Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50TUB25 M52B28 swap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jad
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 279
    • Helsinki

    #16
    Hitto, ei saanut savuja vielä eilen. Toivottavasti huomenna ehtisi. Talkoo voimien vähyydestä (lue yksin) johtuen koneen paikalleen nosto vei aikaa
    www.carbonracingteam.fi

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by jad View Post
      Näköjään M50:ssa ja M52:ssa on identtiset dampperit.
      Tarkennetaanpa vielä. M50 dampperi on erilainen kuin M52:ssa, kuten tossa aikaisemmin totesin. Sen sijaan M50TU on samanlainen. M50 on nokalla ja kampuralla vr-anturi. M50TU on nokalla hall ja kampuralla vr. M52 on molemmat hall-anturilla. M50TU koneessa voi sekoittaa nokka ja kampuran antureiden liittimet, ja tuurilla hajottaa boksin. Muissa koneissa se ei tapahdu.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #18
        Originally posted by eukko View Post
        Vaihtoehto 2
        Jos sinulla ei ole käynnistyksenestoa niin sitten yksi vaihtoehto on että käytät vanhan koneen kaikki anturit m52b28 koneseen. Riippuen autosta onko vanos tai ei niin
        vanha johtosarja jättää vanoksen toimintaan tai sitten vanoksettoman johtosarja ei tee sille mitään, eli periaattessa ecu ei tunnista että olet vaihtanut isomman moottorin tilalle.
        -Niklas
        olenko ymmärtänyt jotain väärin
        mutta mielestäni boschin ecua ei voi käyttää m52:ssa?
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • jad
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 279
          • Helsinki

          #19
          Lähti käymään. Koneen kyljessä olevan valmistenumeron mukaan kyseessä olisi M52 ?? Sähköt, anturit, puolat, vauhtipyörän, venakopan ja imusarjan otin M50:sta.

          Voiko M50TU koneen kyljessä lukea 28S ja olla varaosa numero joka antaa M52 tiedot?
          www.carbonracingteam.fi

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by jad View Post
            Lähti käymään. Koneen kyljessä olevan valmistenumeron mukaan kyseessä olisi M52 ?? Sähköt, anturit, puolat, vauhtipyörän, venakopan ja imusarjan otin M50:sta.

            Voiko M50TU koneen kyljessä lukea 28S ja olla varaosa numero joka antaa M52 tiedot?
            Oliko lohko alumiinia vai rautaa? Joku on varmaan tehnyt tommosen sekasikiön jos on alumiinia.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • jad
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 279
              • Helsinki

              #21
              Alumiinia on.
              www.carbonracingteam.fi

              Comment

              • jad
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 279
                • Helsinki

                #22
                Korjasin otsikon M50TUB25 oli siis vanha ja M52B28 tuli tilalle
                Last edited by jad; 30-05-2011, 18:01.
                www.carbonracingteam.fi

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Tonton View Post
                  olenko ymmärtänyt jotain väärin
                  mutta mielestäni boschin ecua ei voi käyttää m52:ssa?
                  Miksi ei jos käyttää muutkin sähköt sis. kaikki anturitkin? Eihän sinne jää kuin rautaa M52:sesta, mistä se ecu tietää onko sielä M50 vai M52?
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #24
                    Originally posted by Gonzalez View Post
                    Miksi ei jos käyttää muutkin sähköt sis. kaikki anturitkin? Eihän sinne jää kuin rautaa M52:sesta, mistä se ecu tietää onko sielä M50 vai M52?
                    ei tiedäkkään siinähän se ongelma mielestäni onkin
                    veikkaan että kampura on eriasennossa trikkerin "nollakohdassa"
                    eli ohjaa väärään aikaan bensaa ja sytkää

                    sitäkään en tiedä että jos vaihtaa trikkerinkin niin osuuko se sitten ajotukseltaan oikein

                    mä en tiedä mä vain oletan ja haluan kitkeä väärää tietoa

                    joku ketä tietää niin kertoo
                    Last edited by Tonton; 30-05-2011, 22:17.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by Tonton View Post
                      ei tiedäkkään siinähän se ongelma mielestäni onkin
                      veikkaan että kampura on eriasennossa trikkerin "nollakohdassa"
                      eli ohjaa väärään aikaan bensaa ja sytkää

                      sitäkään en tiedä että jos vaihtaa trikkerinkin niin osuuko se sitten ajotukseltaan oikein

                      mä en tiedä mä vain oletan ja haluan kitkeä väärää tietoa

                      joku ketä tietää niin kertoo
                      Katoppa postaukset #3 ja #10 tästä ketjusta.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Tonton View Post
                        ei tiedäkkään siinähän se ongelma mielestäni onkin
                        veikkaan että kampura on eriasennossa trikkerin "nollakohdassa"
                        eli ohjaa väärään aikaan bensaa ja sytkää

                        sitäkään en tiedä että jos vaihtaa trikkerinkin niin osuuko se sitten ajotukseltaan oikein

                        mä en tiedä mä vain oletan ja haluan kitkeä väärää tietoa

                        joku ketä tietää niin kertoo
                        Mulla on ko. konversio tälläkin hetkellä autossa ja auto päivittäisessä ajossa, eli ei ole väärää tietoa.
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #27
                          Originally posted by Supa View Post
                          Katoppa postaukset #3 ja #10 tästä ketjusta.
                          jäi aikaisemmin kattomatta

                          itellä jäi tuo vaihtamatta niin vaihdettiin boksiin ohjelma
                          tästä syystä epäilin
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • jad
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 279
                            • Helsinki

                            #28
                            Minun tapauksessa damperit olivat identtiset.
                            www.carbonracingteam.fi

                            Comment

                            • apr
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 101
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by Tonton View Post
                              jäi aikaisemmin kattomatta

                              itellä jäi tuo vaihtamatta niin vaihdettiin boksiin ohjelma
                              tästä syystä epäilin
                              Vahvistetaan myös että M50B25 (eli se vanokseton) ei käynnisty m52 dampperilla.

                              Ei ole oikein työkaluja vaihtaa tuota dampperia ja pitäisi se pulttikin sitten uusia, niin onnistuuko tuo nollakohta koodata alkuperäiseen boksiin (tais olla punainen 403) vastaamaan m52 nollakohtaa? Voisin valita tämän tien siksikin että nuota m52 alakertoja on paremmin saatavilla niin pääsisi jatkossa helpommalla kun kone kuitenkin porsii taas jossain välissä. :think

                              Vain pitääkö laittaa kdfi tms tilaukseen jos ei dampperia vaihda?
                              E36 325i ralliauto

                              Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #30
                                Originally posted by apr View Post
                                Vahvistetaan myös että M50B25 (eli se vanokseton) ei käynnisty m52 dampperilla.

                                Ei ole oikein työkaluja vaihtaa tuota dampperia ja pitäisi se pulttikin sitten uusia, niin onnistuuko tuo nollakohta koodata alkuperäiseen boksiin (tais olla punainen 403) vastaamaan m52 nollakohtaa? Voisin valita tämän tien siksikin että nuota m52 alakertoja on paremmin saatavilla niin pääsisi jatkossa helpommalla kun kone kuitenkin porsii taas jossain välissä. :think

                                Vain pitääkö laittaa kdfi tms tilaukseen jos ei dampperia vaihda?
                                Mitäs jos siihen laittaisi siemenssin?
                                Halvempi kuin kdfi ja varmasti toimii m52:n kanssa jos vain on oikeat anturit paikoillaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎