Originally posted by jr66
View Post
Bmw 318 Is PÄÄSTÖT liian korkeat! neuvoja tarvis!
Collapse
X
-
no se selittääkin paljon , kun muuten on teknisesti todella hyvässä kunnossa mutta tosiaan katallysaattorin päästä , pientä suhinaa tulee siitä putken liitos kohdasta, tosta en tienny että vaikuttaa noin. täytyy paikata se ja uusia letkut , luulis menevän sit.
-
No nyt vittu oikeasti!
Taas ollaan fiksuna liikenteessä tärkeilemässä..
Ei MITÄÄN järkeä alkaa jotain imupuolen letkuja uusimaan sokkona kaikkia, jos kerta putkessakin on vuoto. Jos on vuoto, niin aivan varmasti kaikki päästöt päin persettä. Just sanottiin, että imuvuotoja ei ole löytynyt, niin mitä vittuaarggh!!!
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Putken vuoto ennen lambdaa sotkee lambdan mittauksen joka luulee että käy laihalla, tästä syystä lyö soosit rikkaalle eli liikaa HC ja CO. Täsmää tuohon sun päästölappuun jossa liikaa HC ja CO sekä O
Comment
-
Mainiota! Oikea asenne sulla ainakinOriginally posted by kmn View PostNo nyt vittu oikeasti!
Taas ollaan fiksuna liikenteessä tärkeilemässä..
Ei MITÄÄN järkeä alkaa jotain imupuolen letkuja uusimaan sokkona kaikkia, jos kerta putkessakin on vuoto. Jos on vuoto, niin aivan varmasti kaikki päästöt päin persettä. Just sanottiin, että imuvuotoja ei ole löytynyt, niin mitä vittuaarggh!!!


Jos kysyjän ensimmäistä postausta lukee ja siihen on erikseen kirjoitettu:...niin väistämättä minulla ainakin tulee ensimmäisenä mieleen pienet imuvuodot. En sen kummemmin katsonut muita päästöarvoja, kun nuo kaksi asiaa oli erikseen mainittu.eli HC ja CO% ongelmana.
Sitäpaitsi, ei täällä kukaan ole mitään tärkeillyt. On vain annettu perinteisiä vinkkejä kohonneiden CO% ja HC-arvojen korjaamiseen.
Hyvää päivänjatkoa myös sinulle
Last edited by T3; 28-11-2011, 11:27..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
+1Originally posted by T3 View PostMainiota! Oikea asenne sulla ainakin
Jos kysyjän ensimmäistä postausta lukee ja siihen on erikseen kirjoitettu:
...niin väistämättä minulla ainakin tulee ensimmäisenä mieleen pienet imuvuodot. En sen kummemmin katsonut muita päästöarvoja, kun nuo kaksi asiaa oli erikseen mainittu.
Sitäpaitsi, ei täällä kukaan ole mitään tärkeillyt. On vain annettu perinteisiä vinkkejä kohonneiden CO% ja HC-arvojen korjaamiseen.
Hyvää päivänjatkoa myös sinulle
Ja tarkistamalla aikuisten oikeasti ne imupuolen letkut saattaa tehdä vain ennakoivaa huoltoa. Näin ainakin itse oman kolmekympin kanssa tein -> kun imusarja oli auki niin vaihtelin samalla letkut uuteen.
Eikai bemarimiehellä lompakko muutaman letkun takia ala kiristämään?
W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
yritinki kysyä että onko se hyvin yleistä että ne vuotais tai että vuodot vois havaita ilman että kaikkea uusii ,mitä nyt oon katellu ja tunnustellu ni hyvässä kunnossa tuntuis olevan letkut ,mutta tosiaan ei se huonokskaan ole, kaikki ideat on hyväks mutta ilmeisesti toi ihan pienen pieni vuotoki saa arvot nousemaan. jos ei putken vuodon jälkeen mitään vaikutusta niin vois sitten miettiä tarkemmin tota imupuolen letkuja yms.Originally posted by kmn View PostNo nyt vittu oikeasti!
Taas ollaan fiksuna liikenteessä tärkeilemässä..
Ei MITÄÄN järkeä alkaa jotain imupuolen letkuja uusimaan sokkona kaikkia, jos kerta putkessakin on vuoto. Jos on vuoto, niin aivan varmasti kaikki päästöt päin persettä. Just sanottiin, että imuvuotoja ei ole löytynyt, niin mitä vittuaarggh!!!
Last edited by 11henkka; 28-11-2011, 15:26.
Comment
-
Originally posted by Perlenbacher View PostPutken vuoto ennen lambdaa sotkee lambdan mittauksen joka luulee että käy laihalla, tästä syystä lyö soosit rikkaalle eli liikaa HC ja CO. Täsmää tuohon sun päästölappuun jossa liikaa HC ja CO sekä O
Oon tota ajatellu kanssa , liitos kohdissa on 1-2mm rako jota tiivistetty sellasella liimattavalla nauhalla mutta ei aivan tiivis ole. ajossa ei kyllä huomaa mitään eroa kun vauhtia , mutta auton alle kun menee niin pienen suhinan kuulee ja tuntee sormella. en vaa sitte tiiä onko niin pienestä kiinni?
Comment
-
On se pienestä kiinni jos se todellakin on ennen lambdaa, niin varmasti vaikuttaa myös lambdan toimintaan, mutta jos vuoto on sen jälkeen ei vaikuta lambdaan, vääristää kylläkin pakokaasutestin mittaustulosta.Originally posted by 11henkka View PostOon tota ajatellu kanssa , liitos kohdissa on 1-2mm rako jota tiivistetty sellasella liimattavalla nauhalla mutta ei aivan tiivis ole. ajossa ei kyllä huomaa mitään eroa kun vauhtia , mutta auton alle kun menee niin pienen suhinan kuulee ja tuntee sormella. en vaa sitte tiiä onko niin pienestä kiinni?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Jos meinaa kuntoon saada, niin ei se imuletkujen vaihto nyt niin iso urakka ole. Isompi urakka tässä threadissa on miettiä vikakohdetta päivätolkulla, vrt. menisi tekemään asialle jotain...Originally posted by icecold View PostKattokaa tuolta minun aloittamista threadeista se 318ti päästöt...
Juu imuvuoto ja imuvuoto sanottiin ja katti ei kuulemma voi olla
W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
Itsellä kanssa samaa ongelmaa. NIIN painotettiin letkuja, mutta ne on todellakin nyt tutkittu/vaihdettu osa. Eikä todellakaan yksikään vuoda. Putki vuotaa, mutta uusi putkisto on jo matkalla. Myös uusi lambda odottaa kiinnilaittoaan.
Ailahteleeko sulla tyhjäkäynti? Mulla se heittelehtii, ja koko paska käy älyttömän rikkaalla.. En tiedä sitten, voiko pelkkä lambda tehdä tollaista? IMM putsattu ja vaikutti toimivan, ainenkin siellä eloa oli..
Comment
-
Tyhjäkäynti pysyy ihan hyvänä , joskus todella harvoin saattaa ihan vähän hetken heilahtaa. rikkoutunut lambda vaikuttaa tietääkseni enimmäkseen tuohon tyhjäkäynnin vaeltamiseen.Originally posted by MAKELA View PostItsellä kanssa samaa ongelmaa. NIIN painotettiin letkuja, mutta ne on todellakin nyt tutkittu/vaihdettu osa. Eikä todellakaan yksikään vuoda. Putki vuotaa, mutta uusi putkisto on jo matkalla. Myös uusi lambda odottaa kiinnilaittoaan.
Ailahteleeko sulla tyhjäkäynti? Mulla se heittelehtii, ja koko paska käy älyttömän rikkaalla.. En tiedä sitten, voiko pelkkä lambda tehdä tollaista? IMM putsattu ja vaikutti toimivan, ainenkin siellä eloa oli..Last edited by 11henkka; 28-11-2011, 20:31.
Comment
-
juu ei ookkaan eikä ne kalliita oo , ne osat tulee kyllä tilaukseen jos ei putken tiivistäminen vaikuta, tänään kuuntelin tarkemmin vielä auton alla , niin takaäänenvaimentimesta kuuluu pientä ilman kiertoa että suhisis jostain hieman ulos myös ,paikkaa en oo vielä paikantanu. mutta perjantaina menee auto nosturille ja putki irti ja hitsaan , oon koittanu noita pakoputken massoja sekä nauhoja ei niistä oikeen oo mihinkään. Kestää hetken vain.Originally posted by ka00z View PostJos meinaa kuntoon saada, niin ei se imuletkujen vaihto nyt niin iso urakka ole. Isompi urakka tässä threadissa on miettiä vikakohdetta päivätolkulla, vrt. menisi tekemään asialle jotain...
Comment
-
niino , paha mennä vielä sanomaan , oman arvauksen tällä hetkellä luulisin että ois pakoputki koska hc ei kummiskaan oo kuin 166 , minkä verran sulla tuli lapulle?Originally posted by icecold View PostKattokaa tuolta minun aloittamista threadeista se 318ti päästöt...
Juu imuvuoto ja imuvuoto sanottiin ja katti ei kuulemma voi olla

tiivistän eka ton pakoputken ja toivottavasti ei tarvii lähtee kattia vaihtamaan. oliko muuten katti minkä hintanen ja mistä ostit? (jos tulee tarvetta)
ja tosiaan niinku tästä ilmeni että jos jäännöshappi on yli 2 niin se sekottais mittaustuloksen , mun logiikan mukaan sillon katti ois pienellä todennäkösyydellä rikki? ja eikö jos katti ole rikki niin arvot ovat huomattavasti isommat?Last edited by 11henkka; 28-11-2011, 20:52.
Comment
-
Katti motonetista alle 100 €. Tosin sulla se luultavasti on ehjä. Putki kuntoon ja päästömittaukseen, eipä tee pahaa tarkastaa koneen ilmaletkujakaan vaikka leima tuliskin.Originally posted by 11henkka View Postniino , paha mennä vielä sanomaan , oman arvauksen tällä hetkellä luulisin että ois pakoputki koska hc ei kummiskaan oo kuin 166 , minkä verran sulla tuli lapulle?
tiivistän eka ton pakoputken ja toivottavasti ei tarvii lähtee kattia vaihtamaan. oliko muuten katti minkä hintanen ja mistä ostit? (jos tulee tarvetta)
ja tosiaan niinku tästä ilmeni että jos jäännöshappi on yli 2 niin se sekottais mittaustuloksen , mun logiikan mukaan sillon katti ois pienellä todennäkösyydellä rikki? ja eikö jos katti ole rikki niin arvot ovat huomattavasti isommat?
Comment
Comment