Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m43 -94 bemu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keijon
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 29
    • mustasaari

    e36 m43 -94 bemu

    Pojan bemusta kyse. Oli sitten ajanut lämpö-mittari punaisella kotiin. Nesteitä oli hävinnyt ja annettiin mennä vain. No vuotoja löytyi. Vesipumppu joka vaihdettu sekä kannen päässä toi muovinen putkihaaroitin vuoti joka sitten vaihdettiin. Nyt rupee epäilyttämään mahdollinen kansivika. Nesteitä häviää muttei näkyvästi. Ajossa paineet koneessa nousee korkealle ( letkut kivi kovat ). Pepsipullo-ilmauksessa ilma ei ota loppuakseen tunninkaan ilmauksen jälkeen. Kun tuntuu ettei enää tuu ilmaa vähän kaasuttelee niin taasen pullossa kuplat käy ja taas letkua puristellessa tulee taas ilmaa. Käy hyvin, mutta kun sammuttaa ja tekee uuden startin niin lähtee n.4sekunnin startilla ja käy hetken raskaasti.Ajellessa kun kone tykjäkäynnillä niin flekti pukkaa viileää ilmaa ja taas kun vauhtiin päästään niin tulee lämmintä. Eli ilmaa järjestelmässä joka voisi tulla esim. Hiushalkeamasta jäähdytysneste-kanavan ja pakokaasujen välissä. Saako kannatusta :think:think? Puristuspaineet ok eikä sekoitu öljyn kanssa. Jos on halki niin saako noita korjattua koneistamoilla ja onko hinnasta yhtään vinkkiä ? Niin ja vielä saako motista jostain tyhjättyä nesteitä vai onko ainut paikka syylärin pohjaruuvi ?
    Last edited by keijon; 18-12-2010, 15:14.
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    #2
    No jos mittari tapissa ajeltu niin todennäköisesti kannen purkuun pääsee. Kuulostaa nuo oireetkin siltä.
    Korjaamisesta en osaa sanoa jos on halki, luulisin että varmin kun hommaa ehjän purkuautosta.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by keijon View Post
      Oli sitten ajanut lämpö-mittari punaisella kotiin. Nesteitä oli hävinnyt ja annettiin mennä vain.
      Ou jee, näin pitää menetellä jos mittari on punaisella, lisää lämää.

      Anteeksi.

      Comment

      • ROne
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 468
        • 90850

        #4
        ~600€ saa koko moottorin kotiovelle ebaysta, omasta mielestäni paras vaihtoehto. Linkin mosalla ajettu 150tkm

        sigpic
        e24 635csi

        Ex e39 530i touring
        Ex e36 325i coupe ratalelu
        Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
        Ex e39 528i
        Ex e36 320i
        Ex e36 "328i" cab Individual
        Ex e46 330xi

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          #5


          Tuossa näyttäisi olevan raakakansi myynnissä, jos on ehjä niin halvalla lähtee kyllä.

          600€ budjetilla kyllä rakentaa jo vanhaa moottoria paljon, jos mielenkiintoa ja taitoa riittää. Niin korjaisin kyllä ennemmin vanhan moottorin. Ellei nyt ihan puolta miljoonaa ole vielä keretty ajaa.

          Comment

          • ROne
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 468
            • 90850

            #6
            Riippuu homman kannattavuus todellakin noista kilometreistä.
            sigpic
            e24 635csi

            Ex e39 530i touring
            Ex e36 325i coupe ratalelu
            Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
            Ex e39 528i
            Ex e36 320i
            Ex e36 "328i" cab Individual
            Ex e46 330xi

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Ei kannata moista konetta kyllä remppailla..Kokonaisen auton saa ~800-1200e..joten turhaa touhua.

              Tuossahan juuri Discohai nimimerkillä oli vompatti myynnissä tonnilla jne.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                #8
                Se nyt tietysti riippuu ihan autosta.

                Jos vähäiset kilometrit, hyvä kunto, tunne ja käyttöarvoa paljon eikä ole tarkoitus luopua heti. Ja vielä jos sattuu olemaan jotain lisävarusteitakin. Niin miksei.

                800-1200€ budjetilla nyt ei saa mitään muuta, kun kasan paskaa Ja mielipideasioitahan nämä, vompatista en maksaisi edes tonnia ellei kyse oikeesti hyvästä yksilöstä.

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Micce///M View Post
                  800-1200€ budjetilla nyt ei saa mitään muuta, kun kasan paskaa Ja mielipideasioitahan nämä, vompatista en maksaisi edes tonnia ellei kyse oikeesti hyvästä yksilöstä.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • NCmotorsport
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 645
                    • Naantali

                    #10
                    Kansitiivistehän ainakin tuosta on mennyt. kansi irti ja viet koneistamolle koeponnistukseen, jos ei haljennut, niin uusilla tiivisteillä takaisin nippuun ja kovaa ajoa. tiivisteethän eivät paljoa maksa. tiivisteet ja kansipultit 200e?? + koneitustyöt 150-200e?? + öljyt ja jäähdytin nesteet.

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6020
                      • Sipoo

                      #11
                      Originally posted by NCmotorsport View Post
                      Kansitiivistehän ainakin tuosta on mennyt. kansi irti ja viet koneistamolle koeponnistukseen, jos ei haljennut, niin uusilla tiivisteillä takaisin nippuun ja kovaa ajoa. tiivisteethän eivät paljoa maksa. tiivisteet ja kansipultit 200e?? + koneitustyöt 150-200e?? + öljyt ja jäähdytin nesteet.
                      Täältä liputan tämän puolesta!

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • Metalgod
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 201
                        • Helsinki

                        #12
                        Kannen oikaisu ja uudet tiivisteet. Joku koneistamo oikaisee parilla kympillä.
                        -530dA 600 Nm
                        - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                        Comment

                        • keijon
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 29
                          • mustasaari

                          #13
                          Kiitoksia

                          Paljon hyviä vinkkejä ja eikun kansi irti ja tutkimaan. Auto muuten maalailtu ja laiteltu joten en ainakaan menopeliä rupea vaihtamaan. Ajettu alle 200 000. Hmmm vielä kun tietäis miten tuon nestepinnan saisi alle kannen ennen irroitusta ??? onko vinkkejä. Ja tosiaan kiitos kaikille tämänhetkisistä vinkeistä

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6693
                            • .......

                            #14
                            Originally posted by keijon View Post
                            Paljon hyviä vinkkejä ja eikun kansi irti ja tutkimaan. Auto muuten maalailtu ja laiteltu joten en ainakaan menopeliä rupea vaihtamaan. Ajettu alle 200 000. Hmmm vielä kun tietäis miten tuon nestepinnan saisi alle kannen ennen irroitusta ??? onko vinkkejä. Ja tosiaan kiitos kaikille tämänhetkisistä vinkeistä
                            Lohkossa pitäis olla proppu pakosarjan puolella josta voi tyhjentää nesteet.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎