Announcement

Collapse
No announcement yet.

Räpättävä ja hankaava metallinen ääni takaa - Ääninäyte ongelmasta! - Lopputulema.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    Räpättävä ja hankaava metallinen ääni takaa - Ääninäyte ongelmasta! - Lopputulema.

    Ilmeni tuossa uusien renkaiden vaihdon jälkeen ihmeellinen ääni takaa oikealta. Samalla vaihdettiin uus vanne/rengas-setti alle ja säädettiin alustan korkeus sopivaksi. Samalla myös vaihdettiin jousien korkeussäätöpalikka alhaalta ylös.

    Ääni muuttuu nopeuden mukaan ja saattaa hävitä monttuun ajettaessa. Seuraava monttu tai tien epätasaisuus saa äänen palaamaan.

    Olen murjonut jarrukilpeä eri kohdista tuloksetta. Koitin myös käsijarrua repiä ilman vaikutusta. Neuvoja?
    Last edited by Playpig; 05-05-2012, 17:45.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
  • Joutti
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 305
    • Ummeljoki

    #2
    Liian pitkät pyöränpultit aiheutti kaverilla juurikin nopeuden mukaan tihenevää ääntä. Sitä en tiedä voiko se olla syynä sinun tapauksessa, jos ääni kerran häviää välillä.
    E36 M3 & E39 530d

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      #3
      No vähän kaukaa haettua kyllä nuo liian pitkät pyöränpultit...

      Sitävastoin; voisko syy olla kuitenkin joku käsijarruun viittaava homma? Siinä kotosalla asiaa ihmetelessä en älynnyt, että kahva on melko löysäntuntuinen. Sit oli jo pakko lähteä töihin ja kun ääni alkoi sen sai loppumaan vetämällä käkkäristä. Vastusta tuntui ihan parilla viimesellä naksauksella. Sitten kun jätti kahvan noin puoleenväliin niin ääni pysyi poissa. Helvetti kun mitään näkyvää syyn aiheuttajaa ei näy.

      Takaisin taajamanopeuteen tultaessa käkkärin nykimisellä ei ollut enää vaikutusta ja ääni oli aika karsea. Liekköhä uskaltaa edes töistä lähteä aamulla pois tuolla autolla...
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #4
        kyllä toi räplatys kuuluu monesti juurikin siitä kun pitkät pyöränpultit ottaa käkkärin jousiin kiinni. Tarkista nyt tuo ekana, vai onko pultit ihan tavalliset n.30mm kierteellä?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 889
          • Iisalmi

          #5
          No kylläpä ne tais vähän pitemmät olla... Tulivat siis uusien vanteisen mukana.

          Mitä tuossa nyt lueskelin itsekin muita threadeja aiheesta niin todennäkösesti siellä on jo nyt jotain rikki. Pystynkö ajamaan kotiin vai särkeekö se sieltä käsijarrun mukana vielä jotain muutakin? Pystyykö ne käsijarrun hilppeet ottamaan pois kokonaan väliaikaisesti vaikka heti aamulla töiden jälkeen tuossa parkkiksella? Siis ettei vaikuta ajoon muuten ettei siellä käkkärin palikoita ole ollenkaan...

          Kylläpä vituttaa nyt. Ois pitäny testata rengas ilmasss pyöriikö se vapaasti hankaamatta.

          EDIT: Jopa tulee sekavaa tekstiä... Ja pitäis vielä yö valvoo...
          Last edited by Playpig; 03-05-2012, 21:31.
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #6
            juu ei ole ihan pikkuhomma purkaa sitä
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Playpig
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 889
              • Iisalmi

              #7
              Kuinkaniin?

              Jarrulevy ja satula irti niin eikös ne käsijarrun hilppeet sieltä paljastu?
              Nyt: E39 530DA Touring -98

              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16503
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Playpig View Post
                No vähän kaukaa haettua kyllä nuo liian pitkät pyöränpultit...
                Originally posted by Playpig View Post
                No kylläpä ne tais vähän pitemmät olla...Kylläpä vituttaa nyt. Ois pitäny testata rengas ilmasss pyöriikö se vapaasti hankaamatta.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Playpig View Post
                  Kuinkaniin?

                  Jarrulevy ja satula irti niin eikös ne käsijarrun hilppeet sieltä paljastu?

                  No juu, eihän tuo teoriassa ole ihmeellinen juttu. Eri asia sitten miten ruosteessa siellä on paikat...

                  BMW E36 Replacing Brake Pads And Rotors. BMW DIY (Do It Yourself). For the home mechanic!
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 889
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    No enpä tosiaan tullut ajatelleeksi, että ne pultinpäät NIIN pitkälle tulee että särkee jotain sieltä käsijarrurummusta. Silmämääräisesti ne uudet pultit ei kyllä olleet montaa milliä pidemmät kuin alkuperäiset. Toki vanteiden kiinnityskohdan paksuudella voi olla isompikin ero...



                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    No juu, eihän tuo teoriassa ole ihmeellinen juttu. Eri asia sitten miten ruosteessa siellä on paikat...

                    http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem/
                    Juu pitääpä tue tässä yön aikana lueskella.

                    Sanokaapa et uskaltaako ajaa aamulla töistä kotiin vai onko pelkoa että särkee jotain muutakin samalla?
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • Joutti
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 305
                      • Ummeljoki

                      #11
                      Tuskin sieltä muuta voi hajota kuin juurikin nuo käsijarrun osat+jarrukilvet? Ja niitä jos alat muutenkin remppaamaan niin väliäkö sillä. Viisaammat korjatkoot höpötykseni
                      E36 M3 & E39 530d

                      Comment

                      • Bemu500
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 2992
                        • INvaLA

                        #12
                        Originally posted by Joutti View Post
                        Tuskin sieltä muuta voi hajota kuin juurikin nuo käsijarrun osat+jarrukilvet? Ja niitä jos alat muutenkin remppaamaan niin väliäkö sillä. Viisaammat korjatkoot höpötykseni
                        Jossain vaiheessa kun tarpeeksi hyvin on hilut levyn sisällä irti alkaa paukautteleen melkosia pommeja kun tavaraa jää välillä väliin. Talvella kun tuo käy saattaa jopa jumittaa renkaan Nimim. kokemusta on
                        -Official member of BTCF-Sauna team-


                        e91 325i -06

                        Comment

                        • Playpig
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 889
                          • Iisalmi

                          #13
                          Päätin sit kuitenkin ajella kotiin töistä. Tällä kertaa maantievauhdissa ääntä ei kuulunut muuten kuin nypyissä ja heitoissa kolinana. Otin sitten taajamaan tultua hieman videopätkää niin saatte äänestä paremman kuvan. Ja uudet pultit olikin tasan samanmittaset mitä vanhat...

                          Nyt: E39 530DA Touring -98

                          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16396
                            • Leppävirta

                            #14
                            Originally posted by Playpig View Post
                            Päätin sit kuitenkin ajella kotiin töistä. Tällä kertaa maantievauhdissa ääntä ei kuulunut muuten kuin nypyissä ja heitoissa kolinana. Otin sitten taajamaan tultua hieman videopätkää niin saatte äänestä paremman kuvan. Ja uudet pultit olikin tasan samanmittaset mitä vanhat...

                            http://youtu.be/BarEF_ef3cc
                            Minkä mittaiset pultit sitten ovat? Kierreosa pitäisi olla 25mm jos orkkis pituiset.

                            Edit: Jos ei pultit hankaa niin varmaankin kannattaa ottaa levyt ja satulat irti ja katsoa mikä mättää. Kuulostaa vähän kyllä siltä kuin olisi liian pitkät pultit.
                            Last edited by Haju69; 04-05-2012, 13:44.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Playpig
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 889
                              • Iisalmi

                              #15
                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Minkä mittaiset pultit sitten ovat? Kierreosa pitäisi olla 25mm jos orkkis pituiset.

                              Edit: Jos ei pultit hankaa niin varmaankin kannattaa ottaa levyt ja satulat irti ja katsoa mikä mättää. Kuulostaa vähän kyllä siltä kuin olisi liian pitkät pultit.
                              Pultit ovat noin 27 milliä kierreosaltaan.

                              Otan kyllä satulat ja levyt irti heti kohtapuoliin. Vasta heräsin yövuoron jälkeen.
                              Nyt: E39 530DA Touring -98

                              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎