Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 (vm94) päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beehoo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 133
    • Helsinki

    M50B25 (vm94) päästöt

    Moi,

    Jälleen kerran yksi päästötapaus, hylkyä tuli katsurilta päästöistä.

    Tarkemmin ottaen CO = 0,46 (sallittu 0,3) ja lambda 1,06 (sallittu 1,03). Molemmat arvot siis kierroksilla. Katsuri päätteli, että pakoputki vuotaa jostain happea seokseen ja sain sitten rastin myös ruutuun "pakoputki".

    Mitäs lähettäs veikkaamaan, takapönttö on kyllä korroosion kourissa, mutta näyttää lähinnä siltä, että ensimmäinen suojapelti on vain siitä kärsinyt ja ei mitenkään huuda jäätävästi käyttäessä.. Voiko takapöntön vuotaminen sekoittaa nämä arvot? Tuleeko mitään muuta mieleen? Vastaavaa ollut muilla häikkää? :think
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #2
    Paljonkohan lie ollut sitten se happi arvo? Jos kerran on "arvellut" että saattais olla liikaa happea

    Ja kyllä takapöntön vuotaminen voi sekoittaa arvot
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • beehoo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 133
      • Helsinki

      #3
      Happea on 1,74. En tiedä päättelikö sitten tuosta lambda-arvosta hapen lisääntymisen?

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        #4
        Originally posted by beehoo View Post
        Happea on 1,74. En tiedä päättelikö sitten tuosta lambda-arvosta hapen lisääntymisen?
        Tuo on laskennallinen lambda joka voi olla pielessä sen takia että seokset on liian laihalla/rikkaalla eli putkivuotokin siihen vaikuttaa mutta paremmin sen näkee tuosta o2 arvosta.

        Ei tuo 1,74 nyt mahdoton ole, mutta yläkanttiin. Kannattaa se pakoputki tutkia kunnolla ettei ole vuotoja. Imuvuotokin vaikuttaa samalla tavoin kuin pakoputkivuoto
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • Spindre
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2012
          • 215
          • Kotka

          #5
          Mielenkiinnosta vain pitää kysyä että paljon oli HC arvo?
          Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
          ex- 325ia E36 taxi
          Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
          Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
          Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
          Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
          Ex- Ktm Lc-4 660

          Comment

          • beehoo
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 133
            • Helsinki

            #6
            HC arvot oli 40/47 tyhjäkäynti/kierrokset.

            Voiko nää arvot tulla rikkinäisellä lambda-anturilla? (kuten jossain toisessa tapauksessa foorumilla oli lähes vastaavat arvot korjattu) Ihmetyttää tuo takapöntön suojuksen ruosteesta päätelty pakoputken vuoto..

            Ketuttaa vaan, kun ei oikein tiedä mitä huoltoa nyt varais sitten, kun omat tilat on kerrostalon parkkipaikka. Varmaan juurikin tuosta putken tutkimisesta olis hyvä alottaa?
            Last edited by beehoo; 29-05-2012, 15:57.

            Comment

            • Dankova
              BTCF Member
              • May 2011
              • 211
              • Kuortane

              #7
              Originally posted by beehoo View Post
              HC arvot oli 40/47 tyhjäkäynti/kierrokset.

              Voiko nää arvot tulla rikkinäisellä lambda-anturilla? (kuten jossain toisessa tapauksessa foorumilla oli lähes vastaavat arvot korjattu) Ihmetyttää tuo takapöntön suojuksen ruosteesta päätelty pakoputken vuoto..

              Ketuttaa vaan, kun ei oikein tiedä mitä huoltoa nyt varais sitten, kun omat tilat on kerrostalon parkkipaikka. Varmaan juurikin tuosta putken tutkimisesta olis hyvä alottaa?
              No omalla kohdalla auttoi ihan auton kenkiminen ennen katsastukseen ajoa eli moottori varmasti oli lämmin. Sain ekalla kertaa hylkäyksen päästöjen takia, mutta syynä oli vaan tuo että putki ja moottori ei ollut tarpeeksi lämmin.
              BMW X3 E83 2.5i Automatic

              Comment

              • beehoo
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 133
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Dankova View Post
                No omalla kohdalla auttoi ihan auton kenkiminen ennen katsastukseen ajoa eli moottori varmasti oli lämmin. Sain ekalla kertaa hylkäyksen päästöjen takia, mutta syynä oli vaan tuo että putki ja moottori ei ollut tarpeeksi lämmin.
                Juu, tän olin jotenkin huomioinut ajelemalla isoilla kierroksilla katsastukseen ~15km. Hetken (~15min) se toki siellä seisoi ennen vuoroaan.

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Putki tiiviiksi tai vaihtoon nyt aluksi!

                  Comment

                  • mp91
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 14
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Moro! Heitänpä tähän saman threadiin, kun on kyse vastaavasta autosta, myöskin päästöongelmaa katsastuksessa. Autosta mitattiin seuraavanlaiset päästöarvot, tyhjäkäynti/kierroksilla: CO 0/0,2 ; HC 150/48 ; O2 1,0/0,5 ; CO2 14,4/14,7 ; Lambda 1,01.

                    Kuten näkyy, ongelmana on HC-arvot tyhjäkäynnillä. Inssi oli sitä mieltä, ettei imuvuodosta voi olla kyse, kun happiarvot ei ole koholla. Ehdotti aluksi tulppien ja öljyjen vaihtoa. Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa/tietäisi ongelman aiheuttajan? Tulppien vaihdosta jokatapauksessa lähden liikkeelle, kun ei ole hajuakaan koska ne on viimeksi vaihdettu...
                    e36 325i coupé (vanos) '94. Boston Grün metallic

                    Comment

                    • beehoo
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 133
                      • Helsinki

                      #11
                      Jees, eli lämpösenä mitattuna ja mittaamatonta ulostuloa tukkimalla ens hätään päästöt rajoihin.

                      Käytetty korjaamo ei löytänyt vuotoa putkesta, saa nähä mitä konttorilla nyt sit sanotaan..

                      Kiitos kaikille vastauksista.
                      Last edited by beehoo; 31-05-2012, 10:52.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎