Itse korjasin juuri tuon ABS ongelmani. Minun ongelma löytyi juuri tuosta jarrupolkimen asennontunnistimesta, oli murtunut sieltä sisältä. En viitsinyt korjata vaan ostin uuden asennontunnistimen, mutta jäi askarruttamaan uuden mukana tuli sellaiset muovipalat jotka kiinnitetään siihen metallipuikon päähän. Minun autossa oli vihreän värinen pala joten mitä näillä muilla tekee ja mikä tarkoitus punainen,keltainen,valkoinen,sininen jokainen eri kokoinen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 vitullinen abs valo!
Collapse
X
-
Mikähän voisi olla syynä, kun abs-valo sammuu kylmemmillä keleillä? Tähän vuodenaikaan saa kylmempinä aamuina ajella töihin ilman valoa, ja takaisin tullessa tuttu keltainen mollukka taas hohtaa mittaristossa. Mystinen vika, mutta varmaan tähänkin on joku looginen selitys joka ei vaan ole tullut mieleen.
Comment
-
-
Originally posted by anaani View PostMikähän voisi olla syynä, kun abs-valo sammuu kylmemmillä keleillä? Tähän vuodenaikaan saa kylmempinä aamuina ajella töihin ilman valoa, ja takaisin tullessa tuttu keltainen mollukka taas hohtaa mittaristossa. Mystinen vika, mutta varmaan tähänkin on joku looginen selitys joka ei vaan ole tullut mieleen.
Comment
-
-
E36 yleisimpiä abs valon kummittelu vikoja on juuri osa 12 polkimen asennon tunnistin, helppo korjata ja vaihtaa.
Osa löytyy konepellin alta jarrunestesäiliön alapuolelta, helppo irroittaa vain poistamalla lukitus rengas. Mutta varo ettet tiputa o-rengasta sisälle.Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
Käyttökärry: E61 530xd M-sport
Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
Comment
-
-
bägin valo ongelmaa KIIRE!
Eli kyseessä 320i coupe vm.1992 yhdellä bägillä. Laittelin autoa katsastuskuntoon ja tarkistin jarruvalon sulakkeen, bägin valo aiemmin aina toiminut normaalisti kunnes irroitin sulakkeen. Kyseinen sulake irti bägin valo ei pala edes käynnistäessä, mutta kun sulakkeen laittaa paikalleen valo aluksi räppii jonkin aikaa jonka jälkeen palaa kokoajan. Yritin kaverin työpaikalla käydä lukemassa vikakoodit boschin laitteella jolla vain muutamaa viikkoa aiemmin löydettiin anturivika. Tällä kertaa ei päästy edes järjestelmään sisään. Olen pitänyt akunkenkiä irti yön yli ja vaihdellut sulakkeita ym. Katsastaessa inssi valitti valosta ja uusintanäyttö pitäisi hoitaa parin viikon sisään. Kenelläkään ideoita missä vika? Koitan päästä merkkiliikkeeseen nollaamaan koodit lähipäivinä.
Edit: Oho, nyt meni vahingossa ihan väärään paikkaan mutta ehkä apu löytyy.Last edited by kuisma; 10-11-2012, 16:20.G31 540d Xdrive -17
Ex: F11 530dA -14
Ex: E61 530dA -04
Ex: E36 320ci -92
Comment
-
-
Sulla on anturi tai kehä paskana. Putsaus on vain tekohengitystä joka ei kauaa auta. Lue vikakoodit niin tiedät missä kulmassa vika on ja uusi anturi/tarvittaessa kehä. Sanomattakin selvää että anturiksi vain uutta orkkis osaa. Niitä saa merkkiliikkeestä. Ei motonetistä tms.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSulla on anturi tai kehä paskana. Putsaus on vain tekohengitystä joka ei kauaa auta. Lue vikakoodit niin tiedät missä kulmassa vika on ja uusi anturi/tarvittaessa kehä. Sanomattakin selvää että anturiksi vain uutta orkkis osaa. Niitä saa merkkiliikkeestä. Ei motonetistä tms.
Comment
-
-
Originally posted by proman View PostBoschin anturit oli kylän varaosassa 53ekee eteen kpl ja taakse 62ekua kipale kun kävin hintoja kyselemäs. Tarvike mallit oli karvan yli 30ekee kpl. Onko antureiden mittaukseen olemassa ohjetta? Olishan se tietenkin halvempi ite mittailla ku käyttää lukijassa ja maksaa siitä anturin hinta.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostEipä siihen oikein muuta ole kuin että se liitin auki mikä on siellä muovikotelon sisällä suojassa. Sit jos on yleismittarissa jatkopätkät niihin kärkiin että yltää niihin pinneihin (itse teippasin pätkät kuparilankaa) kun ne on vähän syvällä. Eikai siinä sen ihmeempää ole. Itsehän en ymmärrä säkhöistä juuri mitään ja tuo oli aivan naurettavan helppoa. Testasin vielä abs:n valon toimivuuden hakemalla paikallisesta liikkeestä 1k ohmin vastuksen minkä tökkäsin auton johtoon, niin se luuli että siellä on se anturi paikallaan ja valo syttyi kun vauhtia yli 20kmh ja vastusarvo ei muuttunutkaan.
Comment
-
Comment