Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #46
    Originally posted by pheno View Post
    onko tuossa Mss50 moottorinohjaus ? (bmss501.prg INPAssa). Jos on niin sain juuri tohon mun softaan tehtyä tuen nopeammalle live-datalle. Näyttää toistakymmentä anturiarvoa per viesti mikä eculta tulee. Ei tosin taida olla paljoa hyötyä siitä tässä tapauksessa..
    Sehän se. Voishan tuotakin joskus koittaa.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1995
      • Tampere

      #47
      Originally posted by JJT View Post
      Sehän se. Voishan tuotakin joskus koittaa.
      Ok, laitan viestiä kun on ladattavissa. Tuosta MS S50 tuesta puuttuu muutama arvo esim. kaasuläppä, mitä ei voi varmuudella saada selville näillä mun saamilla tiedoilla. Tarvitsisi lisää näitä trace-tiedostoja

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #48
        Tulevalla viikolla vasta saan bensanpaineet mitattua.
        Sain käytettyän moottorin lämpimäksi, kaasulla avittamalla starttaa. Jos starttaa.
        Kaasua ei kestä tyhjäkäynnin tuntumassa oikein lisätä. Sitten kun saa kierrokset n.2000rpm, niin tasakaasulla pyörii lähes normaalisti.

        Molempien bankkien fuel integratorit näyttää lämpimänä tyhjäkäynnillä ~30.
        Lambda control bank 2- vikakoodia tunkee jatkuvasti. 2-lambdan jännite makaa paikallaan. Paskana?
        Last edited by JJT; 28-04-2013, 20:17.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #49
          Kaikki muu näyttää normaalilta livedatassa kuitenkin, lämpöanturit, ilmamassa ym? Bensanpaineita arvaillaan, olisko säädin jumissa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #50
            Joo kaikki muut näyttää ihan normaalilta.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1995
              • Tampere

              #51
              Nyt on ladattavissa toi versio, jossa pitäisi toimia tuo nopeampi live-data. Valitse ecu:ksi 'MSS50 (Serial)', jossa tämä toimii. Mulla ei ole ollut mahollisuutta testata kyseisessä autossa, mutta ilmoittele jos ei pelitä.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #52
                Originally posted by pheno View Post
                Nyt on ladattavissa toi versio, jossa pitäisi toimia tuo nopeampi live-data. Valitse ecu:ksi 'MSS50 (Serial)', jossa tämä toimii. Mulla ei ole ollut mahollisuutta testata kyseisessä autossa, mutta ilmoittele jos ei pelitä.
                Hyvin pelittää mitä tuossa pikaisesti koitin
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #53
                  Viaksi tais paljastua bensanpaineensäätimen jumi.
                  Pyöritin pumppua hyppylangalla, mittari suodattimen jälkeen.
                  Paineet nousi vain 2 bar:n.
                  Paluuletkua kuristamalla paineet nousi 5 bar:n, paineensäätimen suunnalta kuului samalla naksahdus. Nyt pysyy paine taas kohdallaan.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Paha Arkkitehti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 836
                    • World

                    #54
                    Originally posted by JJT View Post
                    Viaksi tais paljastua bensanpaineensäätimen jumi.
                    Pyöritin pumppua hyppylangalla, mittari suodattimen jälkeen.
                    Paineet nousi vain 2 bar:n.
                    Paluuletkua kuristamalla paineet nousi 5 bar:n, paineensäätimen suunnalta kuului samalla naksahdus. Nyt pysyy paine taas kohdallaan.
                    No voihan nenä! Alkaakohan säädin tekemään tuota jossain vaiheessa uudestaan vai onko satunnainen jumi normaalia?

                    Eli kyseessä osa nro. 7 vai?

                    Pressure Regulator 13-53-1-404-089
                    62.31e Schmiedmannilta.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #55
                      Todennäköisesti alkaa. Siksi tilasin uuden jo pari päivää sitten.
                      Meinasin jo talvella tuon vaihtaa, mutta jostain syystä en sitten vaihtanutkaan. Olis näköjään kannattanu.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #56
                        Uudella paineensäätimellä pelasi ainakin muutaman kymmenen km testilenkin ihan ok. Jospa se siitä.

                        Last edited by JJT; 13-05-2013, 20:52.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • vaappu
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 1189
                          • Rovaniemi/Pyhätunturi

                          #57
                          hyvä että vielä ainakin pelaa....
                          mb 519 täys pitkä
                          mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                          e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                          e31 850i Miljoonan markan bmw.
                          e21. Kimppa rassi.
                          Awd corolla turbo.+420whp..

                          Comment

                          • Joutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 305
                            • Ummeljoki

                            #58
                            Lienee sopiva paikka omalle ongelmalle;

                            Eli kyseinen S50B32 ei ala ns.moottorijarruttamaan aina kun kaasun päästää. :think
                            Kun vika on päällä ja hetkellinen kulutus näyttää muuta kun 0,0 kaasun ollessa ylhäällä, auto joskus sammuu kun polkaisee kytkintä kierrosten ollessa n.1000-2000. Useimmiten tuolloin kyllä vaan kierrokset notkahtaa hieman normaalia tyhjäkäyntia alemmas josta sitten pomppaavat normaaliin.

                            Esim. 5.vaihteella kierrokset n.3000rpm kun himmaa kaasun, saattaa joutua muutaman kerran painaa uudelleen hieman kaasua ennenkuin kone tajuaa katkaista polttoaineen syöttämisen. Kun syöttö on vihdoin katkaistu ja kulutus näyttää 0,0 ja vaihtaa pienemmän vaihteen, ei kone välttämättä ala jarruttamaan.
                            Jotenkin tuntuu, että ilmastointi päällä kone alkaisi jarruttamaan säännöllisemmin, mutta silloin taas sammuu herkemmin jos ei alakaan.

                            Kylmällä koneella saattaa liikennevaloissa tehdä pientä kierrosten hakemista+ensimmäisen parinsadan metrin aikana pienellä kaasulla kiihdytettäessä pientä aaltoilua havaittavissa.

                            ICV putsattu ja siitä lähtevät letkut vaihdettu, imuvuotoja etsinyt tuloksetta, vikakoodit luettu ja sen perusteella MAF vaihdettu, jolloin ongelma hieman parani.

                            Toivottavasti saa selkoa...
                            E36 M3 & E39 530d

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #59
                              Mulla oli kanssa tuota että ei mennyt aina moottorijarrulle jostain syystä.
                              Epäilin tuota kaasuläppien potikkaa mutta ei se siinä ollut.
                              Kannattaa se tarkistaa kuitenkin.
                              Onko ihan 100% varmaa ettei ole imuvuotoja? Ilmapumpun letkut jne?
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Joutti
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 305
                                • Ummeljoki

                                #60
                                Originally posted by JJT View Post
                                Mulla oli kanssa tuota että ei mennyt aina moottorijarrulle jostain syystä.
                                Epäilin tuota kaasuläppien potikkaa mutta ei se siinä ollut.
                                Kannattaa se tarkistaa kuitenkin.
                                Onko ihan 100% varmaa ettei ole imuvuotoja? Ilmapumpun letkut jne?
                                Varmaan saa ihan yleismittarilla riittävän tarkasti mitattua tuon potikan toimivuuden? Tietysti samalla katsoo ettei ole muuten vituillaan koko osa.

                                Imuvuodoista nyt en satavarma ole. Imupuoli kun oli auki ICV:tä kaivellessa niin samalla hypistelin kaikki letkut/putket mitä löysin. Ja "vääräoppisesti" olen suihkinut mömmöjä letkuihin koneen ollessa käynnissä. Ei minkäänlaista vaikutusta käyntiin.

                                Tuo ilmapumppu on kyllä jäänyt täysin tarkistamatta, elleivät sen letkut kulje imuboxin alla.

                                Eli jos en vieläkään löydä imuvuotoja, niin voisi viedä johonkin pajalle missä on se siisti kone, mikä paikallistaa imupuolen vuodot? Oon kyllä valmis hieman maksamaankin, ettei itse tarvi letkuja kaivella. Tuolla kun ei hirveästi sitä tilaa ole eikä asentajalla kovin pitkä pinna
                                E36 M3 & E39 530d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎