Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 slipring ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    E36 slipring ongelma.

    Autooni on vaihdettu kuvan vasemmanpuoleinen ratti.
    Tööttihän siinä ei toiminut, irrotin ratin niin huomasin että liukurengas on vääränmallinen.
    Oikeanpuoleisessa ratissa näkyy millainen liukurengas autoon käy, eli pitäisi olla tuo metallikehällinen malli. Tuon nelipuolaisen rengas ei käy kolmepuolaiseen.
    Haluaisin tuon 3-puolaisen pitää autossa, mikähän liukurengas tuohon nyt sopii, vai sopiiko mikään?
    Onkohan noita eri malleja käytetty ihan sekaisin vm. riippumatta? Auto johon ratti tulee on 6/96 M3. Entisessä 8/95 323i:ssä oli just tuollainen "ilman metallikehää" oleva malli. Kumpi noista nyt sitten on "uudempi"?



    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Googletuksen jälkeen näyttäis että sopivaa slipringiä ei ole.
    E: Töötin saanee toimimaan kun kytkee tuon ruskean johdon siihen johtoon, joka menee tuota metallista rengasta hankaavaan tappiin.
    Last edited by JJT; 05-11-2011, 21:45.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      #3
      Originally posted by JJT View Post
      Googletuksen jälkeen näyttäis että sopivaa slipringiä ei ole.
      E: Töötin saanee toimimaan kun kytkee tuon ruskean johdon siihen johtoon, joka menee tuota metallista rengasta hankaavaan tappiin.
      Näin on tuosta m-tech III ratista tulee kaksi liitintä, bägin ja töötin.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Jep. Vaihtoon menee myös "switch bracket", johon viikset tulee kiinni.
        Rattiin menee bagin johtojen lisäksi ruskea ja sininen johto.
        Ruskea on töötin johto, sininen on maadoitus ratin keskiöön.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Jep. Vaihtoon menee myös "switch bracket", johon viikset tulee kiinni.
          Rattiin menee bagin johtojen lisäksi ruskea ja sininen johto.
          Ruskea on töötin johto, sininen on maadoitus ratin keskiöön.
          Miten nuo eroaa? itse kun tein saman swapin ja en minä mitään vaihtanut sieltä.
          Last edited by ///Jone; 07-11-2011, 18:53.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Originally posted by ///Jone View Post
            Miten nuo eroaa? itse kun tein saman swapin ja en minä mitään vaihtanut sieltä.
            Se jousitettu muovitappi, joka estää liukurenkaan pyörimisen ratin mukana, on eri puolilla, metallikehä mallissa n. klo 2:ssa, tuossa toisessa n. klo 10:ssä. Eli "slip ring pin".
            Ei kait tuo ihan pakollinen ole, mullakin tuo ratti on edellisen omistajan laittama ja on pelannut kaikki, mutta liukurenkaasta lähtevä liitin on jo murtunut, ilmeisesti koska rengas pyrkii pyörimään ratin mukana. Vaihdan nyt ehjän renkaan niin pitää vaihtaa tuo muovihärpäkekin.

            Steering wheel retrofit and upgrade for 92-98 BMW 3 series. This procedure may apply to other BMW's from '90-'98.
            Last edited by JJT; 07-11-2011, 19:43.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              #7
              Pitääpä vaihdella, alle kympin kun maksaa.
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • MikaLaaksonen
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 377
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by ///Jone View Post
                Pitääpä vaihdella, alle kympin kun maksaa.

                Tais maksaa tyyliin 2 euroo ja ainut (mutta oleellinen) ero tosiaan on se, että se pinni on toisella puolella

                Comment

                • n0fear
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 289
                  • Rollo

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  Se jousitettu muovitappi, joka estää liukurenkaan pyörimisen ratin mukana, on eri puolilla, metallikehä mallissa n. klo 2:ssa, tuossa toisessa n. klo 10:ssä. Eli "slip ring pin".
                  Ei kait tuo ihan pakollinen ole, mullakin tuo ratti on edellisen omistajan laittama ja on pelannut kaikki, mutta liukurenkaasta lähtevä liitin on jo murtunut, ilmeisesti koska rengas pyrkii pyörimään ratin mukana. Vaihdan nyt ehjän renkaan niin pitää vaihtaa tuo muovihärpäkekin.

                  http://www.frankies-bmw.com/3series/...ring_wheel.php
                  Jep, kannattaa lukita tosiaan se slipari, itselläki meni 1 paskaks ku pyöri ratin mukana ja makiasta sytytti bägivalon... Laitoin pienen ruuvin siihen tapiksi ja hyvin on pysynyt mutta ei tuo näköjään kallis ole ostaakkaan, ompahan originaali tavara sitten paikoillaan...

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    #10
                    Originally posted by n0fear View Post
                    Jep, kannattaa lukita tosiaan se slipari, itselläki meni 1 paskaks ku pyöri ratin mukana ja makiasta sytytti bägivalon... Laitoin pienen ruuvin siihen tapiksi ja hyvin on pysynyt mutta ei tuo näköjään kallis ole ostaakkaan, ompahan originaali tavara sitten paikoillaan...
                    Niihäse ehti levitä, bagin johto juuresta poikki. Eiku slipringgiä tilaamaan $$$$
                    Last edited by ///Jone; 13-11-2011, 19:13.
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • Tejuka
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 692
                      • Ilmajoki

                      #11
                      Meneekö tuolla uudella switch bracketilla toi jousitettu tappi klo 10:n??

                      Ja oletteko tuon metallikehään tulleen (Horn contact switch) poistaneet, mikä siihen sitten kytketään tilalle?

                      Ja minne se ratista tuleva sininen johto kytketään?

                      Itellä noita johtoja tulee vähän enemmän, kun ratissa on noi napitkin.. Onkohan niihin mahiksia saada edes valoja toimintaan...?

                      Ja sattuisko jollain olemaan suoraa osanumeroa tuolle switch bracketille ja slip ring pinnille, vai onko se valmiiksi kiinni tuossa "bracketissa"? Ja nuoko on ainoat osat mitä tarvii tilata?

                      Tulipa kysymyksiä, auttakee

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Switch bracket, joka sopii 3-puolaisille M-rateille, tulee tuo tappi n. klo 10.
                        Tappia ei tule mukana vaan joutuu ottamaan entisestä bracketista.

                        Sinistä johtoa ei tarvii kytkeä mihinkään.
                        Horn contact switch joutaa pois, sen perästä johto poikki ja siihen tinataan slipringiltä tuleva ruskea töötin johto.
                        Näin siis mikäli olet vaihtamassa 4-puolaisen ratin tilalle tuota uudemman mallin M3-rattia.
                        Numerot löytyy realoem:stä.

                        E: Jos ratti on multifunction mallia niin varmista johtojen värit!
                        Last edited by JJT; 15-01-2012, 19:36. Reason: virhe
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Tejuka
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 692
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Originally posted by JJT View Post
                          Switch bracket, joka sopii 3-puolaisille M-rateille, tulee tuo tappi n. klo 10.
                          Tappia ei tule mukana vaan joutuu ottamaan entisestä bracketista.

                          Sinistä johtoa ei tarvii kytkeä mihinkään.
                          Horn contact switch joutaa pois, sen perästä johto poikki ja siihen tinataan slipringiltä tuleva ruskea töötin johto.
                          Näin siis mikäli olet vaihtamassa 4-puolaisen ratin tilalle tuota uudemman mallin M3-rattia.
                          Numerot löytyy realoem:stä.
                          Thänks, tästä oli suuresti apua Koitin katella realoemista noita numeroita, mutta kuvissa oli ainakin aina toi tappi väärällä puolella noissa mitä kattelin.. Voi olla että on vaan sama kuva noissa osaluetteloissa, vaikka osat olisivatkin eri osanumeroilla :think Mutta pitää oikein vielä ajan kanssa käydä kattoos..

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Ne kuvat on vaan suuntaa antavia. Osanumero tuolle jossa tapin paikka on kello 10:ssä, on 32311162088.
                            Tappia ei mulla ainakaan tullut tuossa mukana, eli joutuu ottamaan vanhasta.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Tejuka
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 692
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by JJT View Post
                              Ne kuvat on vaan suuntaa antavia. Osanumero tuolle jossa tapin paikka on kello 10:ssä, on 32311162088.
                              Tappia ei mulla ainakaan tullut tuossa mukana, eli joutuu ottamaan vanhasta.
                              Joo niin näkyy olevan.. Sinällään vähän harmi että noi kuvat on aika useinkin suuntaa antavia. Mutta kiitti numerosta, pitää käydä ensi arkena tilaamassa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎