S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Ei olis näköjään kannattanu tähän ketjuun enää kirjottaa..
    Tänään poltti ajosta bensapumpun sulakkeen. Uusi tilalle niin käyntiin lähtee normaalisti ja kierroksilla toimii mutta tyhjäkäyntiä ei pyöri ennenkun saa kaasulla houkuteltua sopivasti. Ajelin kotiin ja piuha kiinni niin eipä enää saa yhteyttä moottorin ohjaukseen. Muihin bokseihin kyllä pääsee.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    Solenoidien kolvaukset on suht helppo ja kannattava tarkastaa, jos b32 niin siihen uskoisi pääsevän jollain katsomaan vielä mahdolliset vikakoodit.
    Joo solenoidit on juotettu uudelleen. Vikakoodeja ei ainakaan viime kerran lukiessa ollut.

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Nostetaanpas tätä. Bensapumpun vaihdon jälkeen katosi pahemmat käyntiviat. Sitten päätti yksi puola sulaa ja poltti samalla fetin? ecun piirilevyltä. Uudet dme, puolat ja tulpat ja tulpanhatut vaihtamalla löytyi taas kaikki 6 sylinteriä.
    Mutta talviseisonnan jälkeen oli havaittavissa uusi häiriö
    Kytkin pohjaan painamalla on pari kertaa sammunut. Samoin joskus käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti humppaa, sitten kuuluu naks konehuoneesta ja tyhjäkäynti tasoittuu... vanoksen solenoidiko siellä on tulossa matkansa päähän
    Solenoidien kolvaukset on suht helppo ja kannattava tarkastaa, jos b32 niin siihen uskoisi pääsevän jollain katsomaan vielä mahdolliset vikakoodit.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Nostetaanpas tätä. Bensapumpun vaihdon jälkeen katosi pahemmat käyntiviat. Sitten päätti yksi puola sulaa ja poltti samalla fetin? ecun piirilevyltä. Uudet dme, puolat ja tulpat ja tulpanhatut vaihtamalla löytyi taas kaikki 6 sylinteriä.
    Mutta talviseisonnan jälkeen oli havaittavissa uusi häiriö
    Kytkin pohjaan painamalla on pari kertaa sammunut. Samoin joskus käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti humppaa, sitten kuuluu naks konehuoneesta ja tyhjäkäynti tasoittuu... vanoksen solenoidiko siellä on tulossa matkansa päähän

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Hyviä heittoja.

    Nyt auto on kuitenkin 150km pelannu hienosti. En tiedä voiko vanoksen tiivisteet uutuuttaan takerrella

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    Vanos pakopuolen solenoidit sököt ?
    Hieman kuulostaa solenoidiongelmata. Tarkista vanoksen alla olevat liittimet, joskus ne saattaa irrota jolloin kosketus pätkii. Toinee mahdollinen vikakohta on solenoidien juotokset. Ne kannattaa juottaa uudestaan, niin ei pätki ainkaaan sieltä.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Hyvä muistuttaa ..

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Kokeiliskohan laittaa yhden maadoituksen lisää, kun kaikki moottorinohjaukseen liittyvä maadoittuu sen 2 pistehitsillä korissa kiinni olevan lipareen kautta
    Noin niinkuin yleisenä kommenttina, madotukset olisi syytä olla kunnossa ja siten toteutettuna kuin ne sähköjärjestelmän suunnittelija on ajatellut. Vaarana on, että syntyy ns maaluuppeja, jotka voivat aiheuttaa erittäin mielenkiintoisia ongelmia tutkittaviksi. Tämä perustuen kokemuksiin ihan muualta kuin autoista, mutta kun etm:ia lukee, niin aika selvästi sielläkin on maadoitukset mietitty...

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    No niin yksi vikainen auto saatu kilpin väliin.

    Auto saattaa koskatahansa alkaa röpeltämään , ottaa vaikeasti kierroksi , kuulostaa melko varmalta että yksi pytty pois pelistä.
    Kun vika oli jossain kohtaa päällä niin kaasua kun varovasti painoi niin hetkittäin nykimällä pelasi ja taas ei..

    Hätä päissäni hain uuden puolan jolla kiersin yksi kerrallaan koko koneen läpi. Ei vaikutusta.

    Tietokone kiinni kaveri tutkimaan asiaa. Viko koodit tyhjättiin auto baanalle ja vikaa hakemaan. Lambda 1 herjasi että skaala ei riitä säätöön. Ja 72 output vanos late valve.

    Seuraavat 40km nollauksesta pelasi hienosti.
    Vitosella aloin rullaamaan kaasu irti pienensin vaihdetta ja väli kaasua niinvika päällä ,vaikeasti kierroksi. Auto seis, sammutin. auto käyntiin vika jäi.

    Seuraavana päivänä taas tietokeneelle ja samat oli taas. Maffin pistokkeen kun otti irti niin ei vaikutusta. Vaihdettiin toinen maffi ei muuttunut.
    Pelannut nyt 50-60 km tähän asti.

    Vanos on tiivistetty ja ratle kitit laitettu, solenoidin o renkaat uudet
    Plennumin alla alipaine ja tyhjäkänti putke uudet. Moottori putsattu, kiihdytys torvien o-renkaat uudet
    Tulpat uudet
    Pakosarjan tiivisteet uudet , pakosarjanjousto pois ja uusi tilalla on tiivis.
    ilmapumppu pois , lähtö tulpattu ja imu paikka kans
    Maffi on toinen
    Bensapaineen säädin uusi

    Tänään tarkoitus päivällä kattoa taas mitä on kertynyt vikakoodeja..

    Vanos pakopuolen solenoidit sököt ?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Moottorin johtosarjan käytin irti, eipä siitäkään löytynyt muita vikoja kun öljypinnan anturin liitin hapettunut.
    Mikähän idea tuossa on että etm:n ei ole noita gear recognitionia ja clutch sensoria merkitty ollenkaan.
    Kokeiliskohan laittaa yhden maadoituksen lisää, kun kaikki moottorinohjaukseen liittyvä maadoittuu sen 2 pistehitsillä korissa kiinni olevan lipareen kautta

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Onko tuolle jokin syy että ecu ei katkaise bensansyöttöä joka kerta moottorijarrulla?
    Inpalla näkee että tunnistaa kaasun olevan ylhäällä. Pitäis kai sen tiedon mennä eculle asti?

    Toinen mitä testolla ajon aikana huomas, nokkien asennot on 1-2 asteen sisällä pyydetyistä, paitsi kun kierroksia on tarpeeksi, imunokan pitäis olla n.45 astetta, todellinen asento ~65-70 astetta, näyttääkö tuo omiaan vai voiko heittää noin paljon?
    Pakonokka pysyi ihan hyvin kohallaan.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Fallu View Post
    miten ja mistä kohin mitataan bensapaineet s50b30?
    Sama mistä kunhan on tulopuolelta ennen paineensäädintä.
    Helpoin on ehkä suodattimen jälkeen laittaa mittari t-haaralla.
    B32:ssa tarvis adapteri virityksen kun siinä on bensalinjat pikaliittimillä, en muista onko b30 klemmarilla liitokset.

    Leave a comment:


  • Fallu
    replied
    miten ja mistä kohin mitataan bensapaineet s50b30?

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Vitsi sä oot kyllä velho, hyvä että selvis mystinen vika vihdoin. Kiitos myös tuosta imuvuotolistasta.
    Jep! Muut (minä) spekuloi ja kaveri paahtaa menemään

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Vitsi sä oot kyllä velho, hyvä että selvis mystinen vika vihdoin. Kiitos myös tuosta imuvuotolistasta.

    Leave a comment:

Working...
X