Tämmönen ongelma E36 M3:essa, että ratti ei pysy suorassa. Ajoin auton keväällä lumipenkkaan, jonka johdosta ratti kääntyi aavistuksen oikealle. Siinä se on pysynyt kuukausikaupalla eikä sen kummemmin ole omaa ajoa haitannut, mutta nyt huomasin että se on muutaman päivän aikana vääntäytynyt jo häiritsevästi vasemmalle. Mistä tämmönen johtuu? Pelkkä aurauskulmien säätö tuskin auttaa asiaan ainakaan pitkäksi aikaa, koska ratti tuntuu itsekseen vääntyilevän vasemmalle päin.
Ratti ei pysy suorassa (E36)
Collapse
X
-
Naula renkaassa
. Mut siis melkein mikä tahansa alustan vika voi saada tuon aikaan.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
Olisko hyvä hieman kurkistaa sinne auton alle?Originally posted by Mr_Doctor View PostTämmönen ongelma E36 M3:essa, että ratti ei pysy suorassa. Ajoin auton keväällä lumipenkkaan, jonka johdosta ratti kääntyi aavistuksen oikealle. Siinä se on pysynyt kuukausikaupalla eikä sen kummemmin ole omaa ajoa haitannut, mutta nyt huomasin että se on muutaman päivän aikana vääntäytynyt jo häiritsevästi vasemmalle. Mistä tämmönen johtuu? Pelkkä aurauskulmien säätö tuskin auttaa asiaan ainakaan pitkäksi aikaa, koska ratti tuntuu itsekseen vääntyilevän vasemmalle päin.
Comment
-
Kiitos vinkistä! Kurkistin auton alle, mutta siellä oli vain asvalttia ja liiskaantunut purukumi. En usko vian olevan maaperäjohdannainen, pikemminkin epäilen sen tulevan auton alusta- ja ohjausrakenteista.Originally posted by Hemi View PostOlisko hyvä hieman kurkistaa sinne auton alle?
Vaatiiko muuten kuinka korkean koulutuspohjan, että osaa antaa noin ammattimaisia vinkkejä?
Comment
-
Sinähän se varsinainen viisastelija olet... Tuota se Hemi varmasti tarkoittikin.Originally posted by Mr_Doctor View PostKiitos vinkistä! Kurkistin auton alle, mutta siellä oli vain asvalttia ja liiskaantunut purukumi. En usko vian olevan maaperäjohdannainen, pikemminkin epäilen sen tulevan auton alusta- ja ohjausrakenteista.
Comment
-
No jos olet auton ajanut penkkaan ja sillon ratti kääntynyt oikealle, niin eikös ois jo silloin kannattanut katsoa mitä on mennyt kieroon? Käytä autoa jossain että katsovat onko alusta kunnossa jos ei itse osaa tai ei ole paikkaa. Todennäköisesti rt-pää/t väljä, tai alapallo/t.
Comment
-
-
Olisi toki ollut fiksua, mutta eipä tullut tarkastutettua. Olisi pitäny huoltoon viedä kun ei itellä tiloja ole. Nyt on kuitenkin ajankohtainen käydä tarkistuttamassa, kun alkaa jo selvästi jo tuntumaan tuo vika. Ajatuksena oli täällä kysyä, että onko jokin tietty yleinen paikka E36:essa, mikä löysää vanhuuttaan ja aiheuttaa tuon ratin venkoilun..Originally posted by zeneg View PostNo jos olet auton ajanut penkkaan ja sillon ratti kääntynyt oikealle, niin eikös ois jo silloin kannattanut katsoa mitä on mennyt kieroon? Käytä autoa jossain että katsovat onko alusta kunnossa jos ei itse osaa tai ei ole paikkaa. Todennäköisesti rt-pää/t väljä, tai alapallo/t.
Muistaakseni Jenkki Frozenia, tullut itellä se siihen liiskattua..Originally posted by jr66 View PostMitähän purkkaa oli :thinkLast edited by Mr_Doctor; 10-06-2010, 15:47.
Comment
-
-
Minkähänlaisella koulupohjalla antamaani vihjettä ei selkeästi siis ymmärretty?Originally posted by Mr_Doctor View PostKiitos vinkistä! Kurkistin auton alle, mutta siellä oli vain asvalttia ja liiskaantunut purukumi. En usko vian olevan maaperäjohdannainen, pikemminkin epäilen sen tulevan auton alusta- ja ohjausrakenteista.
Vaatiiko muuten kuinka korkean koulutuspohjan, että osaa antaa noin ammattimaisia vinkkejä?
Comment
-
Noniin, siinäpä yksi vaihtoehto joka täytyy tarkistaa jos tässä nyt ennen huoltoa saan auton johonki nostimelle että itse tuota kattelis..Originally posted by Jürgen_ View PostPuuttumatta sen kummemmin koulutuspohjaan tai purukumin merkkiin, vika saattaa olla jälleen kerran ne etutukivarsien takapuslat jotka ovat revenneet/repeämässä.
Ummikkona kun voi olla hankala löytää noita vikakohtia alustasta, joku pusla voi hyvinkin näyttää ehjältä ulkoisesti, klappi löytyy vasta kun kunnolla vääntää tukivartta tms jollaki sorkkaraudalla..mutta täytyypää nuo Jürgenin tarjoamat puslat tsekata, kiitos vinkistä
Comment
-
Tohon ei tarvi ees nosturia ja sorkkarautaa. Paat vaan auton tasamaalle asvaltille parkkiin ja kässärillä pysymään paikoilleen, sitten otat reippaan otteen etupyörästä ja "pyörität" sitä eteen -> taakse -> eteen -> taakse. Jos se liikkuu(pyörii) niin luultavamminkin se pusla on revennyt. Omassa käppänässä liikui varmaan 5senttiä eikä se kumi vielä edes näyttänyt yhtään risalta. PowerFlexi pelasti päivänOriginally posted by Mr_Doctor View PostNoniin, siinäpä yksi vaihtoehto joka täytyy tarkistaa jos tässä nyt ennen huoltoa saan auton johonki nostimelle että itse tuota kattelis..
Ummikkona kun voi olla hankala löytää noita vikakohtia alustasta, joku pusla voi hyvinkin näyttää ehjältä ulkoisesti, klappi löytyy vasta kun kunnolla vääntää tukivartta tms jollaki sorkkaraudalla..mutta täytyypää nuo Jürgenin tarjoamat puslat tsekata, kiitos vinkistä
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
Comment