Announcement

Collapse
No announcement yet.

takaiskarin yläpää e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    takaiskarin yläpää e36

    Terve, elikkäs homman nimi olis tälläne, eilen meni takaiskarin yläpää rikki ( iskari tuli konttiin ) noh kävin ostamassa uuden yläpään ja laitoin paikoilleen, ajelin hetken ja hyvin toimi kunnes tuli pieni töyssy ja taas sama juttu iskari tuli konttiin,iskarit on hetki sitten uusittu taakse ettei niistä ainakaa voi johtua. Mistä tämmöinen voisi johtua?! Potilaana on e36 325i -92 coupe.
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1764
    • Honkajoki

    #2
    iso prikka väärin päin/ hukattu kokonaan.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16453
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by okko View Post
      iso prikka väärin päin/ hukattu kokonaan.
      Ei olis 1. eikä viim. kerta kun amatöörit turaa Montako kysymystä tästäkin on foorumilla ollut

      Comment

      • jopeh
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 694
        • Tampere

        #4
        Onko yläpään kumi ehjä vai tuliko pelkästään iskarin varsi läpi?

        Muistaakseni iskariin tulee ensin pieni prikka, jonka jälkeen iso prikka ennen kumia.

        Varmista kuitenkin, että iskari painuu normaalisti kokonaan sisään.
        "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Jep, kuten todettu. Prikat jääneet pois jotka rajottavat joustoa. Tulee kummallekkin puolelle kumia.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Dj Niksperi
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 2437
            • Salo, Finland

            #6


            Elikkä kuvan kanssa vielä, osat 6 ja 10.
            BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
            Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

            -Team Pussihousu-
            Salo///Works
            sigpic

            Comment

            • fRONik-_-
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 684
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by okko View Post
              iso prikka väärin päin/ hukattu kokonaan.

              Isoprikka löytyy siitä päältä mutta ei alapuolelta, isarit on vaihettu Autoklinikan toimesta ja nyt sitte nähtävästi puuttuu osia! helvetin hyvä homma...
              Nykyiset.
              Harraste:
              BMW E30 325i -88 700Hv
              Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

              Ex.
              Volkswagen Golf 1.8 -9
              2
              Volkswagen Vento 1.8 -92
              BMW E36 316i -92
              BMW E36 320i -91

              BMW E36 320 -92
              BMW E36 318is M-Sport -95
              BMW E36 323i -99
              BMW E90 330D -07 M-Sport
              BMW E36 325i -92 "M3"

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16355
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by fRONik-_- View Post
                Isoprikka löytyy siitä päältä mutta ei alapuolelta, isarit on vaihettu Autoklinikan toimesta ja nyt sitte nähtävästi puuttuu osia! helvetin hyvä homma...
                Kyllä se prikka vaan pitää olla molemmin puolin iskarin yläpäätä. Tuli huomattua omassa E30:ssä sama tilanne. Yläpuolella kyllä prikat muttei alapuolella ja ilmankos oli yläpäät paskana. Ei muuta kun pajalle huutamaan.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • fRONik-_-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 684
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Dj Niksperi View Post


                  Elikkä kuvan kanssa vielä, osat 6 ja 10.

                  osa kymppi löytyy mutta ei kutosta.
                  Nykyiset.
                  Harraste:
                  BMW E30 325i -88 700Hv
                  Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                  Ex.
                  Volkswagen Golf 1.8 -9
                  2
                  Volkswagen Vento 1.8 -92
                  BMW E36 316i -92
                  BMW E36 320i -91

                  BMW E36 320 -92
                  BMW E36 318is M-Sport -95
                  BMW E36 323i -99
                  BMW E90 330D -07 M-Sport
                  BMW E36 325i -92 "M3"

                  Comment

                  • fRONik-_-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 684
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by jopeh View Post
                    Onko yläpään kumi ehjä vai tuliko pelkästään iskarin varsi läpi?

                    Muistaakseni iskariin tulee ensin pieni prikka, jonka jälkeen iso prikka ennen kumia.

                    Varmista kuitenkin, että iskari painuu normaalisti kokonaan sisään.

                    Yläkumi on ehjä mutta se itse kumi lähti siitä niin sanotusti "telineestään" irti, saakohan sen takas painamalla?

                    Edit: Osa numero 8 niin siitä keskellä oleva kumi lähti irti ja kurkistelee nyt kontin puolella
                    Nykyiset.
                    Harraste:
                    BMW E30 325i -88 700Hv
                    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                    Ex.
                    Volkswagen Golf 1.8 -9
                    2
                    Volkswagen Vento 1.8 -92
                    BMW E36 316i -92
                    BMW E36 320i -91

                    BMW E36 320 -92
                    BMW E36 318is M-Sport -95
                    BMW E36 323i -99
                    BMW E90 330D -07 M-Sport
                    BMW E36 325i -92 "M3"

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Ei taida mennä.

                      On ilmeisesti vulganoitu tuo kumi kiinni siihen "telineeseen"

                      Comment

                      • RPee
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 23
                        • hs

                        #12
                        Uutena tiukka ja tuhti kummi ellei jopa vulkanoitu koloonsa... Jos saat paikalleen niin voi esiintyä liikkeessä pumppausilmiötä ja vettä saattaa päästä sisään. Muista myös nuo klunssin tiivisteet; omasta oli toinen rikki/kadonnut taisteluissa ja vuotaahan se.

                        Omalla kohdalla tänään työmaa edessä kun ostin nuo yläpäät motonetistä joku kuukausi-pari sitten ja nyt on toinen sökö. Prikat on paikallaan joten osan heikkous syynä tällä kertaa, merkkiä en muista, joku kiinan kötös kuitenkin. Nyt tulee Lemförderit tiivisteineen.

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Käytössä todettua: Mikäli autossa on madallusjouset niin normaali pohjaanlyöntikumi on liian pitkä ja sisäänjouston tila loppuu kesken jolloin tuo kumi tulee kontinpuolelle ja se prikka kanssa
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Käytössä todettua: Mikäli autossa on madallusjouset niin normaali pohjaanlyöntikumi on liian pitkä ja sisäänjouston tila loppuu kesken jolloin tuo kumi tulee kontinpuolelle ja se prikka kanssa
                            Niinkö? Eikö nuissa osat 15. ja 16. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/ ole keski"tutit" pohjaanlyönti kumina, vai muistelenko aivan omiani:think

                            Comment

                            • jopeh
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 694
                              • Tampere

                              #15
                              Onko autossa lyhyemmät jouset ja vakioiskarit?

                              Jos on, niin vaikuttaa siltä, että vakioiskarit, jotka ovat liian pitkät, on lyönyt pohjaan ja irrottanut kumin rungosta.
                              "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎