Announcement

Collapse
No announcement yet.

Räpättävä ja hankaava metallinen ääni takaa - Ääninäyte ongelmasta! - Lopputulema.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16396
    • Leppävirta

    #16
    Originally posted by Playpig View Post
    Vähän vajaa 27 milliä.
    No ei pitäisi pulteista johtua. Jos ei vanteissa ole merkittävästi ohuempi kiinnitys pinta kuin esim originaali vanteissa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by Haju69 View Post
      No ei pitäisi pulteista johtua. Jos ei vanteissa ole merkittävästi ohuempi kiinnitys pinta kuin esim originaali vanteissa.
      Juu... Voikos ne käsijarrun hilut sitte irrota ihan ilman pulttien osumistakin? Tuli tosiaan vedettyä kahva niin sanotusti takapenkille asti kun hommiin eilen ruettiin...
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5521
        • Vaasa

        #18
        Originally posted by Playpig View Post
        Juu... Voikos ne käsijarrun hilut sitte irrota ihan ilman pulttien osumistakin? Tuli tosiaan vedettyä kahva niin sanotusti takapenkille asti kun hommiin eilen ruettiin...
        voi. Jarrukilpi pettänyt ja hilut pääsee liikkumaan. Napsista ja romut pitkin rumpua. Se on semmonen venäläinen ruletti sitte

        Oliko pulttejen päät kuluneen näköset? Nimittäin ne kuluu kyllä pikkuhiljaa niin ettei ääntä enään kuulu jos vain vähän hinkkaa.
        sigpic

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 889
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by MarQu View Post
          voi. Jarrukilpi pettänyt ja hilut pääsee liikkumaan. Napsista ja romut pitkin rumpua. Se on semmonen venäläinen ruletti sitte

          Oliko pulttejen päät kuluneen näköset? Nimittäin ne kuluu kyllä pikkuhiljaa niin ettei ääntä enään kuulu jos vain vähän hinkkaa.
          Kuulostaapa hyvältä... No kohta se selviää minkälainen exodus siellä on käyny.

          En oo vielä kerenny mennä pultteja aukomaan. Kuhan täs nyt syön eka jotain...
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • Playpig
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 889
            • Iisalmi

            #20
            Joo eiköhän tää oo selevää pässinlihhoo kun pultinpäät on tämän näköset:



            Tunkkasin koko perän ilmaan ja pyörittelin renkaita. Molemmilta puolilta kuulu mahoton kihinä ja hankaus. Vanhan vanteen ja pultin sisäänmenopituus oli 18,5 milliä ja uuden pultin ja vanteen tasan 20 milliä. Pitää nyt nykiä nuo satulat ja levyt edestä, että saan ne käkkärin hilut sieltä ahistamasta. Huomenna sitten mätänetistä uudet hilut tilalle. Jospa tää tästä.
            Nyt: E39 530DA Touring -98

            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #21
              No ei noi pultinpäät oo mihinkään ottanut kiinni kovinkaan pahasti...
              Jos olis niin ne olis oikeesti kuluneen näköiset ja kiilloittuneet kunnolla, pientä kiilloittumaa näkyy, eli ehkä on hiponut jouseen tai sitten kitkapinta on ne kiilloittanut.

              Sulla on lähtenyt varmaan ton käkkärin repimisen yhteydessä pinnat kengistä ja ne on nyt metallia vasten, tolla kässärin vetelyllä saat vaan ne levyt pilalle...

              Kipität motonettiin tms. ja haet kengät, asennussarjan sekä levyt taakse.
              Ne vanhat levyt voi olla sen verran ruosteessa ja huonossa kunnossa ettei uudet kengät kauaa hyvänä pysy.
              Last edited by Mikkeri; 04-05-2012, 15:10.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16503
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by Mikkeri View Post
                Ne vanhat levyt voi olla sen verran ruosteessa ja huonossa kunnossa ettei uudet kengät kauaa hyvänä pysy.
                Ei autolla ajeta kässäri päällä.

                Comment

                • Playpig
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 889
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by Mikkeri View Post
                  No ei noi pultinpäät oo mihinkään ottanut kiinni kovinkaan pahasti...
                  Jos olis niin ne olis oikeesti kuluneen näköiset ja kiilloittuneet kunnolla, pientä kiilloittumaa näkyy, eli ehkä on hiponut jouseen tai sitten kitkapinta on ne kiilloittanut.

                  Sulla on lähtenyt varmaan ton käkkärin repimisen yhteydessä pinnat kengistä ja ne on nyt metallia vasten, tolla kässärin vetelyllä saat vaan ne levyt pilalle...

                  Kipität motonettiin tms. ja haet kengät, asennussarjan sekä levyt taakse.
                  Ne vanhat levyt voi olla sen verran ruosteessa ja huonossa kunnossa ettei uudet kengät kauaa hyvänä pysy.
                  Joo kylläh. Mut miten selität hajonneet kengät sekä ne tapit ja jouset yms hilut mitä siellä rummun sisällä nyt onkaan?

                  No vielä jatkuu räpätys ja kolina ajoittain vaikka otin ne entiset paskana olevat käsijarrun hilppeet pois kokonaan... Niin ja kyllä kokeilin paikallaan takaset ilmassa vaihde päälle eikä silloin kuulunut mitään epämääräistä. Vittusaatana. Tulipa vaan mieleen, että se vaijerin päässä oleva kiinnike varmaan nyt siellä pyörii vapaana ja ottaa niihin pultinpäihin. Muuta en mä enää syyksi keksi.

                  Eli osa numero 2:


                  Tuleeko tuo mukana korjaus/asennussarjassa vai pitääkö sekin vielä tilata erikseen marmomilta? Jos se nyt siis on rikki siellä... Huomenna pääsee tsekkaamaan. Pitäsköhän sitä ne jarrukilvetkin vaihtaa samalla...
                  Last edited by Playpig; 04-05-2012, 20:28.
                  Nyt: E39 530DA Touring -98

                  ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16503
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by Playpig View Post
                    Tulipa vaan mieleen, että se vaijerin päässä oleva kiinnike varmaan nyt siellä pyörii vapaana ja ottaa niihin pultinpäihin. Muuta en mä enää syyksi keksi.

                    Eli osa numero 2:

                    Tuleeko tuo mukana korjaus/asennussarjassa vai pitääkö sekin vielä tilata erikseen marmomilta? Jos se nyt siis on rikki siellä... Huomenna pääsee tsekkaamaan. Pitäsköhän sitä ne jarrukilvetkin vaihtaa samalla...
                    Ei tule as. sarjassa kuten kuva kertoo, tilattava erikseen kuin myös tappi no. 3

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 889
                      • Iisalmi

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Ei tule as. sarjassa kuten kuva kertoo, tilattava erikseen kuin myös tappi no. 3
                      Juu niin vähän arvelinkin. Jos tilaan nuo uudet jarrukilvetkin niin miten vaihto onnistuu? Eräs tuttava sanoi, että entisen voi leikata halki ja uusi myös halki ja hitsitäpillä kasaan kun on paikallaan...
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5521
                        • Vaasa

                        #26
                        Originally posted by Playpig View Post
                        Juu niin vähän arvelinkin. Jos tilaan nuo uudet jarrukilvetkin niin miten vaihto onnistuu? Eräs tuttava sanoi, että entisen voi leikata halki ja uusi myös halki ja hitsitäpillä kasaan kun on paikallaan...
                        Jep älä vaan kokeile irrottaa navan keskiötä. halki vaan levy sopivasta kohtaa (se ohuin) ja sitte kiinni. Ihan välttämätöntä ei hitsaus ole mutta toki niin siitä hyvän.

                        Siis tarkennus vielä että kokonaan halki ei tarvi vetää kilpeä. Riittää yhden sivun aukaisu.
                        sigpic

                        Comment

                        • Lötkö
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 644
                          • Keskisuomi

                          #27
                          Originally posted by Mikkeri View Post
                          No ei noi pultinpäät oo mihinkään ottanut kiinni kovinkaan pahasti...
                          Jos olis niin ne olis oikeesti kuluneen näköiset ja kiilloittuneet kunnolla, pientä kiilloittumaa näkyy, eli ehkä on hiponut jouseen tai sitten kitkapinta on ne kiilloittanut.

                          Sulla on lähtenyt varmaan ton käkkärin repimisen yhteydessä pinnat kengistä ja ne on nyt metallia vasten, tolla kässärin vetelyllä saat vaan ne levyt pilalle...

                          Kipität motonettiin tms. ja haet kengät, asennussarjan sekä levyt taakse.
                          Ne vanhat levyt voi olla sen verran ruosteessa ja huonossa kunnossa ettei uudet kengät kauaa hyvänä pysy.
                          Miten ihmeessä käkkärin nykimisellä saat levyt pilalle?

                          Ja asiaan,kannattaa tsekata ennen ku haet niitä uusia osia että ei oo vanhat jarrupalat kappaleina,tai loppu tuolta takaa. Kannattaa myös käydä satulat niin läpi että männät ja liukutapit liikkuu ihanasti.

                          Comment

                          • Pretoriaani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 3842
                            • Hyvinkää, Finland

                            #28
                            Ääni kuulostaa just tasan samalta ku mun ex-kolmekutosessa kun siitä oli apparin puolelta käsijarrukamat. Linkkuhan siellä vapaana ollessaan kolisteli, esi osa nro 3.
                            I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                            Comment

                            • Mikkeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 805
                              • Suomi

                              #29
                              Originally posted by Lötkö View Post
                              Miten ihmeessä käkkärin nykimisellä saat levyt pilalle?

                              Ja asiaan,kannattaa tsekata ennen ku haet niitä uusia osia että ei oo vanhat jarrupalat kappaleina,tai loppu tuolta takaa. Kannattaa myös käydä satulat niin läpi että männät ja liukutapit liikkuu ihanasti.

                              Noiden levyjen sisällä kun sattuu nuo käsijarrun rummut olemaan...
                              Rumpu paskana, levy paskana...
                              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                              TDS osaa.

                              Comment

                              • Mikkeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 805
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Ei autolla ajeta kässäri päällä.

                                Ei ajeta ei, mielestäni esim. katsastuksessa pyörät pyörii ja vedetään käsijarrua samalla
                                Röpelöinen ja ruosteinen pinta voi nuo uudet kengät pilata...

                                Mut hei, ei oo pakko vaihtaa jos tykkää availla ja vaihdella osia usein...

                                Originally posted by Playpig View Post
                                Joo kylläh. Mut miten selität hajonneet kengät sekä ne tapit ja jouset yms hilut mitä siellä rummun sisällä nyt onkaan?
                                Kengistä kun lähtee pinnat, mitä veikkaat niiden tekevän siellä pyörivässä rummussa?
                                Oliko kengissä pinnat irti vai paikallaan?

                                Josta tullaan siihen että mikä sai pinnat irtoamaan?
                                Onko levyjen rummut kunnossa? Kiiltävä pintaiset eikä epätasaisuuksia?
                                Last edited by Mikkeri; 05-05-2012, 12:00.
                                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                                TDS osaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎