Nyt tuli laitettua tuo ratti. Kaikki meni muuten ongelmitta, mutta nyt heti kun virrat laittaa päälle niin töötti huutaa kokoajan Eli kolvasin sen ratilta tulevan ruskean johdon siihen "horn contact switch":n ruskeaan johtoon.. Mitäs mä nyt teen?
Kiristitköhän takaa tulevat ruuvit liian tiukalle, että töötti on pohjassa:think
No kyllä se ainakin liikkuu kun sitä painaa, mutta pitääpä käydä vielä löysäämässä niitä
Edit. Eipä auttanut
EDIT 2. JJT:n kanssa tuossa jo privailtiinkin. Tuossa monitoiminappuloilla olevassa ratissa nuo johtojen värit on eritavalla. Eli itelläni tuo töötin johto oli sininen, ja nyt toimii!
Osaisiko joku vielä neuvoa miten noihin ratin nappeihin saa valot? Eli minkä väriset johdot niitä ohjaa?
Juuri eilen selailin tätä aihettaja Bimmerforums:sta löyty pari hyvää artikkelia multifunction ratin retrofittauksesta. Aloitappa vaikka tästä tai tästä.
EDIT: Niin ja pitäis olla vissiin PIN4 siinä liittimessä..? Tokihan kytket siten, että valot syttyy vasta, kun valokytkimestä nappaat valot päälle? Kerro sitten minkä väriset piuhat oli kyseessä.
Juuri eilen selailin tätä aihettaja Bimmerforums:sta löyty pari hyvää artikkelia multifunction ratin retrofittauksesta. Aloitappa vaikka tästä tai tästä.
EDIT: Niin ja pitäis olla vissiin PIN4 siinä liittimessä..? Tokihan kytket siten, että valot syttyy vasta, kun valokytkimestä nappaat valot päälle? Kerro sitten minkä väriset piuhat oli kyseessä.
Joo itekin oon just noita threadeja lueskellut pari päivää, mutta täysin ei mun lontoon taidoilla ole avautunut.. Pitää vloppuna kokeilla, ja informoida tänne sitten tuloksista.. Montaa vaihtoehtoa noissa johdoissa ei kyllä ole, mutta aloitetaan pin4:sta
Kokeilin nyt tuohon pin 4:n laittaa plussan kiinni, mutta eipä toiminut :think Pitäisiköhän noihin saada maakin, vai luulis sen toimivan yhdelläkin johdolla kuten tööttikin..?? Perhana kun ei tajua sähköstä enempää kuin sika pohjantähdestä..
Edit.
Se oli sitten pin2:n, eli violetti johto. Eli nyt toimii!!! Ja onhan ne nätit saakeli soikoon!! Nyt kun napit saisi vielä toimimaan tuolla alpinen soittimella
Olis tarkoitus käyttää 96- E36:ssa bägi-ratin tilalla bägitöntä m-rattia. Onko kellään ajatuksia mitä palikoita pitää vaihtaa, että saa torven toimimaan. Nythän bägittömällä ratilla, ja sen liukurenkaalla, mikää ei ota kiinni liukurenkaan pintaan.
Liukurenkaan tappi viiksipaketissa on muovia ja n.klo 10 kohdalla. Bägittömän ratin liukurengas on pienempi halkaisijaltaan, eli tappi ota kontaktia liukurenkaan kanssa. Eli torvea ei tuolla saa toimimaan vaikka tappi olisi metallia.
Mihin liukurenkas ottaa kiinni rattipylväässä, alunperin bägittömässä E36:ssa?
Olis tarkoitus käyttää 96- E36:ssa bägi-ratin tilalla bägitöntä m-rattia.
Ajat kolarin, asiaa tutkitaan -> ratti vaihdettu, kuka maksaa koko paskan ? Kun tuskin vaihdat sitä virallisesti l. todistus bmw-suomelta, laitat tehdasuudet osat ja muutoskatsastat auton ?
Mikäli et osaa sanoa tilannetta missä bägittömyydellä on suora syy-yhteys kolarin SYNTYYN, niin ei huoleta vakuutuksetkaan.
Suomessa menee kuitenkin joka päivä lunnaiksi autoja, missä on esim. lastu, millä on huomattavasti helpommin perusteltava syy-yhteys kolarin syntyyn kuin bägillä.
Nyt kun moraalinen ongelma on ainakin minun osalta käsitelty, niin voidaan jatkaa teknisen ongelman käsittelyä.
Se oli sitten pin2:n, eli violetti johto. Eli nyt toimii!!! Ja onhan ne nätit saakeli soikoon!! Nyt kun napit saisi vielä toimimaan tuolla alpinen soittimella
Piru ku näyttää kivalta! Pakko saada kyllä omaankin!
Mikäli et osaa sanoa tilannetta missä bägittömyydellä on suora syy-yhteys kolarin SYNTYYN, niin ei huoleta vakuutuksetkaan.
Suomessa menee kuitenkin joka päivä lunnaiksi autoja, missä on esim. lastu, millä on huomattavasti helpommin perusteltava syy-yhteys kolarin syntyyn kuin bägillä.
Nyt kun moraalinen ongelma on ainakin minun osalta käsitelty, niin voidaan jatkaa teknisen ongelman käsittelyä.
Jeps, eli omapa on leukansa. Mitäs se kenellekään kuuluu, jos mälläät ja bägi ei laukea/sitä ei ole.
Oma perstuntuma olisi, että slipringillä tuota tuskin saa toteutettua.. Mitenkäs se vanhan mallinen "kuparikierukka"..?
Comment