Announcement

Collapse
No announcement yet.

sisälämppäri e36:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    #16
    Originally posted by HJP
    Kysytään nyt vaikka tässä, kun en uutta topicia jaksa tehdä:

    Käykö e34:sen vakiotunkki myös e36:seen? Ja missä tarkalleen on e36 coupessa paikka tunkille, omassani kun semmoista ei ole...
    ei käy sama tunkki. E36:n tunkki työnnetään sille varattuun reikään ja e34:n tunkki nostaa helman alapuolelta.

    Comment

    • Japs
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 193
      • Turku

      #17
      Originally posted by Murska
      Läpivienti on "helppo" suorittaa apukuskinpuoleisesta kulmasta virran otto -systeemien alta...peltikehikon alta löytyy läpivientikumi josta haaroituspiuha mahtuu kunhan kumia hieman avartaa...eli reikiä ei tarvitse alkaa porailemaan
      Onnistui muuten todella helposti tuota läpivientiä käyttäen, kiitoksia vaan vinkistä
      -Turku Connection-

      Comment

      • Juzmus
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 259
        • Turku - Åbo

        #18
        Originally posted by HJP
        Pitää itsekin käydä Kahalta hakemassa toi sisähaara ja asentaa samalla kun laittaa lohkarin paikalleen.

        Mimmosia sisälämppäreitä porukka on defalta käyttänyt, miten tehokkaita, ja oletteko ollut tyytyväisiä auton lämpötilaan?
        Mulla on joku min. 5 vuotta wanha Defan mopo, olikohan 820 tai 830w... ei riitä todellisen lämmön tuottamiseen. -5c:ssä pitää vielä ikkunat auki, siitä alaspäin ei. Ja "lämpö" kabiinissa parin tunnin pöllytyksen jälkeen on tosiaankin "lämpöä", eli vähän haaleaa lehmänhönkää vain. Pitäis varmaan investoida kunnon föönin. :|

        Comment

        • Guest's Avatar

          #19
          Meikän e36 coupeen piti kyllä porata lisäreikää, että sai ledgun tulemaan kabiiniin puolelle. Eikä tuolta nyt ole alkanut sen kummempaa ylimääräistä mökää kuulumaan :shock:

          Lämmittimenä Megan valmistama 1.6i tjsp. ja hyvin riittää lämmittämään tuota kabiinia, esim. tunnin verran ~ -8 celsiuksen kelillä.

          Comment

          • HJP
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1282
            • Helsinki

            #20
            Kävin motonetissä noita katselemassa, 69euroa taisi maksaa semmonen 700w/1400w defa, kärsii varmaan semmonen käydä poistamassa, ja sisähaara myös. Tosin motonetistä en niitä osta. Katsotaan miten tuo riittää lämmittämään, lämmin auto olisi aamulla tosi jees juttu.

            Comment

            • HJP
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1282
              • Helsinki

              #21
              Noniin. Tänään haettu kahalta sisätilanhaara. Lämppäriä kysyessäni sanoivat että AD:lta saa halvemmalla vaikka henkilökunta-alet saa kahalta.

              Katsoin siis hesarista AD:n hinnat, ja on nyt ihan hyvässä alessa nuo defan puhaltimet:

              1000W 37€
              700/1200W 43€ (motonetissä 54€)
              700/1400W 59€ (motonetissä 69€)

              Ajattelin käydä ostamassa tommosen 700/1200W , ja asentaa sen autoon.

              Comment

              • pete81
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 2056
                • .........

                #22
                Originally posted by antti79
                Voisi just saada sullottua samasta reiästä mistä akun + piuha tulee konehuoneeseen. En ole kokeillut mutta tuli vaan mieleen. :roll:
                sieltähän se tuli sullottua! auto touring mut sama asia! mahtuu just mut kannaattaa jotain silikoonia tai muuta sinne tunkea niin tulee tiivis!

                Comment

                • Sid
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 75
                  • Porvoo

                  #23
                  Mulla on Defan 1000 wattinen malli, joka säätää vastusten lämpöä ilman lämpötilan mukaan. Taitaa olla niitä halvimpia malleja, mutta hyvin sillä ikkunat aukeaa. Kiinnityslätkä, siis se föönin vastakappale, on syytä ruuvata hanskalokeron alle, ei keskikonsolin kylkeen.
                  E36 316i -96
                  E46 316i -01
                  E46 316i -03

                  E91 318i -09

                  Comment

                  • Kilpuri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 831
                    • Tampere

                    #24
                    [quote="Sid"] Kiinnityslätkä, siis se föönin vastakappale, on syytä ruuvata hanskalokeron alle, ei keskikonsolin kylkeen.[/quote

                    Perustelut? :shock:
                    Now: 525xd -09
                    Ex: 330d -07
                    Ex: 328i -96

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      #25
                      Ainakin E34ssa sain sen paremmin tuonne hanskalokeron alle, ei ole niin rumasti esillä, kuin mitä se keskikonsolin kyljessä olisi.
                      Lisäksi suuntasin puhaltimen suurinpiirtein etupenkkien väliin.

                      Comment

                      • Sid
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2003
                        • 75
                        • Porvoo

                        #26
                        Originally posted by Kilpuri
                        Perustelut? :shock:
                        Siellä saattaa olla elektroniikkaa takana. Olin pari vuotta sitten huollattamassa omaa autoa Laakkosella, kun asentaja viereisellä nosturipaikalla veti ruuvit 500-sarjalaisen keskikonsoliin ja samalla jonkun piirilevyn läpi. Olisko ollut ruiskujen ohjausyksikkö tjsp.

                        Hanskalokeron alle sijoitettuna suuntaus on mulla kohdallaan, kun puhallus menee etuistuinten selkänojien välistä ja näin ilma kiertää koko sisätilassa.
                        E36 316i -96
                        E46 316i -01
                        E46 316i -03

                        E91 318i -09

                        Comment

                        • Kilpuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 831
                          • Tampere

                          #27
                          Itse olen ruuvannut siihen keskitunneliin (mattoon) Hyvin pelittää eikä ole tiellä. Suuntaus luonnollisesti yläviistoon...
                          Now: 525xd -09
                          Ex: 330d -07
                          Ex: 328i -96

                          Comment

                          • HJP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1282
                            • Helsinki

                            #28
                            Noniin. Eilen laitettiin tommonen defan 1200/700w lämppäri kiinni, uusi reikä tehtiin, ei löytynyt valmista reikää. Lämmitin sijoitettiin hanskalokeron alle, koska keskikonsolin kylkeä sisältäpäin katsoessa huomattiin hirveä määrä johtoja, joten mieluummin hanskalokeron alle.

                            Lohkari alkoikin ryttyilemään, eikä suostunut menemään kiinni niin ettei glykolia tulisi välistä. Sitä kun ei vaan saanut hyvälläkään metallitangolla löytyä suoraan, tai siis joka kohdasta tasaisesti.

                            Homma jäi vieläkin kesken, nyt tarkoituksena irroittaa vastus ja laittaa varmuuden vuoksi jotakin tiivistimään liitosta. Todella tyhmä tuo bemuun tarkoitettu vastus (145), kartiomallinen, esim. Golffiin laitettaessa vastus oli helppo kiinnittää, koska siinä oli kunnon o-rengas tiivisteenä. Näin lohkari joko oli kunnolla paikallaan tai ei ollenkaan, eikä vuotanut yhtään.

                            Vaikea homma tuo irroittaminenkin, kun ei mistään oikein saa väännettyä tai laitettua työkalua väliin. Päädyimme pakosarjan irroitukseen, huomenna jatketaan vastuksen irroittamista/uudelleenasennusta.

                            Vinkkejä?

                            Comment

                            • torx
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 383
                              • Tuusula

                              #29
                              Originally posted by HJP
                              Mimmosia sisälämppäreitä porukka on defalta käyttänyt, miten tehokkaita, ja oletteko ollut tyytyväisiä auton lämpötilaan?
                              Itselläni on joku 5v vanha (strömfors vai mitenlie lausutaan/kirjoitetaan) 2kw. (700, 1300, 2000w)

                              Taisi olla TM testissä parin muun kanssa ainoa mikä ei niissä 40 testipakkasissa hajonnut ja missä riitti vielä hönkyä lämmittämään.

                              Noita kaikenmailman lämppäreitä mitä ne nykyään myy.. on 1200w mut sisäänotto tehokaan ei ole tuosta puolia
                              En nyt yleistä kaikkiin. Varmasti on hyviäkin.

                              Tuo omani on toki vähän iso. Säädettävällä termarilla. Kun haluttu lämpätila on saavutettu se katkaisee puhaluksen ja lämmityksen. Olen ollut enemän kuin tyytyväinen ja tuota on tosiaankin käytetty! Ei montaa nyky lämppäriä varmaan ole mikä kestää 5v. Faijalla on sama mut vanhempi malli jolla ikää 8v. (termarilla sekin). Pyörinyt niin kauan autoissa kuin muistan ja vieläkin toimii. Työtunteja sillä on varmaan jo jokunen tuhat takana.

                              Nuo oli aikoinaan maksaneet tuplasti "hilipili" puhaltimiin verrattuna, mutta halvalla saa sitä paskaa... ja mä haluan taas että auto on lämmin oli pakkasta 5 tai 45.

                              Mites muilla on tuota talvi varustusta? Mulla on tosiaan: Lohko, sisälämppäri, autom. akkulaturi joka piuhan ollessa kiinni lataa akun täyteen ja siirtyy ylläpito lataukseen. Tämä ei ole mikään defan tai galixin koska ne maksavat miljoonia. vaan c-tekin. Maksoi ~70e ja on loistava laite. Suosittelen. motonetistä ja muualtakin saa. Vastaavia muilakin merkeillä.

                              Edit:
                              Niin jäi sanomatta. Mulla on tuo 16A c käyrän automaatti tolpassa ja on just rajalla että ei laukea. Hehkulampulla varmaan saisi sen rajan rikki että ei kestäisi kuormaa. Että kyllähän nuo virtaakin syö... firman virtaa.
                              Last edited by torx; 29-12-2004, 22:38. Reason: Täydennystä...
                              G30 530e m-sport -19.
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                              -
                              Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                              Comment

                              • HJP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1282
                                • Helsinki

                                #30
                                Noniin, nyt on homma paketissa. Oman mausteensa hommaan toivat vielä varaosakaupat, ensiksi sai väärät putkentiivisteet ja muutakin sattui...

                                Laakkoselta / Hki ei löytynyt pakosarjan pinnapulttia (32snt/kpl) varastosta, joten joutui lähettämään kaverin hakemaan niitä espoosta. Espoosta eivät taasen antaneet mukaan pinnapultin mutteria, joten ei muuta kuin hakemaan 2kpl niitä herttoniemestä. Noita kun ei saa oikein mistään, koska ovat M7. M6 ja M8 kyllä löytyy rautakaupasta...

                                Tulikin kohtalaisen kalliit 2 mutteria ja pulttia, vaikka niistä kauppaan joutui maksamaankin vaan 1.44 €.

                                Hyvä ero tiivisteiden hinnassa, varaosaliikkeestä putken ja pakosarjan väliset tiivisteet (hieman väärän kokoset vaan) 2kpl yhteensä 5€, laakkoselta samat 16.40€. Onneksi kassatäti oli hieman huono laskemaan rahoja ja nuo sai lopulta noin 11€ hintaan.

                                Loctite + Defan lohkari yhdistelmä toimi kuten korjaajatutut kertoivat, ei kussut enää nestettä läpi. Nyt ei muuta kun moottoria ja sisätilaa lämmittämään, jos saisi vaikka jotain iloa uusista vempeleistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎