Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i käy rikkaalla?
Collapse
X
-
Separaattori, tai huohotinletku/t rikki. Ei näissä montaa mahdollisuutta ole..sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Separaattori nyt vaihdettu eikä tuntunut olevan minkäänlaista vaikutusta toimintaan. Edelleen vaan tärisee tyhjäkäynnillä ja kierrokset laskee lopulliseen tyhjäkäyntinopeuteen hitaasti. Kulutus myös koholla ja alaväännöt tuntuisi olevan kateissa, ainakin osittain.
Mitä nyt olen vastaavia vikoja lueskellut täältä foorumilta niin kaikilla on ollut niinpäin, että kylmänä toimii ja vetää hyvin, mutta lämpösenä alkaa ongelmat ja minulla on juuri päinvastoin ?? Voisiko huonosti toimiva MAF vaikuttaa nimenomaan tuohon, että kylmänä toiminta vielä heikompaa kuin mitä lämpöisenä? Alkaa epäilyttää jo pikkuhiljaa tuo moottorinohjausboxin toiminta kun ei tunnu tämä vika selviävän ei sitten millään...
Comment
-
-
Miten pystyy varmistamaan, että toimiiko VANOS oikein? Lueskelin oireita jotka liittyy VANOS vikaan niin siellä oli juuri ne oireet jotka pätee tuohon omaankin eli epätasainen tyhjäkäynti, heikko vääntö < 3000 rpm ja kohonnut bensankulutus? Miten yleisiä noi VANOS viat on tuollasessa 165 tkm ajetussa? Tiivisteiden vaihto VANOKSEEN taitaa olla suht. yksinkertainen operaatio kunhan vain löytyy noi nokka-akseleiden / kampiakselin lukituspalat ?
Comment
-
-
Ootko ottanu itse moottorinohjain boksia ulos ja kattonu onko se tila täynnä paskaa ja että onko siellä ollu vettä?
Omassa ainakin oli lehtiä tjs sopivasti ja hapettumaa näkyi ECU:n piirilevyllä kun se tuli jossain vaiheessa vaihdettua.
Joku sadevesikanava menee tukkoon mistä sinne tulee kamat boksin luokse sitten.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
En ole boxiin vielä kurkannut. Voisi kyllä tsekata. Lähteekö ihan helposti irti ja onko jotain mitä pitää huomioida kun irrottaa?
Onko sytytys miten tarkka noiden "tulpanhattujen" kunnosta eli noista kumiputkiloista jotka tulee puolan ja tulpan väliin? Näytti olevan yhdestä ainakin hieman murtuillut se kumi siitä tulpan päästä.
Mulla muuten tyhjäkäynnillä kierrokset on mittariin mukaan 500rpm. INPA kyllä näyttää kierrosluvuksi ~700rpm, että ilmeisesti mittarivirhe vain. Se vaan, että kaasutuksen jälkeen välillä kierrokset tippuu mittarin mukaan ~700 rpm josta lähtee h-i-l-j-a-k-s-i-i-n pudottamaan tonne 500 rpm. Toimiiko muilla samoin vai laskeeko kierrokset kaasutuksen jälkeen tyhjäkäynnillä suoraan lopulliseen arvoon?
Comment
-
-
Tein tuossa pientä testiä pihassa irrottelemalla eri antureita, MAF, lambdat ja Vanoksen solenoidin piuhankin irrotin. Tuo MAFin piuhan irrottaminen vaikutti sen verran, että sen jälkeen tyhjäkäynti oli vielä aiempaakin huonompi eli täristyksen lisäksi alkoi soutamaan kierroksia 2-3s välein ehkä n. 50-100 rpm verran. Muuten sitten joka kerralla täristi ihan samalla tavalla. Mikä hitto tuota vaivaa?? Onko se vaan niin paska
Comment
-
-
No vanoksen toiminnan näät kun seuraat nokan asentoa, yli 2500rpm pitäisi aikaistaa reilu 20 astetta. Tarkista se.
Mikä siinä nyt on vielä ongelma? Mitä ne lambdakorjaukset nykyään sanoo?
Separaattorilta öljynpaluu tikun juureen auki, kulkee ilma läpi?
Kun korkin avaa tyhjäkäynnillä niin pieni imu olemassa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Kun korkin avaa tyhjäkäynnillä niin pieni imu olemassa?
Pakko kysyä että mitä jos sitä pientä imua ei tunnu? kyseessä e36 320i -91 vanokseton.Nykyiset.
Harraste:
BMW E30 325i -88 700Hv
Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport
Ex.
Volkswagen Golf 1.8 -92
Volkswagen Vento 1.8 -92
BMW E36 316i -92
BMW E36 320i -91
BMW E36 320 -92
BMW E36 318is M-Sport -95
BMW E36 323i -99
BMW E90 330D -07 M-Sport
BMW E36 325i -92 "M3"
Comment
-
-
Ongelmana on ainakin epätasainen ja ravistava tyhjäkäynti. Väännöt on saattanut ehkä hieman parantua tai sitten kuvittelen vaan. Kyllä kait tuo Vanos toimii ja olen kyllä INPAlla katsonutkin, että nokan asento muuttuu tuon ~20 astetta. Tosin se muuttuu tyhjäkäynniltä 22 astetta -> 40+ astetta. Näin päin sen ilmeisesti pitääkin toimia?
En ole koittanut tuntuuko imua öljyntäyttö aukossa, vois koittaa. Sen olen koittanut, että kun korkin ottaa pois niin käynti huononee oleellisesti. Separaattorin ja öljytikun väliä en ole tutkinut, että onko se auki. Mitäs tuo aiheuttaa, jos olisi tukossa? Huomasin, että imusarjaan pääsee jostain hieman öljyä.
EDIT: yksi lisähuomio, voi olla ihan turha, mutta mainitaan nyt kuitenkin. Eli tyhjäkäynnillä jostain konehuoneen suunnilta kuuluu n. 4s välein sellanen vaimea kumahdus. Mistähän voisi olla kyse? Ja tosiaan tuon kuulee parhaiten auton sisään.Last edited by antteri; 06-04-2011, 22:32.
Comment
-
-
Originally posted by fRONik-_- View PostKun korkin avaa tyhjäkäynnillä niin pieni imu olemassa?
Pakko kysyä että mitä jos sitä pientä imua ei tunnu? kyseessä e36 320i -91 vanokseton.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment