Announcement

Collapse
No announcement yet.

nesteet häviää 320i e-36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadrunner
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 155
    • Rovaniemi

    nesteet häviää 320i e-36

    morjens... niin ilmeni sellanen vika että jäähdytysnesteet häviää hiljalleen... n.1L/200km yritin etsiä ulkoisia vuotoja, mutta en ainakaan löytänyt. ja sit huomasin sellasen asian että pakokaasu höyryää kylmänä aika paljon... voisiko ongelma olla kannessa...???
    E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
    E61 530xd m-sport edition titansilber -09

    E91 320d -06
    E46cab 330i m-sport titansilver -01
    E39touring tds -97
    E91 320d m-sport lemansblue -06
    E39 m5 avusblue -99
    E39 tds m5replica -97
    E36 320i -92
  • markkutapani
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 105
    • kotka

    #2
    Onko öljy koneessa harmaata ,ettei vain olisi nesteet ja öljyt sekaisin !!!????

    Comment

    • roadster
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 133

      #3
      O-renkaat...

      Ettei vaan olis jäähdyttimen kennon O-renkaat mennyt ja vuotaa kuskin jalkatilaan jäähdytinnestettä. Mulla joskus Compactissa vuosi jäähdytinnestettä jalkatilaan ja kiva oli koko verhous purkaa ja pestä kun neste ei kuivu eikä haihdu. Nykyseen e36 coupeen vaihdoin O-renkaat heti sen ostettuani alkusyksystä..

      Toki voi sulla joku muukin vika olla...
      E36 320iA Coupe, vm.-92

      Comment

      • bystis
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 33
        • Lpr

        #4
        Tarkoitat varmaan lämppärinkennoa. Onko muuten pahassa paikassa? Itse uutena bemaristina(e36) olen viikon ihmetellyt kun ikkunat on aina huurussa,jos ei käytä ilmastointia. Pitäs varmaan kattoa ettei lämppärin kenno vuoda. Näyttäs olevan aika kovat paineet (2kg) näis bemareiden jäähdytys systeemeissä. Kannattasko vaihtaa vaikka 1kg:n korkki syyläriin?

        Comment

        • mikko
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1757
          • kotona

          #5
          jeba nestettä menee aikalailla samoin ku mulla MENI joten...



          noissahan M50 on ollu kansipahvi ongelmia niin voit selvitä pahvillaki

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by bystis
            Tarkoitat varmaan lämppärinkennoa. Onko muuten pahassa paikassa? Itse uutena bemaristina(e36) olen viikon ihmetellyt kun ikkunat on aina huurussa,jos ei käytä ilmastointia. Pitäs varmaan kattoa ettei lämppärin kenno vuoda. Näyttäs olevan aika kovat paineet (2kg) näis bemareiden jäähdytys systeemeissä. Kannattasko vaihtaa vaikka 1kg:n korkki syyläriin?
            Lämppärinkennon o-renkaathan ne, tyyppivika... Kun tiputat ratin alapuolelta sen "suojapahvin" pois, niin näkyy kaksi putkea jotka tulee yläviistosta konetilan puolelta kennolle. Siitä kennon ja näiden putkien liitoksesta löytyy nää o-renkaat... Tuo ikkunoiden huurtuminen vaikuttas siltä että kosteutta on reilusti ja tämä kannattaa kattoo ensimmäisenä. Onko lattiamatto märkä kuskinpuolella kaasupolkimen tienoilta??

            Ja tuosta korkista... Neloskoneisissa on 140 kPa korkki ja kutosissa 200 kPa, joka on aika paljon. Alkupään malleissa on ollut viallisia 200kPa:n korkkeja, joita on vaihdeltu jälkikäteen maahantuojan toimesta. Oireina hajonneita lämppärinkennoja ym. Nelos- ja kutoskoneisen syylärin kyljessä oleva paisuntasäiliö on sama, joten 140kPa korkki käy suoraan myös kutoseen. Itelleni vaihdoin varmuuden vuoksi tuon 140:sen. Käytössä ei mitään eroa, ja eipähän vuoda/jysähdä kenno/o-renkaat yhtä helposti... :wink:
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • bystis
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 33
              • Lpr

              #7
              Juu,vaihdoin itekkii jo tuon korkin.Ei tuo lattiamatto märkä ole, mut pitänee perehtyä asiaan ja kattoo nuo o-renkaat ja kenno.

              Comment

              • roadrunner
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 155
                • Rovaniemi

                #8
                ei onneksi ole nesteet sekaisin... tutkin äsken oikein ajan kanssa, ja löytyi onneksi ja onneksi ulkoinen vuoto... nestettä tulee lohkon edestä alhaalta, mutta en löytänyt vielä tarkempaa paikkaa kun ei saa autoa kunnolla ylös... tarkistan vielä varoiksi ne lämppärin stefat... ja mitäs se paisuntasäiliön korkki mahtaa maksaa....?? ja kiitoksia vastauksista...
                E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                E91 320d -06
                E46cab 330i m-sport titansilver -01
                E39touring tds -97
                E91 320d m-sport lemansblue -06
                E39 m5 avusblue -99
                E39 tds m5replica -97
                E36 320i -92

                Comment

                • sspit
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 357
                  • Lappeenranta

                  #9
                  paljon kustantaa toi 140kPa korkki lämppäriin? mistä niitä saa?
                  BMW 325i

                  Comment

                  • NiKo-79
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 220
                    • Oulu

                    #10
                    mikähän ajatus siinä on takana, että on nostettu 140kPa -> 200kpa
                    ..kai siinä joku idea on, ku pitää valmistaa jostain syystä eripaineisia korkkkeja..? :?
                    325xi e90
                    Ex. 320d e46
                    Ex. 325i e36

                    Comment

                    • jani1632
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 2243
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by sspit
                      paljon kustantaa toi 140kPa korkki lämppäriin? mistä niitä saa?
                      Merkkiliike...viimeksi maksoi 19e
                      Tallin täytteet:
                      E70 3.0d -09
                      E34 540ia -94
                      E39 520d -00
                      E39 528i M-sport -00
                      E60 520i -04
                      E30 -86
                      E61 520da -09

                      Comment

                      • tth78
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 346
                        • Turku

                        #12
                        Motonetistä löytyy!



                        JÄÄHDYTTIMEN KORKKI BMW 300-SARJA E36 91--98
                        Pitää jäähdyttimen paineen oikeana
                        300-s E36 Kierrekorkki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7463 9.08 ???
                        Mini Countryman PHEV 2018
                        -
                        ex. Primera 05
                        ex.E36 318iS coupe ´92

                        Comment

                        • Cyrbanen
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2003
                          • 66
                          • Helsinki

                          #13
                          Jos jotain kiinnostaa, niin tuo kyseinen tth78:n mainitsema Motonetin korkki on merkiltään MotoRad ja malliltaan T29. Paine siinä on 18 lbs = n. 1,24 bar = 124 kPa. Hieman on siis vielä säyseämpi kuin tuo BMW:n oma 140 kPa:n korkki.
                          Sitä se on.

                          Comment

                          • SilverToy
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 139

                            #14
                            jos se vuotaa lohkon edestä,(sellasest pyöreest syvennyksest) on se merkki siitä et vesipumppu sökö.se on tehty sellaseks et viimeistään siitä tietää milloin pummpu on vaihtokunnosssa.näyttäis olevan samat oireet ku munki bemus oli ja vespummpu män vaihtoo...
                            BMW............Toys for big boys!

                            Comment

                            • iikka
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2597
                              • Oulu

                              #15
                              eikös se oo melko vakio vika kutosbemareissa et kansipahvi menee tai huonossa lykyssä kansi halki!! äkkiähän sen näkee jos nesteet ja öljyt sekasi ku ravottaa vähä venakopan korkkia
                              Speed costs, how fast you wanna go?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎