Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puhallinmoottori vikaa e36 328

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AaaVee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 60
    • Luumäki

    Puhallinmoottori vikaa e36 328

    Elikkäs mistähän etsisi vikaa kun tuon puhallinmoottorin tehot ovat kateissa? lämmönsäätö toimii aivan normaalisti mutta puhallusteho on vain kadonnut olemattomaksi jo täystehollakin.. Puhallinmoottori tiensä päässä? (pitää joskus rasittavaa ujellusta) vai voiko vika olla säätöpaneelissa? joskus pätkittänyt puhallusta niinkuin tuon kylmäjuotosvian oireisiin kuuluu.
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Moottori paskana.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • AaaVee
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 60
      • Luumäki

      #3
      Originally posted by Mikkeri View Post
      Moottori paskana.
      Mistähän tämä moottori löytyisi ja onkos moottorin hiilet vaihdettavissa? onko kova työ ottaa pois?

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #4
        Raitisilmasuodatin tukossa? Vaiko ei selvästi ota "kierroksia"?
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • AaaVee
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 60
          • Luumäki

          #5
          Originally posted by intfreak View Post
          Raitisilmasuodatin tukossa? Vaiko ei selvästi ota "kierroksia"?
          ei selvästi ota kierroksia.. puoliteholle laitettaessa vain lämmin ajoviima tulee sisälle jä täysteholla kun laittaa käden suulakkeen eteen niin juuri ja juuri tuntee puhalluksen

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Voihan tuo olla siilikin, jos kerran välillä on sammunut. Tai sitten paneeli Kaikki on mahollista.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • AaaVee
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 60
              • Luumäki

              #7
              no katsotaan huomenissa tuota lämmitinmoottoria ja sen kuntoa ja palataan sitten viisaampana tänne

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                Siili tai paneeli tuskin tekee vinkuvaa ääntä.

                Jos se on automaatti-ilmastoinnilla, ota kuskin jalkatilan paneeli pois, kaiva siili irti, kytke ne paksut piuhat yhteen hyppylangalla, alkaako puhaltamaan kunnolla?
                Jos ei ala on moottori paskana!
                Jos alkaa niin paneeli tai siili.
                Omassa pätki välillä, ei puhaltanut aina ja hieman kärähtäneen hajuakin tarjoili.
                Motti oli paskana.

                Mä johonkin topikkiin kirjoitin aikas selkeät ohjeet e36 puhaltimen motin vaihtoon, koita haulla löytää.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • AaaVee
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 60
                  • Luumäki

                  #9
                  Originally posted by Mikkeri View Post
                  Siili tai paneeli tuskin tekee vinkuvaa ääntä.

                  Jos se on automaatti-ilmastoinnilla, ota kuskin jalkatilan paneeli pois, kaiva siili irti, kytke ne paksut piuhat yhteen hyppylangalla, alkaako puhaltamaan kunnolla?
                  Jos ei ala on moottori paskana!
                  Jos alkaa niin paneeli tai siili.
                  Omassa pätki välillä, ei puhaltanut aina ja hieman kärähtäneen hajuakin tarjoili.
                  Motti oli paskana.

                  Mä johonkin topikkiin kirjoitin aikas selkeät ohjeet e36 puhaltimen motin vaihtoon, koita haulla löytää.
                  juu. katsotaan ja testataan kun ehtii.

                  Comment

                  • JanesQ
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 113
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Jos siilivika, niin moottori puhaltaisi vain täysillä. Ei varmasti ole siilistä kiinni jos ei puhalla mitään. Mulla oli sama homma ja turhaan uusin ensin kaikki muut osat, ennen kuin ostin moottorin.

                    Moottori vaihtoon. Tarvikemoottori ~80e. Katso että moottori on sellainen, johon tulevat molemmat ropellit mukaan, vanhasta ne joutuu rikkomaan kun sitä irroittaa. Moottori sijaitsee pyyhkijäkoneiston alla ja pari tuntia menee kun osat on vaihdettu ja taas kasassa.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16355
                      • Leppävirta

                      #11
                      Originally posted by JanesQ View Post
                      Jos siilivika, niin moottori puhaltaisi vain täysillä. Ei varmasti ole siilistä kiinni jos ei puhalla mitään. Mulla oli sama homma ja turhaan uusin ensin kaikki muut osat, ennen kuin ostin moottorin.

                      Moottori vaihtoon. Tarvikemoottori ~80e. Katso että moottori on sellainen, johon tulevat molemmat ropellit mukaan, vanhasta ne joutuu rikkomaan kun sitä irroittaa. Moottori sijaitsee pyyhkijäkoneiston alla ja pari tuntia menee kun osat on vaihdettu ja taas kasassa.
                      entinen E39 lakkasi puhaltamasta kokonaan. Siili uusimalla vika korjaantui. Mutta jos ei ole varmasti mahdollista niin korkeammat voimat ovat tulleet peliin. En koskenutkaan moottoriin.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #12
                        Täällä kanssa tuli täysi stoppi, kunnes vaihdoin siilin uuteen. (E36 automaatti-ilmastointi)
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by JanesQ View Post
                          Jos siilivika, niin moottori puhaltaisi vain täysillä. Ei varmasti ole siilistä kiinni jos ei puhalla mitään. Mulla oli sama homma ja turhaan uusin ensin kaikki muut osat, ennen kuin ostin moottorin.

                          Moottori vaihtoon. Tarvikemoottori ~80e. Katso että moottori on sellainen, johon tulevat molemmat ropellit mukaan, vanhasta ne joutuu rikkomaan kun sitä irroittaa. Moottori sijaitsee pyyhkijäkoneiston alla ja pari tuntia menee kun osat on vaihdettu ja taas kasassa.
                          Kyllä ne siivet saa ehjänäkin irti. Kolmesta moottorista oon irrottanu ja kertaakaan ei oo hajonnu. Tosin e34:sen moottoreista, mutta lienee melko samanlaiset e36:kin.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • AaaVee
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 60
                            • Luumäki

                            #14
                            Tuossa autoa purkaessani kokeilin kuunnella tuota puhaltimen moottoria konehuoneen kautta huomasinkin että puhallin pyörii kuitenkin aika kovaa joten pitäisiköhän kääntyä raitisilmasuodattimen puoleen? lienee parasta vaihtaa samalla uuteen kun se on ilmeisesti aika hankalassa paikassa jos meinaa vaan tarkistaa.

                            Comment

                            • Mikkeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 805
                              • Suomi

                              #15
                              Monissa asioissa olisi auton kanssa elo paljon helpompaa kun sen HUOLTAA ajallaan.
                              Sä ilmeisesti tulpat ja putsaritkin vaihdat vasta sitten kun auto ei enään käynnisty?
                              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                              TDS osaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎