Erikoinen pähkinä purtavaksi. Ongelma on siis seuraavanlainen: ABS-valo palaa jatkuvasti mittaristossa. Seuraavat vianhaut on jo tehty:
1) Vikakoodit luettu. Kiitoksia Robille vaivannäöstä että jaksoi ajella paikalle. Masiina ei antanut kuitenkaan lukea ABS:n koodeja ollenkaan, vaikka muihin yksiköihin päästiin kyllä käsiksi.
2) Kaikki pyörien anturit käyty läpi. Uusittu eteen yksi anturi ja uuden tilalta väistynyt vanha anturi laitettu välitestin jälkeen toiselle puolelle, eli viallista anturia ei pitäisi edessä olla. Taakse uusittu kummatkin koska eivät irronneet sieltä ehjinä. Anturit ostettu Schmiedmannilta.
3) ABS-releet testattu toisesta toimivasta e36:sta. Releissä oli vielä samat osanumerot kuin itsellä.
Tämän jälkeen hitusen turhautumisen jälkeen testattu seuraavaa:
4) Kuskin puolen etu- ja takajarrulevyt eivät ole yhteydessä maahan. Testattu yleismittarin piipperillä. Apparin puolen jarrulevyt maadoittavat koriin. Seuraavaksi otan pyörät pois ja kokeilen suoraan, että miten itse navat saavat maata.
KYSYMYS: onko siis jokainen napa maadoitettu jotenki itsenäisellä systeemillä, vai ainoastaan pulttien, iskarin, tukivarsien yms. kiinnikkeiden kautta runkoon? Näyttää siltä, että kyseessä olisi maadoitusvika kuskin etu- ja takanavoissa.
Kommentteja ja kokemuksia vastaavasta ongelmasta?
1) Vikakoodit luettu. Kiitoksia Robille vaivannäöstä että jaksoi ajella paikalle. Masiina ei antanut kuitenkaan lukea ABS:n koodeja ollenkaan, vaikka muihin yksiköihin päästiin kyllä käsiksi.
2) Kaikki pyörien anturit käyty läpi. Uusittu eteen yksi anturi ja uuden tilalta väistynyt vanha anturi laitettu välitestin jälkeen toiselle puolelle, eli viallista anturia ei pitäisi edessä olla. Taakse uusittu kummatkin koska eivät irronneet sieltä ehjinä. Anturit ostettu Schmiedmannilta.
3) ABS-releet testattu toisesta toimivasta e36:sta. Releissä oli vielä samat osanumerot kuin itsellä.
Tämän jälkeen hitusen turhautumisen jälkeen testattu seuraavaa:
4) Kuskin puolen etu- ja takajarrulevyt eivät ole yhteydessä maahan. Testattu yleismittarin piipperillä. Apparin puolen jarrulevyt maadoittavat koriin. Seuraavaksi otan pyörät pois ja kokeilen suoraan, että miten itse navat saavat maata.
KYSYMYS: onko siis jokainen napa maadoitettu jotenki itsenäisellä systeemillä, vai ainoastaan pulttien, iskarin, tukivarsien yms. kiinnikkeiden kautta runkoon? Näyttää siltä, että kyseessä olisi maadoitusvika kuskin etu- ja takanavoissa.
Kommentteja ja kokemuksia vastaavasta ongelmasta?
Comment