Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50TUB25 M52B28 swap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jad
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 279
    • Helsinki

    E36 M50TUB25 M52B28 swap

    Olisi tarkoitus nostaa M50B25 pois ja laittaa M52B28 tilalle. M50 imusarja on tarkoitus jättää. Toimiiko M50 pyörintänopeus ja nokka-akselitunnistin anturi, sekä vanos ohjain M52:ssa?
    Last edited by jad; 30-05-2011, 18:00.
    www.carbonracingteam.fi
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Originally posted by jad View Post
    Olisi tarkoitus nostaa M50B25 pois ja laittaa M52B28 tilalle. M50 imusarja on tarkoitus jättää. Toimiiko M50 pyörintänopeus ja nokka-akselitunnistin anturi, sekä vanos ohjain M52:ssa?
    Taitaa vaatia m52 omat anturinsa, joku voi vielä varmistaa.
    Noissa ei ole erikseen vanos ohjainta, vaan ecu hoitaa senkin.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      M52 dampperissa on eri nollakohta, ja anturit on erilaiset sähköisesti, fyysisesti käyvät ristiin. Koneen lämpöantureille ei välttämättä ole m52 kannessa paikkaa, riippuen iästä (m50 kaksi erillistä, m52 yksi hybridi). Vanos on sama.

      M50 ja M52 boksien johtosarjat poikkeaa, joten ei sovi sekottaa bokseja ja johtosarjoja jos sellainen tulee eteen.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • eukko
        BTCF Member
        • Dec 2003
        • 127
        • Luoma, Kirkkonummi

        #4
        Koitetaas auttaa vähän.
        Vaihtoehtoja on erilaisia.
        Minkä vuosimallin e36 on kysessä vanos vai ei?
        Ensikksi pitäisi tietää mistä korista m52b28 kone on e36 328, e39 528, e46 328?

        Vaihtoehto 1 (E36) Vaihdat m52b28 kaikkineen apulaitteineen myös (ecu), kaikissa m52b28 koneisiss taitaa olla ecussa käynnistyksenesto (ews 2).
        Jos sinulla on e36 käynnistyksen esto valmiina niin b28 ecu pitää vain koodata autossa oleviin ews moduuleihin keskenään eikä sen kummempia johtoja tarvitse vetää.

        Vaihtoehto 2
        Jos sinulla ei ole käynnistyksenestoa niin sitten yksi vaihtoehto on että käytät vanhan koneen kaikki anturit m52b28 koneseen. Riippuen autosta onko vanos tai ei niin
        vanha johtosarja jättää vanoksen toimintaan tai sitten vanoksettoman johtosarja ei tee sille mitään, eli periaattessa ecu ei tunnista että olet vaihtanut isomman moottorin tilalle.

        Vaihtoehto 3 jos kone on e39 tai e46 olet sähköjen kanssa kusessa koska kaikissa näissä on käynnistyksenesto (ews 3).
        tällöin voit tehdä samoin kun vaihtoehdossa 2 tai sitten tarvitset jonkin muun moottorin ohjauksen.

        Toivottavasti vinkeistä oli apua.
        -Niklas
        Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

        E60 M5
        I3 120AH

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          e38:sta löytyy vastaava kone kuin e39

          joku olisi kuitenkin kohta kysynyt
          Last edited by Tonton; 23-03-2011, 10:43.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            E46 kopasta ei löydy M52B28 konetta vaan M52TU -moottorisarjan kone, joka on hyvin erilainen. EWS3 tuli myöskin vasta tuohon koneeseen, eli kaikissa M52 sarjan koneissa on EWS2. Kysyjän ongelmaanhan tämä ei vaikuta
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Jotenkin muistelisin että M52 koneissa on Siemensin ja ainakin alkupään M50 koneissa Boschin ohjauselektroniikka eli luulisi eroavaisuuksia löytyvän aika paljon. Mutta ilmeisesti sulla vanoksellinen M50 kone eli taitaa siinäkin olla jo Siemensin ohjauselektroniikka.
              Last edited by Masinol; 23-03-2011, 14:47.
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Originally posted by Masinol View Post
                Jotenkin muistelisin että M52 koneissa on Siemensin ja ainakin alkupään M50 koneissa Boschin ohjauselektroniikka eli luulisi eroavaisuuksia löytyvän aika paljon. Mutta ilmeisesti sulla vanoksellinen M50 kone eli taitaa siinäkin olla jo Siemensin ohjauselektroniikka.
                Bosch pitäis olla m50b25TU:ssakin. b20:ssä aina siemens.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • jad
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 279
                  • Helsinki

                  #9
                  Juu vanoksen ohjaimella tarkoitin vanoksenohjain (solenoidi) venttiiliä.
                  Molemmat koneet on E36:sta ja molemmissa on vanos.

                  M52B28:sta puuttuu nokka-akseli- ja rpm tunnistin. Myös ECU puuttuu.

                  Ja haluaisin tehdä juuri näin.
                  Vaihtoehto 2
                  Jos sinulla ei ole käynnistyksenestoa niin sitten yksi vaihtoehto on että käytät vanhan koneen kaikki anturit m52b28 koneseen. Riippuen autosta onko vanos tai ei niin
                  vanha johtosarja jättää vanoksen toimintaan tai sitten vanoksettoman johtosarja ei tee sille mitään, eli periaattessa ecu ei tunnista että olet vaihtanut isomman moottorin tilalle.
                  Lämpötila anturit ei ole ongelma.
                  Last edited by jad; 23-03-2011, 17:23.
                  www.carbonracingteam.fi

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Siinä tapauksessa laitat vanhasta koneesta dampperin, johtosarjan ja pyörintäanturit -> toimii.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • K_olli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 267
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Tällainen kysymys tuli mieleen että entäs jos M50B25ssa on b28:n nokat. Trikkeripyörä on b28sin imunokassa ainakin täysin erilainen kuten myös nokkapyörän kiinnitys. Onko mitään hyvää kikkaa millä saisi b25sen anturin ja b28sin imunokan saisi rokkaamaan yhdessä? ei viitsisi moottorinohjausta käydä muuttamaan.
                      "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by K_olli View Post
                        Tällainen kysymys tuli mieleen että entäs jos M50B25ssa on b28:n nokat. Trikkeripyörä on b28sin imunokassa ainakin täysin erilainen kuten myös nokkapyörän kiinnitys. Onko mitään hyvää kikkaa millä saisi b25sen anturin ja b28sin imunokan saisi rokkaamaan yhdessä? ei viitsisi moottorinohjausta käydä muuttamaan.
                        Vertailetko vanoksettoman M50 osia B28 osiin?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • K_olli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 267
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Vertailetko vanoksettoman M50 osia B28 osiin?
                          jep juurikin niin
                          Last edited by K_olli; 11-04-2011, 11:07.
                          "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                          Comment

                          • jad
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 279
                            • Helsinki

                            #14
                            Näköjään M50:ssa ja M52:ssa on identtiset dampperit. Saman kokoiset, näköiset ja sama varaosa nro. Muutaman tunnin päästä nähdään onnistuiko :think
                            www.carbonracingteam.fi

                            Comment

                            • M40 Power
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 584
                              • Turun seutu

                              #15
                              Mites kävi?
                              EX: E30, E34, E36, E36 compact

                              Nyk. -99 320D

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎