Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 e36 Starttaus ongelma ja ylimääräinen "vinkuminen"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >bemari<
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 239
    • P-karjala

    #16
    voisiko olla myös moottorin lämpötunnistimessa vika? Vai pystyykö olemaan kun lämpömittari toimii kyllä normaalisti? Jos se automaatti ryyppyä jättäis päälle et kastelee tulpat lämpimällä koneella? Mutta miten sit kun 10min sisällä starttaa lämpimänäkin niin lähtee.. Sit kun vähän jäähtyy nii ei lähde niin ei lähde ennekun sahaa ihan saatanasti.. Millähän kohti mahtaa se lämpötunnistin olla siellä koneessa ? Jos sitä kokeelis ilman pistoketta vaikuttaako yhtään

    Comment

    • >bemari<
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 239
      • P-karjala

      #17
      Että jos jollain on 325 e36 -92 malliin käypäsiä vikakoodin lukulaitteita savonlinna-kitee-joensuun seudulla niin privaa tai viestiä tulemaan 0414995060 , sillä uskosin että saisi tietoon tuon käynnistys ongelman .. Vinkuminen häipyi itsestään :think kun putsasin akun miinus / plus navat kun plussassa oli hapettumaa. Mutta joo ilmottelemaan vaan jos on niitä vikakoodi laitteita!

      Comment

      • >bemari<
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 239
        • P-karjala

        #18
        Laitellaas uutta informaatiota. tuossa tuli huomattuu että kun kone on taas "puolilämmin" eli joku aika odotettu lämpimällä koneella ja menty starttaamaan niin kuumat päivät vaikuttaa tuohon käyntiinlähtemiseen. Eikä parantavalla tavalla.. Vaan joutuu sahaamaan pari kertaa enemmän ja sitten vaivalloisesti kaasua pumpaten saa käyntiin viileämpinä päivinä tätä ei tosiaan tee.. Että auttaisiko tuo selvittämään paremmin missä häikkä ?

        Comment

        • Sheini
          Newbiemmer
          • Jun 2012
          • 17
          • Turku

          #19
          Joo mulla kans tämä sama asia huomattavissa että puolilämpimällä koneella joutuu sahaamaan Oon huomannu myös toisen asian mikä ihmetyttää elikkä mulla imasee alipaineen tankkiin ja aika huomattavan alipaineen :think Alkaa poksumaan tankki ihmeellisesti kuin limsapulloo imis tyhjäks Nyt vaan odottelen että bensapumppu tulis nii sais tietää onko onkelma siinä.
          -ex BMW 325Ci -92
          -ex BMW e39 540i -97
          -ex BMW e90 320i -05
          -ex Subaru "Syrjähyppy" impreza WRX -02
          -ex BMW e46 330i cab
          -ex BMW e60 545ia
          -BMW e39 M5

          Comment

          • >bemari<
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 239
            • P-karjala

            #20
            Originally posted by Sheini View Post
            Joo mulla kans tämä sama asia huomattavissa että puolilämpimällä koneella joutuu sahaamaan Oon huomannu myös toisen asian mikä ihmetyttää elikkä mulla imasee alipaineen tankkiin ja aika huomattavan alipaineen :think Alkaa poksumaan tankki ihmeellisesti kuin limsapulloo imis tyhjäks Nyt vaan odottelen että bensapumppu tulis nii sais tietää onko onkelma siinä.
            Käynnistys onkelmaan en osaa kyllä sanoa. kuhan pääsee vikakoodit lukemaan nii tietää paremmin. ootko tarkistanu tankkiin menevän korvaus-ilma putken ettei ole tukossa? koska jos se on tukossa se ei saa ilmaa sinne ja imee vaan tankissa olevat ilmat pois joka rutistaa tankkia kasaan.

            Comment

            • Sheini
              Newbiemmer
              • Jun 2012
              • 17
              • Turku

              #21
              Originally posted by >bemari< View Post
              Käynnistys onkelmaan en osaa kyllä sanoa. kuhan pääsee vikakoodit lukemaan nii tietää paremmin. ootko tarkistanu tankkiin menevän korvaus-ilma putken ettei ole tukossa? koska jos se on tukossa se ei saa ilmaa sinne ja imee vaan tankissa olevat ilmat pois joka rutistaa tankkia kasaan.
              Eli tarkotatko sitä pumpussa olevaa toista letkua vaiko jotain muuta? Kumpikaan pumppuun menevä letku ei ollut tukossa mutta kummastakin tuli bensaa
              -ex BMW 325Ci -92
              -ex BMW e39 540i -97
              -ex BMW e90 320i -05
              -ex Subaru "Syrjähyppy" impreza WRX -02
              -ex BMW e46 330i cab
              -ex BMW e60 545ia
              -BMW e39 M5

              Comment

              • Sheini
                Newbiemmer
                • Jun 2012
                • 17
                • Turku

                #22
                Onko kellään ollut tämän starttaus ongelman kanssa käyntihäiriötä? Itselläni auto välillä temppuilee silleen että meinaa sammua ja sitten höräyttää kierrokset sinne 1000-2000 rpm, että olisikohan tällä jotain osaa taikka arpaa tähän starttaukseen. Tähän käyntihäiriöön auttaa kun ottaa ilmamassamittarin johdon pois niin silloin käynti tasaantuu :think
                -ex BMW 325Ci -92
                -ex BMW e39 540i -97
                -ex BMW e90 320i -05
                -ex Subaru "Syrjähyppy" impreza WRX -02
                -ex BMW e46 330i cab
                -ex BMW e60 545ia
                -BMW e39 M5

                Comment

                • >bemari<
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 239
                  • P-karjala

                  #23
                  Originally posted by Sheini View Post
                  Onko kellään ollut tämän starttaus ongelman kanssa käyntihäiriötä? Itselläni auto välillä temppuilee silleen että meinaa sammua ja sitten höräyttää kierrokset sinne 1000-2000 rpm, että olisikohan tällä jotain osaa taikka arpaa tähän starttaukseen. Tähän käyntihäiriöön auttaa kun ottaa ilmamassamittarin johdon pois niin silloin käynti tasaantuu :think
                  oisko itse IMM sillon vikana. koska jos se ottaa sen "vara" ohjelman käyttöön kun pistokkeen nappaat irti

                  Comment

                  • >bemari<
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 239
                    • P-karjala

                    #24
                    JOO noniin vikakoodit luettu omasta autosta ja lambdaa herjasi sillon. no ostin lambdan ja vaihdoin (bosch 120e hintava bemun omalla pistokkeella), kulutus tippui sen 2l / 100km ja nykimiset loppui. mutta starttaus ongelma ei hävinnyt mihinkään. nyt luin uudestaan koodit ja nollasin ne ja näytti että ei ole koodeja ( luin myös lämpimällä koneella varmuuden vuoksi ) ja ei näyttänyt mitään. että mitähän tuohon nyt keksisi? liikkeeseen en edes uskalla viedä kun sieltä tulee semmonen tonnin pommi aivan varmasti jolla tuskin edes korjaantuu niinkun yleensä... eli hulluimmatkiin arvaukset nyt kehiin

                    Comment

                    • >bemari<
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 239
                      • P-karjala

                      #25
                      että edelleenkiin jos on ideoita niin saa kertoa vapaasti.. vai joutuuko jo vaihtaa automerkkiä? :think no ei nyt ehkä. mutta kun liikkeeseenkään ei voi oikein viedä taloudellisten tilanteen takia..

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2966
                        • Uusikaupunni

                        #26
                        Originally posted by >bemari< View Post
                        että edelleenkiin jos on ideoita niin saa kertoa vapaasti.. vai joutuuko jo vaihtaa automerkkiä? :think no ei nyt ehkä. mutta kun liikkeeseenkään ei voi oikein viedä taloudellisten tilanteen takia..
                        Bensanpainemittari kiinni ja kattoo kuinka nopeasti tippuu paineet sammutuksen jälkeen.
                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • Sheini
                          Newbiemmer
                          • Jun 2012
                          • 17
                          • Turku

                          #27
                          Nyt löyty onkelmaan ratkaisu ainakin omalta osaltani Tänään vaihdoin bensapumpun uuteen "vanhaan" ja lähteehän käyntiin tämäkin vekotin
                          Elikkä ongelmana itselläni oli se että vanha pumppu oli väkisin pakotettu ulos sieltä reiästä jolloin muovirunko mennyt palasiksi ja pumppu jäänyt roikkumaan letkun varaan sinne tankkiin :think. Ilmeisesti tämä tai jokin muu on tehnyt sen että pumpun takaiskuventtiili oli mennyt rikki. Tämän venttiilin toimivuutta voi testata sillä tavalla että puhaltaa siihen putkeet missä pensa liikku moottorille eli se pienempi niistä kahdesta. Jos ilma pääsee läpi putkesta niin silloin takaiskuventtili on mennyt rikki ja päästä bensat sammuttaessa takaisin tankkiin. Seuraavalla startilla pumppu joutuu pumppaamaan bensat takaisin letkuun ja tämän takia startti kestää hetken. Itse ostin uuden pumpun Oili Jaloselta 50€ hintaan joka ei ole kovin paha hinta orkkis osasta, kun uusi maksaisi 250€
                          Toivottavasti tästä on apua jollekkin
                          -ex BMW 325Ci -92
                          -ex BMW e39 540i -97
                          -ex BMW e90 320i -05
                          -ex Subaru "Syrjähyppy" impreza WRX -02
                          -ex BMW e46 330i cab
                          -ex BMW e60 545ia
                          -BMW e39 M5

                          Comment

                          • Mikrokahvi
                            Newbiemmer
                            • Sep 2012
                            • 4
                            • Uusimaa

                            #28
                            Vinkuminen

                            Lainataas threadia hieman kun itellä ilmenee tota vinkumista myös. Ääni tuntuisi kuuluvan laturin suunnasta. Laturi ja kiristin ovat uusia ja vaihdettu autoon edellisen omistajan toimesta (ostin auton kaksi viikkoa sitten).

                            Tehdyt toimenpiteet tähän mennessä:

                            -ohjainrullan vaihto
                            -jälkiasennus xenonien poisto (arvelin että laturi otti häikkää )


                            En oo vielä tarkistanu laturia että onko mahdollisesti liian pieni? Vika nyt ei autolla ajoa estä mutta vituttaa toi ääni ja hävettää lähteä autolla parkista

                            Comment

                            • >bemari<
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 239
                              • P-karjala

                              #29
                              Originally posted by Mikrokahvi View Post
                              Lainataas threadia hieman kun itellä ilmenee tota vinkumista myös. Ääni tuntuisi kuuluvan laturin suunnasta. Laturi ja kiristin ovat uusia ja vaihdettu autoon edellisen omistajan toimesta (ostin auton kaksi viikkoa sitten).

                              Tehdyt toimenpiteet tähän mennessä:

                              -ohjainrullan vaihto
                              -jälkiasennus xenonien poisto (arvelin että laturi otti häikkää )


                              En oo vielä tarkistanu laturia että onko mahdollisesti liian pieni? Vika nyt ei autolla ajoa estä mutta vituttaa toi ääni ja hävettää lähteä autolla parkista

                              Kannattaa tarkistaa akun navat hapettumilta + konehuoneesta maadoitukset. tai sitten vielä kokeelet ilman soitinta, voi hyvinkin olla että kuuluu kaiuttimista niikuin itsellä vaikka luulin kanssa että kuuluu konehuoneesta

                              Comment

                              • >bemari<
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 239
                                • P-karjala

                                #30
                                Käynnistymis ongelma senkuin jatkuu.. Eilen vaihdettu kampiakselin tunnistin mutta ei vaikutusta millään tavalla. elikkä, pitäisikö purkaa b.pumppu irti ja tarkistaa, vai onko vielä joitain antureita jossa voisi vika olla? Kerrataanpa: kylmänä lähtee aina ekalla käyntiin ongelmitta. koneen kun ajaa kuumaksi, sammuttaa ja jos heti käynnistää lähtee kyllä normaalisti. mutta jos odottaa 10-30min sammutuksen jälkeen ei meinaa lähteä ennen kuin on sahannut puolenkymmentä kertaa..(vaihdettu on nokka-akselin anturi, suuttimet ja kampuran anturi) ehdotella saa missä voisi olla vikaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎