Olisi tarkoitus nostaa M50B25 pois ja laittaa M52B28 tilalle. M50 imusarja on tarkoitus jättää. Toimiiko M50 pyörintänopeus ja nokka-akselitunnistin anturi, sekä vanos ohjain M52:ssa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M50TUB25 M52B28 swap
Collapse
X
-
Originally posted by jad View PostOlisi tarkoitus nostaa M50B25 pois ja laittaa M52B28 tilalle. M50 imusarja on tarkoitus jättää. Toimiiko M50 pyörintänopeus ja nokka-akselitunnistin anturi, sekä vanos ohjain M52:ssa?
Noissa ei ole erikseen vanos ohjainta, vaan ecu hoitaa senkin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
-
M52 dampperissa on eri nollakohta, ja anturit on erilaiset sähköisesti, fyysisesti käyvät ristiin. Koneen lämpöantureille ei välttämättä ole m52 kannessa paikkaa, riippuen iästä (m50 kaksi erillistä, m52 yksi hybridi). Vanos on sama.
M50 ja M52 boksien johtosarjat poikkeaa, joten ei sovi sekottaa bokseja ja johtosarjoja jos sellainen tulee eteen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Koitetaas auttaa vähän.
Vaihtoehtoja on erilaisia.
Minkä vuosimallin e36 on kysessä vanos vai ei?
Ensikksi pitäisi tietää mistä korista m52b28 kone on e36 328, e39 528, e46 328?
Vaihtoehto 1 (E36) Vaihdat m52b28 kaikkineen apulaitteineen myös (ecu), kaikissa m52b28 koneisiss taitaa olla ecussa käynnistyksenesto (ews 2).
Jos sinulla on e36 käynnistyksen esto valmiina niin b28 ecu pitää vain koodata autossa oleviin ews moduuleihin keskenään eikä sen kummempia johtoja tarvitse vetää.
Vaihtoehto 2
Jos sinulla ei ole käynnistyksenestoa niin sitten yksi vaihtoehto on että käytät vanhan koneen kaikki anturit m52b28 koneseen. Riippuen autosta onko vanos tai ei niin
vanha johtosarja jättää vanoksen toimintaan tai sitten vanoksettoman johtosarja ei tee sille mitään, eli periaattessa ecu ei tunnista että olet vaihtanut isomman moottorin tilalle.
Vaihtoehto 3 jos kone on e39 tai e46 olet sähköjen kanssa kusessa koska kaikissa näissä on käynnistyksenesto (ews 3).
tällöin voit tehdä samoin kun vaihtoehdossa 2 tai sitten tarvitset jonkin muun moottorin ohjauksen.
Toivottavasti vinkeistä oli apua.
-NiklasHuollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.
E60 M5
I3 120AH
Comment
-
-
e38:sta löytyy vastaava kone kuin e39
joku olisi kuitenkin kohta kysynytLast edited by Tonton; 23-03-2011, 10:43.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
E46 kopasta ei löydy M52B28 konetta vaan M52TU -moottorisarjan kone, joka on hyvin erilainen. EWS3 tuli myöskin vasta tuohon koneeseen, eli kaikissa M52 sarjan koneissa on EWS2. Kysyjän ongelmaanhan tämä ei vaikuta325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Jotenkin muistelisin että M52 koneissa on Siemensin ja ainakin alkupään M50 koneissa Boschin ohjauselektroniikka eli luulisi eroavaisuuksia löytyvän aika paljon. Mutta ilmeisesti sulla vanoksellinen M50 kone eli taitaa siinäkin olla jo Siemensin ohjauselektroniikka.Last edited by Masinol; 23-03-2011, 14:47.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by Masinol View PostJotenkin muistelisin että M52 koneissa on Siemensin ja ainakin alkupään M50 koneissa Boschin ohjauselektroniikka eli luulisi eroavaisuuksia löytyvän aika paljon. Mutta ilmeisesti sulla vanoksellinen M50 kone eli taitaa siinäkin olla jo Siemensin ohjauselektroniikka.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Juu vanoksen ohjaimella tarkoitin vanoksenohjain (solenoidi) venttiiliä.
Molemmat koneet on E36:sta ja molemmissa on vanos.
M52B28:sta puuttuu nokka-akseli- ja rpm tunnistin. Myös ECU puuttuu.
Ja haluaisin tehdä juuri näin.Vaihtoehto 2
Jos sinulla ei ole käynnistyksenestoa niin sitten yksi vaihtoehto on että käytät vanhan koneen kaikki anturit m52b28 koneseen. Riippuen autosta onko vanos tai ei niin
vanha johtosarja jättää vanoksen toimintaan tai sitten vanoksettoman johtosarja ei tee sille mitään, eli periaattessa ecu ei tunnista että olet vaihtanut isomman moottorin tilalle.Last edited by jad; 23-03-2011, 17:23.
Comment
-
-
Tällainen kysymys tuli mieleen että entäs jos M50B25ssa on b28:n nokat. Trikkeripyörä on b28sin imunokassa ainakin täysin erilainen kuten myös nokkapyörän kiinnitys. Onko mitään hyvää kikkaa millä saisi b25sen anturin ja b28sin imunokan saisi rokkaamaan yhdessä? ei viitsisi moottorinohjausta käydä muuttamaan."Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"
Comment
-
-
Originally posted by K_olli View PostTällainen kysymys tuli mieleen että entäs jos M50B25ssa on b28:n nokat. Trikkeripyörä on b28sin imunokassa ainakin täysin erilainen kuten myös nokkapyörän kiinnitys. Onko mitään hyvää kikkaa millä saisi b25sen anturin ja b28sin imunokan saisi rokkaamaan yhdessä? ei viitsisi moottorinohjausta käydä muuttamaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment