Itse kallistuisin kaasuläpän asentotunnistimeen tai sitten ilmamäärämittariin. Helposti selviää se onko se kunnossa ku käynnissä ollessa irrotat sen liittimen. Jos kone sammuu, tai käynti muuttuu niin toimii. Jos pysyy samana nii on rikki.
Itse kallistuisin kaasuläpän asentotunnistimeen tai sitten ilmamäärämittariin. Helposti selviää se onko se kunnossa ku käynnissä ollessa irrotat sen liittimen. Jos kone sammuu, tai käynti muuttuu niin toimii. Jos pysyy samana nii on rikki.
Kaasuläpän asennontunnistimen virtapiuhaa en ole vielä kokeillut repäistä irti, mutta ilmamassamittarin piuhan irrotin, ja kone sammui.
Ton ikäsessä is:ssä ei ole ilmamassamittaria vaan määrämittari jota ei voi testata (eikä tarvitse) samalla tavalla ja auto sammuu aina kun piuhan nykäsee irti.
Minulla oli pitkään sama,ja sit hävisi tyhjäkäynti kanssa. Kylmänä ei käynyt tyhjää mutta veti paremmin ja lämpösenä oli laiska ja kierrokset joskus heitteli. Mulla oli vikana se letku (en tiiä nimeä,ja oon huono selittämään). Se letku tulee siitä imusarjan alta siihen ilmanputsarille,pituutta letkulla on jotain 30cm vain. Mulla se on tälläki hetkellä tosi huonosti kiinni,ku pitäis vaihtaa se ku se on murtumia täynnä ja näin (oon laakkoselle tilannut,kestää vaan siinä että saa sen) . Toivottavasti tuosta jotain apua on Ja ku se letku on irti,niin sen SAA toimimaan silleen että ottaa ilmanputsarin kopan auki ja antaa sen ettiä uudet säädöt niin se toimii jotenkin,mutta het ku painaa kaasua enemmän niin se ei pysy tyhjää ollenkaa.
No mutta imuvuodot on tarkistettu. Niitä ei ainakaan päältäpäin löytyny. Näkyisikö tuo ilmamäärämittari vikakoodeissa, jos hiilipinta ei olisi kontiksessa?
Vaihdettuani tuon venttiilin, alkoi auto käymään oudosti.
Liikennevaloihin pysähdyttyä, jää välillä kierrokset +1200tpm. Ja tänään töihin tullessani kierrokset nousi 1300rpm -> 1500 jonka jälkeen tipahti taas 1300rpm ja sama ruleanssi uudelleen. Eli pientä humppakäyntiä. Parkkihalliin tultuessa kierrokset tipahti n 500rpm tienoille, jolloin auto meinasi sammua.
Kierrokset palautuivat normaaleiksi hetken röpöttelyn jälkeen.
Comment