Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i käy rikkaalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antteri
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 222
    • Tampere

    #31
    Originally posted by Hemi View Post
    Ne ovat nokiset myös ilmaylimäärällä koska palamistapahtuma ei ole täydellinen.
    Ahaa... no en kyllä tiedä mistä tuota ilmavuotoa enää voisi etsiskellä ellei sitten separaattori vuoda sen verran? Olen kyllä kertaalleen joskus vuos-pari takaperin sepon avannut ja silloin näytti kalvo suht. ehjälle :think

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #32
      Onko pakopuoli tutkittu ettei pakosarjan laipat ole murtuneet tai tiivisteet vuoda? Tällöin tietysti pääsee myös happea sekottamaan mittausta.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • antteri
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 222
        • Tampere

        #33
        Pakopuoli on vielä tutkimatta. En ole ainakaan huomannut, että sieltä savua tulisi tai pitäisi ääntä, mutta täytyypä yrittää tutkia tarkemmin tämäkin. Taitaa vaan aika hankala olla tutkia pakosarja paikallaan?

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #34
          Separaattori, tai huohotinletku/t rikki. Ei näissä montaa mahdollisuutta ole..
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • antteri
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 222
            • Tampere

            #35
            Täytyy varmaan laittaa uusi separaattori tilaukseen. Bensanpaineet voisi myös käydä mittauttamassa jossain. Jos nämä ei auta niin alan epäilemään suutin vikaa.

            Comment

            • antteri
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 222
              • Tampere

              #36
              Separaattori nyt vaihdettu eikä tuntunut olevan minkäänlaista vaikutusta toimintaan. Edelleen vaan tärisee tyhjäkäynnillä ja kierrokset laskee lopulliseen tyhjäkäyntinopeuteen hitaasti. Kulutus myös koholla ja alaväännöt tuntuisi olevan kateissa, ainakin osittain.

              Mitä nyt olen vastaavia vikoja lueskellut täältä foorumilta niin kaikilla on ollut niinpäin, että kylmänä toimii ja vetää hyvin, mutta lämpösenä alkaa ongelmat ja minulla on juuri päinvastoin ?? Voisiko huonosti toimiva MAF vaikuttaa nimenomaan tuohon, että kylmänä toiminta vielä heikompaa kuin mitä lämpöisenä? Alkaa epäilyttää jo pikkuhiljaa tuo moottorinohjausboxin toiminta kun ei tunnu tämä vika selviävän ei sitten millään...

              Comment

              • antteri
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 222
                • Tampere

                #37
                Miten pystyy varmistamaan, että toimiiko VANOS oikein? Lueskelin oireita jotka liittyy VANOS vikaan niin siellä oli juuri ne oireet jotka pätee tuohon omaankin eli epätasainen tyhjäkäynti, heikko vääntö < 3000 rpm ja kohonnut bensankulutus? Miten yleisiä noi VANOS viat on tuollasessa 165 tkm ajetussa? Tiivisteiden vaihto VANOKSEEN taitaa olla suht. yksinkertainen operaatio kunhan vain löytyy noi nokka-akseleiden / kampiakselin lukituspalat ?

                Comment

                • antteri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 222
                  • Tampere

                  #38
                  Voiko nakutusantureissa olla vikaa vaikkei tulisikaan vikakoodia? Tai miten paljon sotkee koneen toimintaa, jos anturit ei syystä tai toisesta olisi oikeassa momentissa?

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    #39
                    Ootko ottanu itse moottorinohjain boksia ulos ja kattonu onko se tila täynnä paskaa ja että onko siellä ollu vettä?

                    Omassa ainakin oli lehtiä tjs sopivasti ja hapettumaa näkyi ECU:n piirilevyllä kun se tuli jossain vaiheessa vaihdettua.

                    Joku sadevesikanava menee tukkoon mistä sinne tulee kamat boksin luokse sitten.
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • antteri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 222
                      • Tampere

                      #40
                      En ole boxiin vielä kurkannut. Voisi kyllä tsekata. Lähteekö ihan helposti irti ja onko jotain mitä pitää huomioida kun irrottaa?

                      Onko sytytys miten tarkka noiden "tulpanhattujen" kunnosta eli noista kumiputkiloista jotka tulee puolan ja tulpan väliin? Näytti olevan yhdestä ainakin hieman murtuillut se kumi siitä tulpan päästä.

                      Mulla muuten tyhjäkäynnillä kierrokset on mittariin mukaan 500rpm. INPA kyllä näyttää kierrosluvuksi ~700rpm, että ilmeisesti mittarivirhe vain. Se vaan, että kaasutuksen jälkeen välillä kierrokset tippuu mittarin mukaan ~700 rpm josta lähtee h-i-l-j-a-k-s-i-i-n pudottamaan tonne 500 rpm. Toimiiko muilla samoin vai laskeeko kierrokset kaasutuksen jälkeen tyhjäkäynnillä suoraan lopulliseen arvoon?

                      Comment

                      • antteri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 222
                        • Tampere

                        #41
                        Tein tuossa pientä testiä pihassa irrottelemalla eri antureita, MAF, lambdat ja Vanoksen solenoidin piuhankin irrotin. Tuo MAFin piuhan irrottaminen vaikutti sen verran, että sen jälkeen tyhjäkäynti oli vielä aiempaakin huonompi eli täristyksen lisäksi alkoi soutamaan kierroksia 2-3s välein ehkä n. 50-100 rpm verran. Muuten sitten joka kerralla täristi ihan samalla tavalla. Mikä hitto tuota vaivaa?? Onko se vaan niin paska

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          No vanoksen toiminnan näät kun seuraat nokan asentoa, yli 2500rpm pitäisi aikaistaa reilu 20 astetta. Tarkista se.
                          Mikä siinä nyt on vielä ongelma? Mitä ne lambdakorjaukset nykyään sanoo?
                          Separaattorilta öljynpaluu tikun juureen auki, kulkee ilma läpi?
                          Kun korkin avaa tyhjäkäynnillä niin pieni imu olemassa?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • fRONik-_-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2010
                            • 684
                            • Helsinki

                            #43
                            Kun korkin avaa tyhjäkäynnillä niin pieni imu olemassa?


                            Pakko kysyä että mitä jos sitä pientä imua ei tunnu? kyseessä e36 320i -91 vanokseton.
                            Nykyiset.
                            Harraste:
                            BMW E30 325i -88 700Hv
                            Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                            Ex.
                            Volkswagen Golf 1.8 -9
                            2
                            Volkswagen Vento 1.8 -92
                            BMW E36 316i -92
                            BMW E36 320i -91

                            BMW E36 320 -92
                            BMW E36 318is M-Sport -95
                            BMW E36 323i -99
                            BMW E90 330D -07 M-Sport
                            BMW E36 325i -92 "M3"

                            Comment

                            • antteri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 222
                              • Tampere

                              #44
                              Ongelmana on ainakin epätasainen ja ravistava tyhjäkäynti. Väännöt on saattanut ehkä hieman parantua tai sitten kuvittelen vaan. Kyllä kait tuo Vanos toimii ja olen kyllä INPAlla katsonutkin, että nokan asento muuttuu tuon ~20 astetta. Tosin se muuttuu tyhjäkäynniltä 22 astetta -> 40+ astetta. Näin päin sen ilmeisesti pitääkin toimia?

                              En ole koittanut tuntuuko imua öljyntäyttö aukossa, vois koittaa. Sen olen koittanut, että kun korkin ottaa pois niin käynti huononee oleellisesti. Separaattorin ja öljytikun väliä en ole tutkinut, että onko se auki. Mitäs tuo aiheuttaa, jos olisi tukossa? Huomasin, että imusarjaan pääsee jostain hieman öljyä.

                              EDIT: yksi lisähuomio, voi olla ihan turha, mutta mainitaan nyt kuitenkin. Eli tyhjäkäynnillä jostain konehuoneen suunnilta kuuluu n. 4s välein sellanen vaimea kumahdus. Mistähän voisi olla kyse? Ja tosiaan tuon kuulee parhaiten auton sisään.
                              Last edited by antteri; 06-04-2011, 22:32.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #45
                                Originally posted by fRONik-_- View Post
                                Kun korkin avaa tyhjäkäynnillä niin pieni imu olemassa?


                                Pakko kysyä että mitä jos sitä pientä imua ei tunnu? kyseessä e36 320i -91 vanokseton.
                                Ei koske sun autoa, M50 on ihan erilainen huohotus enkä muista ulkoa miten letkut on kytketty.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎