Originally posted by pheno
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50B32 käyntiongelma(ko)?
Collapse
X
-
Tulevalla viikolla vasta saan bensanpaineet mitattua.
Sain käytettyän moottorin lämpimäksi, kaasulla avittamalla starttaa. Jos starttaa.
Kaasua ei kestä tyhjäkäynnin tuntumassa oikein lisätä. Sitten kun saa kierrokset n.2000rpm, niin tasakaasulla pyörii lähes normaalisti.
Molempien bankkien fuel integratorit näyttää lämpimänä tyhjäkäynnillä ~30.
Lambda control bank 2- vikakoodia tunkee jatkuvasti. 2-lambdan jännite makaa paikallaan. Paskana?Last edited by JJT; 28-04-2013, 20:17.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Kaikki muu näyttää normaalilta livedatassa kuitenkin, lämpöanturit, ilmamassa ym? Bensanpaineita arvaillaan, olisko säädin jumissa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostNyt on ladattavissa toi versio, jossa pitäisi toimia tuo nopeampi live-data. Valitse ecu:ksi 'MSS50 (Serial)', jossa tämä toimii. Mulla ei ole ollut mahollisuutta testata kyseisessä autossa, mutta ilmoittele jos ei pelitä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Viaksi tais paljastua bensanpaineensäätimen jumi.
Pyöritin pumppua hyppylangalla, mittari suodattimen jälkeen.
Paineet nousi vain 2 bar:n.
Paluuletkua kuristamalla paineet nousi 5 bar:n, paineensäätimen suunnalta kuului samalla naksahdus. Nyt pysyy paine taas kohdallaan.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostViaksi tais paljastua bensanpaineensäätimen jumi.
Pyöritin pumppua hyppylangalla, mittari suodattimen jälkeen.
Paineet nousi vain 2 bar:n.
Paluuletkua kuristamalla paineet nousi 5 bar:n, paineensäätimen suunnalta kuului samalla naksahdus. Nyt pysyy paine taas kohdallaan.
Eli kyseessä osa nro. 7 vai?
Pressure Regulator 13-53-1-404-089
62.31e Schmiedmannilta.
Comment
-
-
Todennäköisesti alkaa. Siksi tilasin uuden jo pari päivää sitten.
Meinasin jo talvella tuon vaihtaa, mutta jostain syystä en sitten vaihtanutkaan. Olis näköjään kannattanu.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Uudella paineensäätimellä pelasi ainakin muutaman kymmenen km testilenkin ihan ok. Jospa se siitä.
Last edited by JJT; 13-05-2013, 20:52.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Lienee sopiva paikka omalle ongelmalle;
Eli kyseinen S50B32 ei ala ns.moottorijarruttamaan aina kun kaasun päästää. :think
Kun vika on päällä ja hetkellinen kulutus näyttää muuta kun 0,0 kaasun ollessa ylhäällä, auto joskus sammuu kun polkaisee kytkintä kierrosten ollessa n.1000-2000. Useimmiten tuolloin kyllä vaan kierrokset notkahtaa hieman normaalia tyhjäkäyntia alemmas josta sitten pomppaavat normaaliin.
Esim. 5.vaihteella kierrokset n.3000rpm kun himmaa kaasun, saattaa joutua muutaman kerran painaa uudelleen hieman kaasua ennenkuin kone tajuaa katkaista polttoaineen syöttämisen. Kun syöttö on vihdoin katkaistu ja kulutus näyttää 0,0 ja vaihtaa pienemmän vaihteen, ei kone välttämättä ala jarruttamaan.
Jotenkin tuntuu, että ilmastointi päällä kone alkaisi jarruttamaan säännöllisemmin, mutta silloin taas sammuu herkemmin jos ei alakaan.
Kylmällä koneella saattaa liikennevaloissa tehdä pientä kierrosten hakemista+ensimmäisen parinsadan metrin aikana pienellä kaasulla kiihdytettäessä pientä aaltoilua havaittavissa.
ICV putsattu ja siitä lähtevät letkut vaihdettu, imuvuotoja etsinyt tuloksetta, vikakoodit luettu ja sen perusteella MAF vaihdettu, jolloin ongelma hieman parani.
Toivottavasti saa selkoa...E36 M3 & E39 530d
Comment
-
-
Mulla oli kanssa tuota että ei mennyt aina moottorijarrulle jostain syystä.
Epäilin tuota kaasuläppien potikkaa mutta ei se siinä ollut.
Kannattaa se tarkistaa kuitenkin.
Onko ihan 100% varmaa ettei ole imuvuotoja? Ilmapumpun letkut jne?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostMulla oli kanssa tuota että ei mennyt aina moottorijarrulle jostain syystä.
Epäilin tuota kaasuläppien potikkaa mutta ei se siinä ollut.
Kannattaa se tarkistaa kuitenkin.
Onko ihan 100% varmaa ettei ole imuvuotoja? Ilmapumpun letkut jne?
Imuvuodoista nyt en satavarma ole. Imupuoli kun oli auki ICV:tä kaivellessa niin samalla hypistelin kaikki letkut/putket mitä löysin. Ja "vääräoppisesti" olen suihkinut mömmöjä letkuihin koneen ollessa käynnissä. Ei minkäänlaista vaikutusta käyntiin.
Tuo ilmapumppu on kyllä jäänyt täysin tarkistamatta, elleivät sen letkut kulje imuboxin alla.
Eli jos en vieläkään löydä imuvuotoja, niin voisi viedä johonkin pajalle missä on se siisti kone, mikä paikallistaa imupuolen vuodot? Oon kyllä valmis hieman maksamaankin, ettei itse tarvi letkuja kaivella. Tuolla kun ei hirveästi sitä tilaa ole eikä asentajalla kovin pitkä pinnaE36 M3 & E39 530d
Comment
-
Comment