Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318 Is PÄÄSTÖT liian korkeat! neuvoja tarvis!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 11henkka
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 58
    • finland

    Bmw 318 Is PÄÄSTÖT liian korkeat! neuvoja tarvis!

    Tuli käytyä leimalle viimeviikolla, ja hylky tuli päästöistä.
    tässä ois lapusta:
    HC ppm tyhjäk. (166)! kierrokset: --> 53
    CO% tyhjäk :(0,66 )! kierrokset---> (0,56)!
    O2% tyhjäk : 3,31 kierrokset --> 0,78
    CO2%tyhjäk: 12,04 kierrokset --> 14,34
    Lambda 1,01


    eli HC ja CO% ongelmana.

    Auto on 318 is M42b18
    Autossa on peltipakosarja sekä vapaavirtauspaneeli vakioilmanputsarissa muita muutoksia ei ole.
    auto oli päästöjen mittaamis aikana normaali lämpötilassa ( ei poljettuna/ kuumennettu ) niinkuin olen kuullut että moni menisi niin läpi.
    autoon on vaihdettu 5w 50 öljyt 5 tkm sitten.

    Oisko kellään mitään ideoita mistä lähtis tutkimaan? lambda? auto on tuotu saksasta reilu vuosi sitten, ei oo vaihdettu lambdaan mun aikana ainakaan. kilometrejä mittarissa noin 220tkm
    Last edited by 11henkka; 27-11-2011, 20:15.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3446
    • Janakkala

    #2
    Ensin perusasiat kuntoon: suodattimet, tulpat (tulpanjohdot), imuvuotojen tarkistus ja tarvittaessa korjaus, pakoputkiston tiiveys. Koliseeko kattipönttö, ettei ole sisuskalut irti?
    Vikakoodit?
    Lambda anturin toiminnan voi mitata ihan yleismittarillakin.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8531
      • Karhe

      #3
      Ihan ensimmäiseksi otat ja tilaat kaikki imusarjan alla olevat alipainepuolen letkut uudet. Siis ne, jotka menevät venttiilikopan etupäästä imusarjan alta yhdistyen sille isolle haitariputkelle. Haitariputkelta lähtee sitten myös letku ja liitoskappaleet lisäilmaluistille ja välissä myös letku. Samoin lisäilmaluistin ja imusarjan välinen letku tilaukseen. Vaihdat nuo kaikki ja lopuksi puhdistat lisäilmaluistin kunnolla, niin uskallan luvata, että päästöarvot ovat kohdallaan.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • 11henkka
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 58
        • finland

        #4
        Originally posted by Spetke View Post
        Ensin perusasiat kuntoon: suodattimet, tulpat (tulpanjohdot), imuvuotojen tarkistus ja tarvittaessa korjaus, pakoputkiston tiiveys. Koliseeko kattipönttö, ettei ole sisuskalut irti?
        Vikakoodit?
        Lambda anturin toiminnan voi mitata ihan yleismittarillakin.
        öljyt vaihdettu , tulpat keväällä , imuvuotoja ei ole löytynyt , pakoputkistoa tiivistetty mutta aivan minimaalisen pienen vuodon kuulee, vaikuttaako ihan pienikin? mitään kolinaa ei kuulu katista tai putkistosta. vikakoodeja ei oo luettu , lambdaa mietin että tuskin on vaihdettu , täytyisi ettiä ohjeet mittaamiseen.

        Comment

        • 11henkka
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 58
          • finland

          #5
          Originally posted by T3 View Post
          Ihan ensimmäiseksi otat ja tilaat kaikki imusarjan alla olevat alipainepuolen letkut uudet. Siis ne, jotka menevät venttiilikopan etupäästä imusarjan alta yhdistyen sille isolle haitariputkelle. Haitariputkelta lähtee sitten myös letku ja liitoskappaleet lisäilmaluistille ja välissä myös letku. Samoin lisäilmaluistin ja imusarjan välinen letku tilaukseen. Vaihdat nuo kaikki ja lopuksi puhdistat lisäilmaluistin kunnolla, niin uskallan luvata, että päästöarvot ovat kohdallaan.
          mistä näitä osia pystyis tilata? että tiedän ostaa oikeat.

          Comment

          • 11henkka
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 58
            • finland

            #6
            Originally posted by T3 View Post
            Ihan ensimmäiseksi otat ja tilaat kaikki imusarjan alla olevat alipainepuolen letkut uudet. Siis ne, jotka menevät venttiilikopan etupäästä imusarjan alta yhdistyen sille isolle haitariputkelle. Haitariputkelta lähtee sitten myös letku ja liitoskappaleet lisäilmaluistille ja välissä myös letku. Samoin lisäilmaluistin ja imusarjan välinen letku tilaukseen. Vaihdat nuo kaikki ja lopuksi puhdistat lisäilmaluistin kunnolla, niin uskallan luvata, että päästöarvot ovat kohdallaan.
            mistä näitä osia pystyis tilata? että tiedän ostaa oikeat.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8531
              • Karhe

              #7
              Originally posted by 11henkka View Post
              mistä näitä osia pystyis tilata? että tiedän ostaa oikeat.
              Onko autosi E30, vaiko E36? Tietää vain katsella ko. auton kuvista.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • 11henkka
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 58
                • finland

                #8
                Originally posted by T3 View Post
                Onko autosi E30, vaiko E36? Tietää vain katsella ko. auton kuvista.
                Auto on e36, eikö alipaine letkuja kannata käydä läpi esim kännistys sumulla jotta näkis onko vuotoja?
                Last edited by 11henkka; 27-11-2011, 20:59.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8531
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by 11henkka View Post
                  Auto on e36
                  Otat tästä kuvasta osan #10 osanumeron ylös: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/

                  ...ja tästä kuvasta osien: #4, #11, "12, ja #13: osanumerot ylös http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_flow_sensor/

                  ... ja tästä kuvasta letkut #7 (3kpl): http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ontrol_engine/

                  Marssit paikallisen BMW-liikkeen varaosatiskille ja tilaat nuo.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • 11henkka
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 58
                    • finland

                    #10
                    Originally posted by T3 View Post
                    Otat tästä kuvasta osan #10 osanumeron ylös: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/

                    ...ja tästä kuvasta osien: #4, #11, "12, ja #13: osanumerot ylös http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_flow_sensor/

                    ... ja tästä kuvasta letkut #7 (3kpl): http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ontrol_engine/

                    Marssit paikallisen BMW-liikkeen varaosatiskille ja tilaat nuo.
                    Kiitos paljon! täytyy näillä näkymin noilla lähteä liikkeelle, nää on siis ilmeisesti hyvin yleisesti vuotavat paikat? onko sulla mitään muita ideoita että kannattaako uutta lambdaa tai muuta ostaa ennen kun menee päästö lappua hakemaan?
                    Last edited by 11henkka; 27-11-2011, 21:13.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8531
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by 11henkka View Post
                      Kiitos paljon! täytyy näillä näkymin noilla lähteä liikkeelle, nää on siis ilmeisesti hyvin yleisesti vuotavat paikat? onko sulla mitään muita ideoita että kannattaako uutta lambdaa tai muuta ostaa ennen kun menee päästö lappua hakemaan?
                      Vaihda ensin nuo letkut ja tee uusi päästömittaus, todennäköisesti arvot paranevat jo noilla, kun imuvuodot poistuvat. Ellei, niin vasta sitten siirryt lambdan ja mahdollissti muiden osien vaihtoon.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • 11henkka
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2011
                        • 58
                        • finland

                        #12
                        Originally posted by T3 View Post
                        Vaihda ensin nuo letkut ja tee uusi päästömittaus, todennäköisesti arvot paranevat jo noilla, kun imuvuodot poistuvat. Ellei, niin vasta sitten siirryt lambdan ja mahdollissti muiden osien vaihtoon.
                        eli siis imupuolenkin vuodot vaikuttavat jäännöshappeen? katsastuksessa inssi mainitsi että jäännöshappea ois liikaa, pitää mennä tällä viikolla ostamaan osat ja sitte ihmetellä / kiroilla. infoon sitte lisää

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16300
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by 11henkka View Post
                          eli siis imupuolenkin vuodot vaikuttavat jäännöshappeen? katsastuksessa inssi mainitsi että jäännöshappea ois liikaa, pitää mennä tällä viikolla ostamaan osat ja sitte ihmetellä / kiroilla. infoon sitte lisää
                          Se korvin kuultava putkivuoto kuntoon, jäännöshappi 3,31 on liikaa, sotkee mittaustuloksen.

                          Comment

                          • 11henkka
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 58
                            • finland

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Se korvin kuultava putkivuoto kuntoon, jäännöshappi 3,31 on liikaa, sotkee mittaustuloksen.
                            pitää paikata se sitten vielä , oon vähän tietämätön näistä , jos jäännöhappi on ``liikaa`` nostaako se sillon HC:n ? vai mitä meinaat että ``sotkee `` mittaustuloksen?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16300
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by 11henkka View Post
                              pitää paikata se sitten vielä , oon vähän tietämätön näistä , jos jäännöhappi on ``liikaa`` nostaako se sillon HC:n ? vai mitä meinaat että ``sotkee `` mittaustuloksen?
                              Näin väitetään että yli 2 jäännöshappi huijaa mittaria, en tiedä tarkemmin ja putkivuoto yleisimmin syynä noin isoon lukemaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎