Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 lisää voimaa -projekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 120
    • Schrick-Region

    #16
    Originally posted by Aksuli89 View Post

    kantta en ala irroittelemaan ja moottorinohjaukseen saa riittää pelkkä lastu jotta saan bensakartata riittämään ja rikastettua hiukan..

    mahtaakohan nokkien vaihto vaatia jo uuden ECU:m? tuskin enään oma ohjaus riittää muuten...

    Siemenssin boksiin ei voi laittaa lastua. Boksin voi ohjelmoida, mutta paikkoja on Suomessa vissiin kaksi. Harinen on edullisempi kuin Karala.

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #17
      Originally posted by Radar View Post
      Siemenssin boksiin ei voi laittaa lastua. Boksin voi ohjelmoida, mutta paikkoja on Suomessa vissiin kaksi. Harinen on edullisempi kuin Karala.

      joo tiedän.

      mahtaisko riittää toi "vakio-viri-ohjelma" uusien nokkien kanssa, ei siis "custom" kun ittellä on tulossa noi ohjelmointivälineet...


      Onko kellään tietoa onko 325 nokissa eroa 328 nokkiin... käsittääkseni pakosarjat on samat..

      imusarjassa eroa mutta ei sillä pelkästään varmaan samoihin lukemiin 328 kanssa päästä, mahtaakohan varaosanumeroissa olla eroavaisuuksia?

      ainakin luulis 325 nokkien sopivan suoraan paikalleen?
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • Radar
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 120
        • Schrick-Region

        #18
        pakosarjat ovat 325:ssa valurautaa ja 328:ssa peltiä.

        harinen muuten kehui noita 328:sin pakosarjoja että väännöt säilyy ja silti saa näillä miedoilla virityksillä hyvät tehot. ovat ikäänkuin kompromissi sarjat.

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4987
          • 013

          #19
          Mites se nyt olikaan...

          Oliko että B25 pakonokka B28 imunokaksi ja pakonokan viet ammattilaiselle hiontaan.. Vai toisinpäin.. Ei muista

          Kummiskin toinen B25 nokista oli arvoiltaa lähes sama kuin Jenkki M3:n mikä perustuu samaan koneeseen.. Tälläkin foorumilla PALJON juttua asiasta!

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Saa halvalla lisää voimaa. Alle viiden tonnin tekee jo yhtä sun toista kivaa.

            EDIT: Lukihan se budjettikin tuolla.
            200€. Ei se ole mikään viritysbudjetti. Sen verran pitää varata V-poweriin ja moottorin huolto-osiin rahaa dynotalkoita varten.
            Last edited by petrolhead; 17-11-2010, 19:17.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6693
              • .......

              #21
              Paras kun ostat sillä 200€ vaikka huolto-osia.
              Ecun ohjelmointikin maksaa n.450-500€.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • rick the rocket
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 191
                • Mänts

                #22
                ...Tai teet niin kuin minä. e36 328 vaihtui e34 540 manuaali toukkaan. Erillä tavalla tuo liikkuu... Ei vaiten, tuli tarvetta farkulle + on tuo v8 niin makoisa ajettava.
                E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  #23
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Saa halvalla lisää voimaa. Alle viiden tonnin tekee jo yhtä sun toista kivaa.

                  EDIT: Lukihan se budjettikin tuolla.
                  200€. Ei se ole mikään viritysbudjetti. Sen verran pitää varata V-poweriin ja moottorin huolto-osiin rahaa dynotalkoita varten.

                  kuten jo sanoin että mitään kallista ei ole tarkotus tehdä ja tarkotin että tolla 200 eurolla sais käytetyt 325 nokat jo...

                  niistä nokista jos löytyis enemmän tietoa kun ite ole löytänyt...
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • Lanakt
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 147
                    • Helsinki / Orimattila

                    #24
                    Originally posted by Aksuli89 View Post
                    tarkoittaa piuhat + boksi + softa millä saa ajettua huoltoportin kautta softan tupaan.

                    löytyy myös muihin autoihin softia. vink vink
                    KWP 2000? Have fun

                    Comment

                    • Radar
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 120
                      • Schrick-Region

                      #25
                      Mitä mieltä ootte tuosta 119 nm/l ominaisväännöstä mistä mainitsin? Voiko olla mahdollista?
                      Vai olisiko kyseiselle motille tehty aika paljon muutakin kuin mainitut muutokset.....

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6693
                        • .......

                        #26
                        Noita vakionokkiakin on joka lähtöön ainakin realoem numeroiden perusteella.
                        Saman moottorimallin nokissa vissiin jotain eroja korimallien välillä?
                        Aika sekavaa.

                        Milläs laitteella meinaat ohjelmoida tuota siemensin ecua?
                        Last edited by JJT; 17-11-2010, 19:48.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          #27
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          Last edited by Takalo_kari; 17-11-2010, 21:10.
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            #28
                            [QUOTE=JJT;2198871]Noita vakionokkiakin on joka lähtöön ainakin realoem numeroiden perusteella.
                            Saman moottorimallin nokissa vissiin jotain eroja korimallien välillä?
                            Aika sekavaa.




                            niistä varaosanumeroista tuskin kukaan mitään nousuja tietää, mutta jos jollain olis käytännön kokemuksia?
                            Last edited by Takalo_kari; 17-11-2010, 21:20.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              #29
                              Hyvä vaan, sulla ei oo autossa OBD porttia mihi toi ohjelmointilaite tulee kii.

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6693
                                • .......

                                #30
                                "kaasuläpät suurensin itse"
                                Minkäskokoisen läpän sorvasit? Vakiokoteloon?
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎