Originally posted by GARFFi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 1994 abs vian ratkaisu
Collapse
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by peto2 View Postalkoko ne absit toimimaan?
Nyt vaan miettiny että mikä sootana siä rupes koliseen töyssyissä apukuskin puolella edessä. Ei paljo jää vaihtoehtoja muutaku iskarin yläpää, kun katsurikaan ei väljää oo löytäny.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Täältäkin ääni tälle ja samalla nostoa!
Itsellä ekan kerran ABS-valo syttyi viime kesänä, mutta sammui katkaistaessa virrat. Ajattelin että ehkei sen kummemmasta ollut kyse, kun ei enää heti ilmestynyt. Mutta eikös sama toistunut parin kuukauden päästä ja yhä tihenevään tahtiin. Lopulta viasta tuli lähes säännöllinen, aina valo syttyi noin 15-30min ajon kuluttua, mutta aina hävisi virrat katkaisemalla. Taisipa kerran sammua jopa itsestäänkin pitkän ajomatkan aikana. Ehkä noin joka toisella ajokerralla vika ilmeni. Kuvittelin homman liittyvän jotenkin kosteaan keliin, silloin vika saattoi olla yleisempi.
Nyt sitten katsastuksen lähestyessä oli vain pakko tehdä jotain. Lukuisat ketjut täältäkin tuli lueskeltua. Hommasin jopa sarjaportillisen läppiksen (60€) ja siihen Carsoftin (40€) vian paikantamiseksi, mutta eihän nämä toimineet. Tai oikeastaan, ainoastaan airbag-moduli vastasi, loput mykkiä!? Paniikissa modi INPA:lle, josko olisi "herkempi", mutta sama tulos tälläkin. Aikaa tuli vietettyä enemmänkin eri ketjujen parissa noihin vikadiagnostiikkoihin liittyen, homma alkoi jo vituttaa!
Sitten löysin "oldschool"-menetelmät (foorumilta jälleen) ja mittailemaan vastusarvoja ja pulsseja renkailta. Takaoikea näytti 1055ohm muiden ollessa 1025-1035ohm. Lisäksi pyöritellessä takaoikean jännitepiikit ylsivät n.6 volttiin (epätarkka tulos yleismittarilla), muiden jäädessä selvästi pienemmiksi. Olin jo varma että vika on löytynyt. Uusi anturi (40€) motonetista. Eipä ollut "oikeaa" mallia, eli tämä oli muovirungollinen. Mutta tällä mentiin. Vanhan irroitus osoittautui odotetusti veemäiseksi. Ensin pultti, jonka kanta meni käyttökelvottomaksi ja sitten itse anturipää, joka käytännössä piti kaivaa pois. Eli toiveet vanhan anturin pelastamisesta romuttuivat. Mutta uusi anturi kiinni ja toiveikkaana koeajolle...
Mutta eikös se saakeli taas syttynyt! Vitutuksessa jälleen foorumia tutkailemaan. Mutta onneksi löysin tämän topikin. Näillä tiedoin etenin ja jo heti vastusarvoja mittailessa homma varmistui, välillä tuli ääretöntä mittariin. Travel Sensor irti ja osiksi - odotettu tulos (ks. kuva), juotokset pettäneet. Varovaisella purkamisella anturi oli kuitenkin korjattavissa ja säästyi edes se 120€.
Kiitokset tänne ja tämä ehdottomati jonnekin stickyksi tai kunnolla näkyviin, jotta seuraavatkin löytävät nimim. lukemattomia ABS-topikkeja lueskellut.BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
-------------------------------
BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98
Comment
-
-
Nosto. Täällä ei rahallisia säästöjä tullut, mutta työtä varmaan senkin edestä. Oirehti kontaktivian oloisesti, ajettaessa töyssyyn syttyi ABS-valo, sateella herkemmin. Rosvosin ratalaitteesta toimivaksi tiedetyn tehostajan anturin, molemmat näyttivät näyttivät täysin samoja arvoja yleismittarilla mitatessa, toisessa laidassa ääretöntä. Vaihdoin ehjäksi tiedetyn käyttökiesiin ja vika hävisi. Täytyy avata se risa paremmalla ajalla.
Vikakoodit luettiin hyvämaineisella korjaamolla ABS-valon palaessa, antoi herjoja muutamasta pyörän anturista. Auto tullut linjalta 7/93.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Mistäs tämän anturin löytää 2/96 valmistetusta kolmekutosesta?
Itse vika on niinkin hauska, että abs toimii, mutta valo palaa silti mittaristossa
Edit: Taitaa puuttua koko anturi, jos ei ole ASC:tä?Last edited by asis; 04-11-2018, 23:41.E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostMistäs tämän anturin löytää 2/96 valmistetusta kolmekutosesta?
Itse vika on niinkin hauska, että abs toimii, mutta valo palaa silti mittaristossa
Edit: Taitaa puuttua koko anturi, jos ei ole ASC:tä?- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Comment