no siis nyt kannattaa sumuttaa jarrukliinerii imusarjan juureen vuoto tod näk
löytyy sieltä. Itellä 328 kuluttaa noin 10 sekasessa ajossa
Sitä on suihkuteltu jo,eikä vaikuta käyntiin ollenkaan, wetterilläkin olivat sitä suihkineet eivätkä maininneet ,että olisi ollut vaikutusta.... No ei sulla paljon vie, entinen 325 coupe manuaalina meni tuohon 10l seka-ajossa, matka-ajossa 8l pintaan.... tuo tourinki on automaatti,onko sulla automaatilla siis tuo 10l kulutus vai manuaalilla?
Ok, pitäiskö antaa vikakoodia ilmamassamittarista, antoi jonkin koodin kun olin käyttänyt massamittarin johdon irti auton ollessa käynnissä mutta koodi lähti pois nollaamalla... Massamittarin sisään kun kattoo niin ei uutta häpeä?... voisko oireet olla tommoset, eikö sen pitäis toimia aika huonosti kaikilla kierrosalueilla vai?
Tosiaan kylmänä lähtee perkeleen huonosti käyntiin, silleen rykien ja yskien 2-3 sekuntia ja sitten alkaa käymään nätisti kiekkojen noustessa n.1000 kierrokseen,pikkuhiljaa kiekat laskee siihen 700 ja sitten alkaa tärinä moottorissa.....heti kun sammuttaa ja starttaa uudelleen niin lähtee moitteetta, tyhjäkäynti vain on huono heti sen jälkeen.....viikonloppuna pitäisi vaihtaa imusarjan tiivisteet ym.tiivisteitä....
Aika monet sitkeämmän puoleiset käyntihäiriö-ongelmat on ratkenneet suuttimien huollolla/uusimisella ja suuttimien tiivisteiden vaihdolla. Ja imusarjan tiivisteiden vaihdolla. Itselläni oli vuosia sitten E39 540i:ssä samantyyppinen vika, joka korjaantui juuri tuolla imusarjan tiivisteiden uusimisella.
Jos vika on ilmamassamittarissa, pitäisi käynnin tasaantua kun otat MAF:in piuhan irti. Älä kuitenkaan käynnissä ollessa irroittele niitä piuhoja.
Aloittaisin mittaamalla bensanpaineet tyhjäkäynnillä. Jos paineet on ok, pistät imusarjan tiivisteet vaihtoon. Jos vieläkään ei parane, teetätä suuttimille huolto. Luulen että tuolla reseptillä ongelmat ratkeavat. E36:sen tekniikka ei ole mitään avaruusraketin tekniikkaa.
Aika monet sitkeämmän puoleiset käyntihäiriö-ongelmat on ratkenneet suuttimien huollolla/uusimisella ja suuttimien tiivisteiden vaihdolla. Ja imusarjan tiivisteiden vaihdolla. Itselläni oli vuosia sitten E39 540i:ssä samantyyppinen vika, joka korjaantui juuri tuolla imusarjan tiivisteiden uusimisella.
Jos vika on ilmamassamittarissa, pitäisi käynnin tasaantua kun otat MAF:in piuhan irti. Älä kuitenkaan käynnissä ollessa irroittele niitä piuhoja.
Aloittaisin mittaamalla bensanpaineet tyhjäkäynnillä. Jos paineet on ok, pistät imusarjan tiivisteet vaihtoon. Jos vieläkään ei parane, teetätä suuttimille huolto. Luulen että tuolla reseptillä ongelmat ratkeavat. E36:sen tekniikka ei ole mitään avaruusraketin tekniikkaa.
Jep,
kiitti vinkistä, pitää mitata nuo bensanpaineet ekaks ja ihmetellään sitten lisää...
Noniin, nyt on vaihdettu kaikki tiivisteet imusarjalta taakse päin, muutamat letkut siinä samassa vaihdettiin, tyhjäkäyntimoottori putsattiin mutta huono tyhjäkäynti vain jatkuu....
Tyhjäkäynnillä ollessaan kuuluu suhinaa jostain imusarjan ja kaasuläpän kohdilta ja kun kaasuun koskee vähänkin niin suhina lakkaa kokonaan ja käynti tasaantuu kierrosten ollessa n. 800 ja ajossa siis toimii kuin unelma....
Pitääkö M52 suhista tyhjäkäynnillä vai ei, joillain muillakin on suhinaa kuulunut, onko kukaan saanut suhinaa pois millään konstilla vai onko se ominaisuus? Entinen M50b25 ei suhissut ollenkaan?
Imusarjakin katteltiin päällisin puolin mutta ei siinä huomattu mitään ihmeellistä mutta mietiskeltiin,että josko se olis sittenkin halki,olisko mahdollista?
Meikän koppimopo ainakin hiukan suhisee tyhjäkäynnillä, liekkö sitten normaalia?
Mites nokan asentoanturi? En tiiä vaikuttaako päästöihin mutta huonoon käynnistyvyyteen ainakin :think
Oliskohan se sitten syynä tuohon, eli kylmänä käynnistyy rykien mutta heti kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin lähtee ihan normaalisti? Jos nokan anturi on paskana niin käynnistyykö myös lämpimänä huonosti?
Oliskohan se sitten syynä tuohon, eli kylmänä käynnistyy rykien mutta heti kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin lähtee ihan normaalisti? Jos nokan anturi on paskana niin käynnistyykö myös lämpimänä huonosti?
Jos on totaalisen paskana niin sahata saat lämpimänäkin. Ja vikakoodiahan siitä pitäis jäädä jos ei skulaa...
G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Ainakin mulla kaikki 6-pyttyiset bensabemut on pitäneet tuota suhinaa tyhjäkäynnillä, joka siis loppuu kun polkaisee kaasua, ja alkaa taas kun tasaantuu tyhjäkäynnille. Myös E39 540i piti tuota suhinaa ja aika kovalla äänellä. Yhteensä noita suhisioita on tainnut olla viisi erilaista.
Comment