Announcement

Collapse
No announcement yet.

Räpättävä ja hankaava metallinen ääni takaa - Ääninäyte ongelmasta! - Lopputulema.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nikidi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 167
    • Espoo

    #31
    Sanotaan nyt yks juttu mikä aiheutti melkein samanlaisen äänen omassa e36:ssa talvirenkailla.
    Eli jotenki oli saanu kolhua se peltinen jarrujen pölysuoja ja hankasi aina välillä pyörään ajaessa. kuului tuommoinen ääni.

    Voi olla kaukaa haettua mutta ei oo ku parin minuutin pituinen juttu tarkistaa.

    Ehkä se kuitenkin on jarruissa jokin vika.

    -----
    NYT #1: BMW F11 520D
    Ennen:
    BMW E39 530D -00 Sedan
    BMW E46 316i -02 Touring
    BMW E36 325iA -94 Sedan
    Nissan Almera N15 1.4Si -00

    Nissan Micra K10 1.2 -89 (aka JaMi)

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      #32
      Joo huomenta vaan.

      Originally posted by Pretoriaani View Post
      Ääni kuulostaa just tasan samalta ku mun ex-kolmekutosessa kun siitä oli apparin puolelta käsijarrukamat. Linkkuhan siellä vapaana ollessaan kolisteli, esi osa nro 3.
      Noniin tietysti. Muuten otin kyllä kaikki romut eilen jo molemmilta puolilta pois, mutta nuo mainitsemasi "linkut" sinne vielä jäi. No kuhan tässä heräilee niin auto taas ylös takaa ja loputkin romut sieltä pois. Vaikka sitten vaijereita myöten...

      Originally posted by Mikkeri View Post
      Ei ajeta ei, mielestäni esim. katsastuksessa pyörät pyörii ja vedetään käsijarrua samalla
      Röpelöinen ja ruosteinen pinta voi nuo uudet kengät pilata...

      Mut hei, ei oo pakko vaihtaa jos tykkää availla ja vaihdella osia usein...



      Kengistä kun lähtee pinnat, mitä veikkaat niiden tekevän siellä pyörivässä rummussa?
      Oliko kengissä pinnat irti vai paikallaan?

      Josta tullaan siihen että mikä sai pinnat irtoamaan?
      Onko levyjen rummut kunnossa? Kiiltävä pintaiset eikä epätasaisuuksia?
      Kyllä nyt menee kaikki takajarruosat vaihtoon samassa konkurssissa. Palat oli mun mielestä iha hyvässä kunnossa. Mut eihä ne paljoa maksa kuitenkaan uusia.

      Apparin puolen kengistä oli pinnat irti aika radikaalisti. Kuskinpuolen kengissä oli vain poikittaishalkeamia kengissä, mutta ei irti kuitenkaan. Levyjen rumpuja en sen kummemmin tsekannut, mutta todennäköisesti ne on paskassa ja ruosteessa kuitenkin. Kohtahan sen taas näkee kun avaan ne uudelleen.

      Originally posted by Nikidi View Post
      Sanotaan nyt yks juttu mikä aiheutti melkein samanlaisen äänen omassa e36:ssa talvirenkailla.
      Eli jotenki oli saanu kolhua se peltinen jarrujen pölysuoja ja hankasi aina välillä pyörään ajaessa. kuului tuommoinen ääni.

      Voi olla kaukaa haettua mutta ei oo ku parin minuutin pituinen juttu tarkistaa.

      Ehkä se kuitenkin on jarruissa jokin vika.
      Tarkotit vissiin iha tuota jarrukilpeä? Ne on kyllä ihan suorat ja tarkistettu ettei niihin hankaa ainakaan. Menevät kyllä kuitenkin vaihtoon kun ovat niin ruosteenraiskaamat kuitenkin.

      Täytyy kyllä sanoo tähän väliin, että on tää foorumi kyllä kallisarvonen tällasella amatöörille, kun jaksatte neuvoja heitellä vaikka ei iso ongelma taida loppujen lopuksi ollakaan.
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • Playpig
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 889
        • Iisalmi

        #33
        Nonniin. Eli ne linkuthan siellä oli vielä tuhannenpaskana molemminpuolin. Yhteispotretti kengistä, jousista ja muista hiluista:



        Ainoastaan ne pienet kiinnikepinnit ja nuo kireydensäätöpotikat on käyttökuntoisia. Myöskään vaijereita ei tarvinne vaihtaa, kun olivat hyvässä kunnossa päistään.

        Tämmöistä jälkeä tuli kuskinpuolelle siitä linkun hajoamisesta:



        Apparinpuoli ei niin paha, mutta vaihtotuomion jarrukilpi silti sai:



        Sanokaapa kannattaako nuo palat vaihtaa vai ei?




        Levyt sai vaihtotuomion myös:






        Kaikenkaikkiaan nyt kun sain nuo äänet poistettua, niin hyvä fiilis jäi. Ja aina oon sanonu, että kun pemariin osia ostaa niin sehä o sama ku veis rahaa pankkiin.
        Laitan varmaan maililla KL-varaosille tilauksen osista, kun sieltä toimitusajat on ollut kohtuu lyhyet aiemmin ja hinnatkin taitaa olla ihan kilpailukykyiset...

        Nyt joutaakin saunaan ja kaljalle! Adios.
        Nyt: E39 530DA Touring -98

        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #34
          Hyvännäköiset nuo rummut, meneehän nuo vielä jos ei isompia kraatereita ole.
          Eipä uudetkaan kalliita ole.

          Oisko sittenkin pultit ottaneet noihin osiin kiinni... Mene ja tiedä, uutta palikkaa piiloon ja menokki asfaltille
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • -|jamppa|-
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 35
            • Varkaus

            #35
            itsellä sama hommeli

            juu, olipas hyvä kun tämän tänne laitoit ja paljon kuvia.
            itsellä sama vika ja nyt sai hyvät vinkit ongelmaan.
            vielä kun saisi jarrusatulan rungon 2 pulttia auki on meinaan ihan jumissa!
            täytyy ottaa myös kuvia, auttaa jälkeläisiä!!
            Ex. e36 325i -91
            Ex. e36 328i -95
            Ajossa e39 528ia -97

            Comment

            • lasseE36
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 5
              • tampere

              #36
              sitku rupeet remppaan noita jarrukilpiä niin heitä jotain kuvaa tänne.. Olis meinaan sama remontti tulossa koslaan.. Tuli nimittäin noi kässärintapit kilvistä läpi kiitettävän kolinan kera..

              Comment

              • Playpig
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 889
                • Iisalmi

                #37
                Juu pitää nappailla kuvia kunhan tulee remontin aika.
                Nyt: E39 530DA Touring -98

                ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                Comment

                • -|jamppa|-
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 35
                  • Varkaus

                  #38
                  saas nähdä miten käy tuon jarrukilven kanssa, meneekö paikalleen vai ei.
                  en lähde irrottamaan napaa joten rälläkällä pala pois ja sovittamaan tästä kellään kokemusta??
                  hyviä kelejä odotellessa..
                  Ex. e36 325i -91
                  Ex. e36 328i -95
                  Ajossa e39 528ia -97

                  Comment

                  • Muppe
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 1866
                    • Östermyra

                    #39
                    Originally posted by -|jamppa|- View Post
                    saas nähdä miten käy tuon jarrukilven kanssa, meneekö paikalleen vai ei.
                    en lähde irrottamaan napaa joten rälläkällä pala pois ja sovittamaan tästä kellään kokemusta??
                    hyviä kelejä odotellessa..
                    E61 530dA M-Sport
                    E39 520iA Touring

                    ex. E34 525iA
                    ex. E34 535iA
                    ex. E34 520i
                    ex. E34 520i
                    ex. E36 320i

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #40
                      Sama ääni täällä, mutta on e39 m5 vanteet alla ja ei oo pitkät pulttit kiinni, testattu. Mistä johtuu?
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎