Nyt tuli laitettua tuo ratti. Kaikki meni muuten ongelmitta, mutta nyt heti kun virrat laittaa päälle niin töötti huutaa kokoajan Eli kolvasin sen ratilta tulevan ruskean johdon siihen "horn contact switch":n ruskeaan johtoon.. Mitäs mä nyt teen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 slipring ongelma.
Collapse
X
-
sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
-
-
Originally posted by Inhuman View PostKiristitköhän takaa tulevat ruuvit liian tiukalle, että töötti on pohjassa:think
Edit. Eipä auttanut
EDIT 2. JJT:n kanssa tuossa jo privailtiinkin. Tuossa monitoiminappuloilla olevassa ratissa nuo johtojen värit on eritavalla. Eli itelläni tuo töötin johto oli sininen, ja nyt toimii!Last edited by Tejuka; 15-01-2012, 18:27.sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Osaisiko joku vielä neuvoa miten noihin ratin nappeihin saa valot? Eli minkä väriset johdot niitä ohjaa?sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View PostOsaisiko joku vielä neuvoa miten noihin ratin nappeihin saa valot? Eli minkä väriset johdot niitä ohjaa?
EDIT: Niin ja pitäis olla vissiin PIN4 siinä liittimessä..? Tokihan kytket siten, että valot syttyy vasta, kun valokytkimestä nappaat valot päälle? Kerro sitten minkä väriset piuhat oli kyseessä.Last edited by kmn; 18-01-2012, 07:55.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostJuuri eilen selailin tätä aihettaja Bimmerforums:sta löyty pari hyvää artikkelia multifunction ratin retrofittauksesta. Aloitappa vaikka tästä tai tästä.
EDIT: Niin ja pitäis olla vissiin PIN4 siinä liittimessä..? Tokihan kytket siten, että valot syttyy vasta, kun valokytkimestä nappaat valot päälle? Kerro sitten minkä väriset piuhat oli kyseessä.sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Kokeilin nyt tuohon pin 4:n laittaa plussan kiinni, mutta eipä toiminut :think Pitäisiköhän noihin saada maakin, vai luulis sen toimivan yhdelläkin johdolla kuten tööttikin..?? Perhana kun ei tajua sähköstä enempää kuin sika pohjantähdestä..
Edit.
Se oli sitten pin2:n, eli violetti johto. Eli nyt toimii!!! Ja onhan ne nätit saakeli soikoon!! Nyt kun napit saisi vielä toimimaan tuolla alpinen soittimella
Edit 2.
Oli vähän liian valoisaa kuvata:
Last edited by Tejuka; 29-01-2012, 15:42.sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Olis tarkoitus käyttää 96- E36:ssa bägi-ratin tilalla bägitöntä m-rattia. Onko kellään ajatuksia mitä palikoita pitää vaihtaa, että saa torven toimimaan. Nythän bägittömällä ratilla, ja sen liukurenkaalla, mikää ei ota kiinni liukurenkaan pintaan.
Liukurenkaan tappi viiksipaketissa on muovia ja n.klo 10 kohdalla. Bägittömän ratin liukurengas on pienempi halkaisijaltaan, eli tappi ota kontaktia liukurenkaan kanssa. Eli torvea ei tuolla saa toimimaan vaikka tappi olisi metallia.
Mihin liukurenkas ottaa kiinni rattipylväässä, alunperin bägittömässä E36:ssa?
Comment
-
-
Originally posted by teehoo View PostOlis tarkoitus käyttää 96- E36:ssa bägi-ratin tilalla bägitöntä m-rattia.
Comment
-
-
Joo, kiitos vaan huolenpidosta...
Ei ole aikeita muutoskatsastaa.
Mikäli et osaa sanoa tilannetta missä bägittömyydellä on suora syy-yhteys kolarin SYNTYYN, niin ei huoleta vakuutuksetkaan.
Suomessa menee kuitenkin joka päivä lunnaiksi autoja, missä on esim. lastu, millä on huomattavasti helpommin perusteltava syy-yhteys kolarin syntyyn kuin bägillä.
Nyt kun moraalinen ongelma on ainakin minun osalta käsitelty, niin voidaan jatkaa teknisen ongelman käsittelyä.
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View PostSe oli sitten pin2:n, eli violetti johto. Eli nyt toimii!!! Ja onhan ne nätit saakeli soikoon!! Nyt kun napit saisi vielä toimimaan tuolla alpinen soittimella
Originally posted by teehoo View PostJoo, kiitos vaan huolenpidosta...
Ei ole aikeita muutoskatsastaa.
Mikäli et osaa sanoa tilannetta missä bägittömyydellä on suora syy-yhteys kolarin SYNTYYN, niin ei huoleta vakuutuksetkaan.
Suomessa menee kuitenkin joka päivä lunnaiksi autoja, missä on esim. lastu, millä on huomattavasti helpommin perusteltava syy-yhteys kolarin syntyyn kuin bägillä.
Nyt kun moraalinen ongelma on ainakin minun osalta käsitelty, niin voidaan jatkaa teknisen ongelman käsittelyä.
Oma perstuntuma olisi, että slipringillä tuota tuskin saa toteutettua.. Mitenkäs se vanhan mallinen "kuparikierukka"..?
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Comment