Originally posted by HJP
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sisälämppäri e36:een
Collapse
X
-
Originally posted by MurskaLäpivienti on "helppo" suorittaa apukuskinpuoleisesta kulmasta virran otto -systeemien alta...peltikehikon alta löytyy läpivientikumi josta haaroituspiuha mahtuu kunhan kumia hieman avartaa...eli reikiä ei tarvitse alkaa porailemaan-Turku Connection-
Comment
-
-
Originally posted by HJPPitää itsekin käydä Kahalta hakemassa toi sisähaara ja asentaa samalla kun laittaa lohkarin paikalleen.
Mimmosia sisälämppäreitä porukka on defalta käyttänyt, miten tehokkaita, ja oletteko ollut tyytyväisiä auton lämpötilaan?
Comment
-
-
M1
Meikän e36 coupeen piti kyllä porata lisäreikää, että sai ledgun tulemaan kabiiniin puolelle. Eikä tuolta nyt ole alkanut sen kummempaa ylimääräistä mökää kuulumaan :shock:
Lämmittimenä Megan valmistama 1.6i tjsp. ja hyvin riittää lämmittämään tuota kabiinia, esim. tunnin verran ~ -8 celsiuksen kelillä.
Comment
-
Noniin. Tänään haettu kahalta sisätilanhaara. Lämppäriä kysyessäni sanoivat että AD:lta saa halvemmalla vaikka henkilökunta-alet saa kahalta.
Katsoin siis hesarista AD:n hinnat, ja on nyt ihan hyvässä alessa nuo defan puhaltimet:
1000W 37€
700/1200W 43€ (motonetissä 54€)
700/1400W 59€ (motonetissä 69€)
Ajattelin käydä ostamassa tommosen 700/1200W , ja asentaa sen autoon.
Comment
-
-
Originally posted by antti79Voisi just saada sullottua samasta reiästä mistä akun + piuha tulee konehuoneeseen. En ole kokeillut mutta tuli vaan mieleen. :roll:
Comment
-
-
Mulla on Defan 1000 wattinen malli, joka säätää vastusten lämpöä ilman lämpötilan mukaan. Taitaa olla niitä halvimpia malleja, mutta hyvin sillä ikkunat aukeaa. Kiinnityslätkä, siis se föönin vastakappale, on syytä ruuvata hanskalokeron alle, ei keskikonsolin kylkeen.E36 316i -96
E46 316i -01
E46 316i -03
E91 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by KilpuriPerustelut? :shock:
Hanskalokeron alle sijoitettuna suuntaus on mulla kohdallaan, kun puhallus menee etuistuinten selkänojien välistä ja näin ilma kiertää koko sisätilassa.E36 316i -96
E46 316i -01
E46 316i -03
E91 318i -09
Comment
-
-
Noniin. Eilen laitettiin tommonen defan 1200/700w lämppäri kiinni, uusi reikä tehtiin, ei löytynyt valmista reikää. Lämmitin sijoitettiin hanskalokeron alle, koska keskikonsolin kylkeä sisältäpäin katsoessa huomattiin hirveä määrä johtoja, joten mieluummin hanskalokeron alle.
Lohkari alkoikin ryttyilemään, eikä suostunut menemään kiinni niin ettei glykolia tulisi välistä. Sitä kun ei vaan saanut hyvälläkään metallitangolla löytyä suoraan, tai siis joka kohdasta tasaisesti.
Homma jäi vieläkin kesken, nyt tarkoituksena irroittaa vastus ja laittaa varmuuden vuoksi jotakin tiivistimään liitosta. Todella tyhmä tuo bemuun tarkoitettu vastus (145), kartiomallinen, esim. Golffiin laitettaessa vastus oli helppo kiinnittää, koska siinä oli kunnon o-rengas tiivisteenä. Näin lohkari joko oli kunnolla paikallaan tai ei ollenkaan, eikä vuotanut yhtään.
Vaikea homma tuo irroittaminenkin, kun ei mistään oikein saa väännettyä tai laitettua työkalua väliin. Päädyimme pakosarjan irroitukseen, huomenna jatketaan vastuksen irroittamista/uudelleenasennusta.
Vinkkejä?
Comment
-
-
Originally posted by HJPMimmosia sisälämppäreitä porukka on defalta käyttänyt, miten tehokkaita, ja oletteko ollut tyytyväisiä auton lämpötilaan?
Taisi olla TM testissä parin muun kanssa ainoa mikä ei niissä 40 testipakkasissa hajonnut ja missä riitti vielä hönkyä lämmittämään.
Noita kaikenmailman lämppäreitä mitä ne nykyään myy.. on 1200w mut sisäänotto tehokaan ei ole tuosta puolia
En nyt yleistä kaikkiin. Varmasti on hyviäkin.
Tuo omani on toki vähän iso. Säädettävällä termarilla. Kun haluttu lämpätila on saavutettu se katkaisee puhaluksen ja lämmityksen. Olen ollut enemän kuin tyytyväinen ja tuota on tosiaankin käytetty! Ei montaa nyky lämppäriä varmaan ole mikä kestää 5v. Faijalla on sama mut vanhempi malli jolla ikää 8v. (termarilla sekin). Pyörinyt niin kauan autoissa kuin muistan ja vieläkin toimii. Työtunteja sillä on varmaan jo jokunen tuhat takana.
Nuo oli aikoinaan maksaneet tuplasti "hilipili" puhaltimiin verrattuna, mutta halvalla saa sitä paskaa... ja mä haluan taas että auto on lämmin oli pakkasta 5 tai 45.
Mites muilla on tuota talvi varustusta? Mulla on tosiaan: Lohko, sisälämppäri, autom. akkulaturi joka piuhan ollessa kiinni lataa akun täyteen ja siirtyy ylläpito lataukseen. Tämä ei ole mikään defan tai galixin koska ne maksavat miljoonia. vaan c-tekin. Maksoi ~70e ja on loistava laite. Suosittelen. motonetistä ja muualtakin saa. Vastaavia muilakin merkeillä.
Edit:
Niin jäi sanomatta. Mulla on tuo 16A c käyrän automaatti tolpassa ja on just rajalla että ei laukea. Hehkulampulla varmaan saisi sen rajan rikki että ei kestäisi kuormaa. Että kyllähän nuo virtaakin syö... firman virtaa.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
Noniin, nyt on homma paketissa. Oman mausteensa hommaan toivat vielä varaosakaupat, ensiksi sai väärät putkentiivisteet ja muutakin sattui...
Laakkoselta / Hki ei löytynyt pakosarjan pinnapulttia (32snt/kpl) varastosta, joten joutui lähettämään kaverin hakemaan niitä espoosta. Espoosta eivät taasen antaneet mukaan pinnapultin mutteria, joten ei muuta kuin hakemaan 2kpl niitä herttoniemestä. Noita kun ei saa oikein mistään, koska ovat M7. M6 ja M8 kyllä löytyy rautakaupasta...
Tulikin kohtalaisen kalliit 2 mutteria ja pulttia, vaikka niistä kauppaan joutui maksamaankin vaan 1.44 €.
Hyvä ero tiivisteiden hinnassa, varaosaliikkeestä putken ja pakosarjan väliset tiivisteet (hieman väärän kokoset vaan) 2kpl yhteensä 5€, laakkoselta samat 16.40€. Onneksi kassatäti oli hieman huono laskemaan rahoja ja nuo sai lopulta noin 11€ hintaan.
Loctite + Defan lohkari yhdistelmä toimi kuten korjaajatutut kertoivat, ei kussut enää nestettä läpi. Nyt ei muuta kun moottoria ja sisätilaa lämmittämään, jos saisi vaikka jotain iloa uusista vempeleistä.
Comment
-
Comment