ilmene jotain muuta kun vielä tutkii. Siinä mielessä vittumainen homma kun ei anna vikakoodeja.
Mulla aikalailla samanlaista vikaa, mutta nyt kun vaihdoin vapaavirtaussuodattimen vakioon kun joku sellaisen oli laittanut niin kierrokset eivät enää seilaile, mutta tuntuu se silti vähän nuhalta, kun vertaa kaverin e34 525:seen niin se on paljon ripeämpi..
Mistä tietää onko vanos koneella vai ilman..?e61 525i -05 & e23 732i -84
Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..
Comment
-
-
Originally posted by Tucci View Postei kait vapari koneelta alakierroksilla odotetakkaan mitään ihmeitä. varsinkaan vakiosta.e61 525i -05 & e23 732i -84
Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..
Comment
-
Comment