Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -94 tehoton ja vääntö kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuokki2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 377
    • hamina

    #31
    Originally posted by Mane- View Post
    Täällä kans vähän alaväännöt hukassa(plus tyhjäkäynti seilaa tietyissä tilanteissa, tietyissä tilanteissa käy taas kun sveitsiläinen kello). Ajossa auto ei nyi ja kulkee tasaisesti, kulutus tosin hieman korkea. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee jonkun verran bensan käryä.

    Lambda ja massamittari vaihdettu, uudet letkut, norsun kärsä ja imusarjan tiivisteet ja o-renkaat suuttimiin vaihdettu. Ei siis imuvuotoja enään. Ka-tunnistin näytti mulla 580 ohmia joten aikalailla samaa ku sullakin. Autodata kerto että pitäs olla luokkaa 1150-1460 mut tiiä sitte kun jollain muillakin oli täällä näyttäny noin 500 ohmia.

    Nokan tunnistimelle ei taida olla mitään arvoja ainakaan autodatan mukaan joten sitä on paha mitata. Sellainen huomio tosin tuli tehtyä että kun liittimen irrottaa auto lähtee käyntiin ja käy yhtä hyvin kuin liittimen kanssakin. Käsittääkseni tunnistin ohjaa suuttimia ja jos anturi on paskana niin ilmenee juuri tehon puutetta. Seuraavaksi olis edessä ton vaihto ellei tässä ilmene jotain muuta kun vielä tutkii. Siinä mielessä vittumainen homma kun ei anna vikakoodeja.
    selvisikö manelle mikä on vika? itsellä hyvinkin samanlaiset oireet. en pakokaasuja ole haistellut mutta varmaan bensalle tuoksuu, kulutus 15-19l/100km ja alaväännöt hukassa.. taidanpa käydä päästömittauksessa jos niistä saisi jotain apuja vian etsintään.
    Skyline R33 GT-R v-spec
    Subaru legacy GT spec B -03
    e39 528ia
    ski-doo x600rs -07

    Comment

    • bimmerfan4ever
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 234
      • tyrnävä

      #32
      Originally posted by Shifter View Post
      -93 tais tulla ekat vanokselliset :think
      tais muuttua 92 vuojen loppupuolella vanosmalliksi...vanoksen tunnistaa venakopan päädystä.vanosmallissa on venakopan jakopään puoleisessa päädyssä kyhmy imusarjan puolella.
      e39 ///m5
      e38 740i talvirassina
      e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


      ex e36 325 coupe
      ex e30 320i
      ex e30 325 ix
      ex e30 323i
      ex e30 324d
      ex e30 318i
      ex 3x e30 316

      Comment

      • fRONik-_-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 684
        • Helsinki

        #33
        Onko saatu selkoo mikä on ongelmana? Itsellä on kans vähä väännön puutetta ja kulutus o aika iso (isolla tiellä ku ajaa kulutus siinä 10-12) niin päätelkää paljon kaupungissa.... ja osia vaihettu enemmän kun vain voi! Jokkuset puhu että huohotusventtiili voi tehdä jotain tollasta? Kertokaa mitä oireiluu tapahtuu kun huohotusventtiili ottaa ittestänsä irti.
        Nykyiset.
        Harraste:
        BMW E30 325i -88 700Hv
        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

        Ex.
        Volkswagen Golf 1.8 -9
        2
        Volkswagen Vento 1.8 -92
        BMW E36 316i -92
        BMW E36 320i -91

        BMW E36 320 -92
        BMW E36 318is M-Sport -95
        BMW E36 323i -99
        BMW E90 330D -07 M-Sport
        BMW E36 325i -92 "M3"

        Comment

        • axl
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 24
          • somewhere, where is no any speed limit

          #34
          Originally posted by bimmerfan4ever View Post
          tais muuttua 92 vuojen loppupuolella vanosmalliksi...vanoksen tunnistaa venakopan päädystä.vanosmallissa on venakopan jakopään puoleisessa päädyssä kyhmy imusarjan puolella.
          oisko kuvaa laittaa selventämään, mistä kyhmystä on kyse?
          paree olla iliman BMW:tä

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #35
            Originally posted by axl View Post
            oisko kuvaa laittaa selventämään, mistä kyhmystä on kyse?
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • bmw1994
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 77
              • Espoo

              #36
              Ei vieläkään selvinnyt väännön puutetta :(, tossa juuri ajoin 325i jossa ei ole vanosta niin vedot on todella paljon paremmat :think

              Comment

              • bmw1994
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 77
                • Espoo

                #37
                huvikseen irrottelin vanoksen solenoidin liittimen niin ei ollut mitään vaikutusta :think vikakoodin kyllä antaa mutta koneessa ei tapahdu mitään muutosta hmm

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #38
                  Löytykös tähän koskaan mitään syytä? Isoveljen e36 cabi lainassa ja tuntuu tosi tehottomalta. Kyseessä m50b25. Lähdin yövuorosta ajamaan kotiin ja ulkona oli +8 lämmintä. Vaan kyllä auto tuntui silloin n.15km ajan oikein ohjukselta. Huomasin päivällä töihin ajaessa, että kunnolla kiihdyttäessä auto ottaa vetoja nykien? Imuvuodot on eliminoitu ainakin.
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎