Näköjään M50:ssa ja M52:ssa on identtiset dampperit.
Tarkennetaanpa vielä. M50 dampperi on erilainen kuin M52:ssa, kuten tossa aikaisemmin totesin. Sen sijaan M50TU on samanlainen. M50 on nokalla ja kampuralla vr-anturi. M50TU on nokalla hall ja kampuralla vr. M52 on molemmat hall-anturilla. M50TU koneessa voi sekoittaa nokka ja kampuran antureiden liittimet, ja tuurilla hajottaa boksin. Muissa koneissa se ei tapahdu.
Vaihtoehto 2
Jos sinulla ei ole käynnistyksenestoa niin sitten yksi vaihtoehto on että käytät vanhan koneen kaikki anturit m52b28 koneseen. Riippuen autosta onko vanos tai ei niin
vanha johtosarja jättää vanoksen toimintaan tai sitten vanoksettoman johtosarja ei tee sille mitään, eli periaattessa ecu ei tunnista että olet vaihtanut isomman moottorin tilalle.
-Niklas
olenko ymmärtänyt jotain väärin
mutta mielestäni boschin ecua ei voi käyttää m52:ssa?
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Lähti käymään. Koneen kyljessä olevan valmistenumeron mukaan kyseessä olisi M52 ?? Sähköt, anturit, puolat, vauhtipyörän, venakopan ja imusarjan otin M50:sta.
Voiko M50TU koneen kyljessä lukea 28S ja olla varaosa numero joka antaa M52 tiedot?
Lähti käymään. Koneen kyljessä olevan valmistenumeron mukaan kyseessä olisi M52 ?? Sähköt, anturit, puolat, vauhtipyörän, venakopan ja imusarjan otin M50:sta.
Voiko M50TU koneen kyljessä lukea 28S ja olla varaosa numero joka antaa M52 tiedot?
Oliko lohko alumiinia vai rautaa? Joku on varmaan tehnyt tommosen sekasikiön jos on alumiinia.
Miksi ei jos käyttää muutkin sähköt sis. kaikki anturitkin? Eihän sinne jää kuin rautaa M52:sesta, mistä se ecu tietää onko sielä M50 vai M52?
ei tiedäkkään siinähän se ongelma mielestäni onkin
veikkaan että kampura on eriasennossa trikkerin "nollakohdassa"
eli ohjaa väärään aikaan bensaa ja sytkää
sitäkään en tiedä että jos vaihtaa trikkerinkin niin osuuko se sitten ajotukseltaan oikein
mä en tiedä mä vain oletan ja haluan kitkeä väärää tietoa
ei tiedäkkään siinähän se ongelma mielestäni onkin
veikkaan että kampura on eriasennossa trikkerin "nollakohdassa"
eli ohjaa väärään aikaan bensaa ja sytkää
sitäkään en tiedä että jos vaihtaa trikkerinkin niin osuuko se sitten ajotukseltaan oikein
mä en tiedä mä vain oletan ja haluan kitkeä väärää tietoa
ei tiedäkkään siinähän se ongelma mielestäni onkin
veikkaan että kampura on eriasennossa trikkerin "nollakohdassa"
eli ohjaa väärään aikaan bensaa ja sytkää
sitäkään en tiedä että jos vaihtaa trikkerinkin niin osuuko se sitten ajotukseltaan oikein
mä en tiedä mä vain oletan ja haluan kitkeä väärää tietoa
joku ketä tietää niin kertoo
Mulla on ko. konversio tälläkin hetkellä autossa ja auto päivittäisessä ajossa, eli ei ole väärää tietoa.
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
itellä jäi tuo vaihtamatta niin vaihdettiin boksiin ohjelma
tästä syystä epäilin
Vahvistetaan myös että M50B25 (eli se vanokseton) ei käynnisty m52 dampperilla.
Ei ole oikein työkaluja vaihtaa tuota dampperia ja pitäisi se pulttikin sitten uusia, niin onnistuuko tuo nollakohta koodata alkuperäiseen boksiin (tais olla punainen 403) vastaamaan m52 nollakohtaa? Voisin valita tämän tien siksikin että nuota m52 alakertoja on paremmin saatavilla niin pääsisi jatkossa helpommalla kun kone kuitenkin porsii taas jossain välissä. :think
Vain pitääkö laittaa kdfi tms tilaukseen jos ei dampperia vaihda?
Vahvistetaan myös että M50B25 (eli se vanokseton) ei käynnisty m52 dampperilla.
Ei ole oikein työkaluja vaihtaa tuota dampperia ja pitäisi se pulttikin sitten uusia, niin onnistuuko tuo nollakohta koodata alkuperäiseen boksiin (tais olla punainen 403) vastaamaan m52 nollakohtaa? Voisin valita tämän tien siksikin että nuota m52 alakertoja on paremmin saatavilla niin pääsisi jatkossa helpommalla kun kone kuitenkin porsii taas jossain välissä. :think
Vain pitääkö laittaa kdfi tms tilaukseen jos ei dampperia vaihda?
Mitäs jos siihen laittaisi siemenssin?
Halvempi kuin kdfi ja varmasti toimii m52:n kanssa jos vain on oikeat anturit paikoillaan.
Comment